Mijn low budget C200K projectwagen

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

21 feb 2017 11:31

Deze wagen heb ik gekocht zonder startende motor, nu zijn we 1 jaartje later...

in het filmpje zie je tot en met 2:35 fotos met stap per stap alle aanpassingen
Het uiterlijk van de wagen is onveranderd gebleven (zelfs de velgen en einddemper zijn nog origineel)

alle aanpassingen zijn zo goedkoop mogelijk gebeurd
zelfs het spruitstuk heeft mij maar 200€ gekost
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21 feb 2017 12:18

Zo die gaat best af! :applaus:

Ben benieuwd naar meer details :goedzo:
#doeslief
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

21 feb 2017 12:34

Dat is een gaaf project, maakt indruk.
De motor blijft ook bij 150+km/h flink doortrekken, dat is misschien wel opmerkelijker dan de 6.6s 0-100km/h :)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
CorW
Donateur
Berichten: 4227
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Specialisatie: Van alles een beetje
Locatie: Nijkerk

21 feb 2017 15:13

:goedzo:
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

21 feb 2017 16:46

SK schreef:Dat is een gaaf project, maakt indruk.
De motor blijft ook bij 150+km/h flink doortrekken, dat is misschien wel opmerkelijker dan de 6.6s 0-100km/h :)
+1 :goedzo:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

21 feb 2017 16:58

nice, blok heeft goede potentie zo te zien.
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

21 feb 2017 17:13

Leuk project met een prima resultaat :goedzo:
Gebruikersavatar
Mercedes_W202
Berichten: 1034
Lid geworden op: 26 jun 2011 14:44
Mercedes-Benz: W202 C200D - S124 E300TDT - W220 S320CDI - S211 E320CDI
Locatie: Duitsland

21 feb 2017 17:51

Mooi project. Blijf vooral je voortgang poste :goedzo:
W202 C200D * W124 E300TDT * W220 S320CDI * S211 E320CDI

De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Ton Selhorst
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
Mercedes-Benz: Geen SLK meer
Specialisatie: In de ruimte lullen

21 feb 2017 19:08

GEWELDIG!!!!! :goedzo:

Kan niet wachten op de volgende post :applaus:
Gebruikersavatar
Mercedes-Benz W168
Berichten: 4639
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
Locatie: Brabant

21 feb 2017 20:08

Gaaaaaaaf! Leuk dat je dit met ons wilt delen.
Ik zou zeggen, maak een logboek aan om alles te documenteren en óók the future mods :).
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.

Instagram:
allard.benz


Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

22 feb 2017 09:27

Mooi Project,

Het enige wat ik mij afvraag is het uitlaatspruitstuk.
Bij hoog vermogen motoren proberen ze alle pijpen op dezelfde lengte te krijgen.

Of is dit niet belangrijk bij een compressor motor?
Spaghetti spruitstuk
Spaghetti spruitstuk
uitlaat.JPG (45.25 KiB) 3756 keer bekeken
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

22 feb 2017 09:48

Nee je hebt shorty, long tube.

Elke is voor een bepaald toeren om daar meer vermogen in te krijgen

Dan heb je ook weer verschil tussen equal length runners en verschillende

Een spruitstuk is een apart werk. En als je het goed will
Doen moet je weten wat je wilt behalen met je specs.

Daarom kosten "egte custom spruitstukken". Ook over de 1000 als je het laat doen.

Het is niet zo maar een paar buisjes klaar
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

22 feb 2017 17:42

Dank u wel allemaal!

Het spruitstuk was een een hoop trial en error, ik heb er hopen van bijgeleerd!

het originele spruitstuk was een "boomstamtype:
Boomstamspruitstuk
Boomstamspruitstuk
boomstam.png (699.61 KiB) 3680 keer bekeken
vermogen met kleinere kompressorpulley: 198PK (gemeten op een dyno)

Dan heb ik een lekkend SLK230 / W202 C230 spruitstuk gekocht, hersteld en aangepast zodat het past in het W203 chassis:
4-2-1
4-2-1
SLK230.jpeg (127.3 KiB) 3680 keer bekeken
vermogen met kleinere kompressorpulley: 187PK = -11PK (gemeten op een dyno)

een andere optie was een supersprint spruitstuk:
http://www.supersprint.com/ww-en/merced ... ifold.aspx#!/

maar hier kon ik niet echt veel positiefs over vinden met uitzondering van de looks onder de motorkap + de prijs was me veel te hoog

nog een andere optie was een dynocomp spruitstuk:
https://www.dynocomp.com/products/exhau ... -only.html

deze zag er "eenvoudig" uit en ze garanderen 25-30pk extra (of geld terug) op een c230 kompressor. Dit spruitstuk zou me ook hopen geld kosten (importeren enz)
Dus dan maar dit spruitstuk proberen te kopiëren door zo veel mogelijk foto's ervan te downloaden en de correcte lengtes proberen uit te zoeken.

Het moeilijkste was de 4-1 collector maken en de rest ging eigenlijk redelijk vlotjes (behalve de flens die redelijk krom begon te trekken omdat ik hem niet goed vastgezet had :p )

normaalgezien zal de wagen volgende maand nog eens een bezoek brengen aan de dyno voor een vermogenmeting :)
ik hoop op 210pk+ deze keer

plannen voor de nabije toekomst:
C180 badge op het kofferdeksel
verse olie in de versnellingsbak en differentieel
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

22 feb 2017 17:58

Supersprint is gewoon een goed merk.
En is eigenlijk best goedkoop voor een rvs spruitstuk
En ziet er ook flink goeduit.

Hou der rekening mee met die tape om je uitlaat dat die naar verloop gaat doorroesten.

Op een dyno met automaat is standaart regel 15% eraf. Of je moet op
Een hub dyno zitten die kunnen het goed berekeken
Is het trouwens gemeten op de wielen of motor?

Als je voor steeds meer vermogen gaat zorg ervoor dat je ook alleen 98 probeert te tanken tegen detonatie

Kijk voor jezelf is voor een racelogic. Zodat je mooi zelf de verschillen kunt meten
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

23 feb 2017 13:49

Dank u voor de goede raad!

Die uitlaattape gebruik ik niet meer omdat het spul nogal snel stukgaat en zoveel verschil in temperatuur onder de motorkap is er ook weer niet

het vermogen is gemeten op de wielen (3rde versnelling) en dan omgerekend naar de motor op een AWD Vtech dyno
de dyno werd elke run gekalibreerd (zelf heb ik nogal mn twijfels over het gebruik van een AWD dyno voor deze wagen omdat er meer draaiende massa is en dat er dan minder naukeurig gemeten kan worden. Meer details weet helaas niet.

De wagen is nochtans gemakkelijk in "dyno" mode te zetten om alle veiligheden uit te zetten (abs, esp etc) om enkel de achterwielen te gebruiken voor de meting.

98 tank ik elke keer en voor de zekerheid gebruik ik ook bougies die een trapje kouder zijn

aangezien ik al 2 keer naar dezelfde dyno geweest ben lijkt het mij beter om te blijven teruggaan naar dezelfde dyno (volgens het internet zit er nogal wat verschil tussen de verschillende dyno merken)


een racelogic zal voorlopig een droom blijven :)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Plaats reactie