Mijn low budget C200K projectwagen

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

23 feb 2017 16:12

Zit veel verschil met uitlaat tape merken.
De betere is dat niet zo bij kosten alleen veel geld. Maar werkt goed.

Zelf nooit op een awd dyno gestaan, en ook niet veel in verdiept dus ik zou het niet weten, maar als het een goed merk zou zijn lijkt mij het niet zoveel uittremaken.

Je zou nog een methanol injectie erbij kunnen doen, kan je veel vermogen opleveren, en is relatief goedkoop voor hoeveel vermogen het brengt.
Waardoor je ook weer extra boost kan draaien door een kleinere pulley,

Racelogic zijn handig als je zelf wilt meten, ik zou zeggen spaar dervoor is het egt waard
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

25 feb 2017 15:53

Dank u Neviu

Wel, ik heb mij de laatste dagen verdiept in methanol injectie en het lijkt me een goede investering

de aankoopprijs van een deftig kitje dat inschakeld op kompressordruk valt enorm goed mee!

ik zou bv kunnen sproeien voor de kompressor zodat deze een hoop koeler blijft onder boost, vooral tijdens de zomer zal dit zonder tune al een groot verschil maken. Luchttemp gaat al snel naar 45° en meer...

het mengsel zou er ook voor zorgen dat de schoepen beter afgedicht blijven waardoor er meer boost ontstaat.

dankzij koelere lucht en een efficienter draaiende kompressor kan het toerental van de kompressor idd nog een beetje hoger gebracht worden :D

er kan euro 95 getankt worden omdat sproeien het octaangehalte verhoogt

niks dan voordelen tot nu toe! (en dat zonder tune)

nadelen:
-coating van de kompressorbladen zou kunnen loskomen in sommige gevallen

-het mengsel moet door de luchtmassameter passeren waardoor die schade kan oplopen (volgens mij zal tegen dan alles al veranderd zijn in gasvorm ipv druppels)

bij amerikaanse wagens met blowers wordt dit ook gedaan zonder enig probleem met de luchtmassameter, het wordt afgeraden op benzworld maar ik wil het toch eens proberen

sproeien kan ik nadien nog steeds doen in het inlaatspruitstuk moest het niet goedkomen met de luchtmassameter maar dan zal ik wat aanpassingen moeten doen aan de luchttemperatuurmeting.


Besluit:
We gaan ervoor!
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

27 feb 2017 11:59

Ik denk dat het allemaal well me zall vallen met de nadelen,
De druppels blijven nergens opzitten door de lucht verplaatsing en het wordt geneveld
Ik gebruik het zelf ook en heb er alleen maar voordelen van
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

02 mar 2017 17:41

Dynoresultaten zijn binnen!!! ;)

222PK en 299Nm
20170302_171100.jpg
20170302_171100.jpg (205.52 KiB) 3319 keer bekeken
voor de verandering eens naar een andere tuner geweest voor een meting... ook een andere manier van werken maar het resultaat mag er zijn.

wel andere manier van vastzetten van de wagen: (ipv aan de ophanging)
20170302_151146.jpg
20170302_151146.jpg (196.99 KiB) 3318 keer bekeken
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

02 mar 2017 19:55

I Love Bingo :stom: :lol:

Prachtige koppelkromme en dus een mooi lineaire vermogensopbouw :applaus:
Als je zou moeten 'piepen', dan alleen dit: Rond de 2500rpm vlakt het koppel even iets af, maar dat mag geen naam hebben.

Jammer dat die tuner nou net die ene newtonvriend niet kon vinden :owja:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 1682
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
Locatie: 030

04 mar 2017 19:11

Leuk project!
davevandeloo
Berichten: 1052
Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
Mercedes-Benz: w126c en w203

04 mar 2017 22:24

Vet project. Ik heb zelf ook een w203 200K en twijfel al heel lang om hem te chippen e een kleinere poelie. Weet alleen niet waar ik dat moet laten doen, zie het ook niet zitten om er meer dan 600 euro voor te betalen (hoe duur kan een poelie en wat software zijn)
Zou dolblij zijn als ik richting de 200pk zouw hebben.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

06 mar 2017 17:57

Een pulley vinden is zeker geen probleem!

Bij IBF-Auto op ebay kun je ze kopen voor een kleine 100 euro/ stuk

heb je de M271 of M111 motor?


indien je de 2.0l M111 motor hebt graak je al aan 190+ pk met enkel de pulley, een software aanpassing is niet noodzakelijk, de ECU past zich aan (198pk in mijn geval) (deze gebruikt de Eaton M45 kompressor)
de SIM4LE ecu die bij de M111 motor hoort is ook heel gemakkelijk thuis op de oprit te flashen ook al is het niet nodig


heb je de 1.8l M271 motor: dan is een software aanpassing nodig (tenzijn je goedkoop een kleemann K-box op de kop kan tikken)
(deze gebruikt de Eaton MP45 kompressor (of M65))

Ik heb wel geen idee of de ECU die bij de M271 motor gemakkelijk zelf te flashen is
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
davevandeloo
Berichten: 1052
Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
Mercedes-Benz: w126c en w203

07 mar 2017 21:14

Ik heb de 1.8 versie. Weet je toevallig een adresje waar ik dit kan laten doen voor een normale prijs. (Ik snap niet waarom een pulley en wat software 1700 euro kan kosten)
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

17 mar 2017 12:16

ik kan je helaas niet helpen aan een adresje, het goedkoopste wat je kan doen is de pulley zelf wisselen (indien je het gereedschap hebt) en de software laten aanpassen door een tuner

ik heb besloten om dit project toch af te sluiten en mij te focussen op een low budget 1997 slk230 met de grotere eaton m62 kompressor en 2.3l m111 motor. ik zal van deze keer een logboek bijhouden ;)

de c200k komt weldra te koop, gekeurd in Belgie en met legale uitlaat (+-200pk in theorie) mechanisch is de wagen in topstaat
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
DannyBanden
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2017 14:25
Mercedes-Benz: Peugeot 308
Locatie: Rotterdam

23 mar 2017 22:25

Ziet er echt goed uit man :D
Fijne dag verder! (A)
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

27 mar 2017 08:25

ndrmini schreef:ik kan je helaas niet helpen aan een adresje, het goedkoopste wat je kan doen is de pulley zelf wisselen (indien je het gereedschap hebt) en de software laten aanpassen door een tuner

ik heb besloten om dit project toch af te sluiten en mij te focussen op een low budget 1997 slk230 met de grotere eaton m62 kompressor en 2.3l m111 motor. ik zal van deze keer een logboek bijhouden ;)

de c200k komt weldra te koop, gekeurd in Belgie en met legale uitlaat (+-200pk in theorie) mechanisch is de wagen in topstaat
de w203 facelift c 230 kompressor is dit gewoon een 2.0 of 1.8 kompressor?
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

28 mar 2017 19:34

de w203 facelift c230 heeft de m271 1.8l motor :)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

11 apr 2017 13:06

ndrmini schreef:de w203 facelift c230 heeft de m271 1.8l motor :)
okeej, dan bied de echte 2,3ltr kompressor meer potentie neem ik aan? :goedzo:
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

02 mei 2017 19:22

S300turbodiesel schreef:
ndrmini schreef:de w203 facelift c230 heeft de m271 1.8l motor :)
okeej, dan bied de echte 2,3ltr kompressor meer potentie neem ik aan? :goedzo:
Jazeker!

voor de volgers:
dit project is officieel afgesloten, de wagen heeft een rustig nieuw leven gekregen bij een bejaard koppel met amper 200pk (A)

het spruitstuk + klepsysteem staat te koop hier op het forum

mijn volgend project (1997 SLK230) kun je hier vinden: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 80#p823480
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Plaats reactie