Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

26 mei 2019 22:18

kleine update over de injectoren
kheb een hoop spullen besteld om de motoren weer dicht maken
van de injectoren kon ik niet alle spullen krijgen die ik wou
de injectoren zijn van bosch. het zijn EV4 injectoren met een EV1 connector
het is een dual spray injector een EV1 injector is singel spray
dat is de info die ik kan vinden

het rare is dat als je de o ringen besteld via de dealer kan je alleen rail o-ring en de
manifold o ring krijgen
als je manifold o-ring wil vervangen moet je de pintle cap verwijderen
en deze breekt dan en moet je vervangen
wat ik raar vind is dat mercedes deze niet kan leveren
en ook bosch niet
ik heb meerdere bedrijven de caps laten leveren welke allemaal verkeerd waren

1 bedrijf in belgie gaf de juist caps
zoek je deze caps bezoek Renoprotec.be
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

01 jun 2019 12:05

zo ben begonnen met het opbouwen van de motor met de nieuwe onderdelen
de voorste covers van de distributie is niet echt een makkelijk klusje vind ik
je kan er gewoon niet goed.
snap nu wel dat dit vaak lekt na een bepaalde tijd het is een lastige afdichting

heb toch gekozen voor de orginele ontsteking met de verdelers. mijn plan was over te gaan op
moderne coil plug onsteking maar dit gaat niet passen wat ik ingedacht had
dus de oude ontsteking terug en de slechte delen vervangen

de kleppen deksels terug geplaatst. waarbij 1 goed ging. had hier ook al 2 helicols geplaatst
de 2e heb ik 4 keer verwijderd omdat ieder keer ik weer helicoils moest plaatsten omdat het draad slechts was
dus nu op 2 bevestigings punten na allemaal helicoils geplaats.
dit blijkt wel weer waarom je een moment sleutel moet gebruiken. ook bij 9nm waar dit op vast moet

heb ook de carter ontlucht weer geïnstalleerd en de scheidingsplaten tussen de kop en de inlaat .

zover ben ik nu
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

01 jun 2019 15:32

Petje af weer, geweldig 8-) :applaus: :goedzo:
Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 2840
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
Locatie: Westen des (bra)lands
Contacteer:

01 jun 2019 15:33

Top werk!
Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 2150
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: W639 viano 2.2CDI 2007

01 jun 2019 15:57

Blijft gaaf dit project :applaus:
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976

ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
Auto-maat
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230

03 jun 2019 11:05

Weer een mooie update. Het einde komt in zicht...
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 jun 2019 12:36

Knap weer :applaus:

Hier past een flinke kompressor tussen (A)
Bijlagen
v12.jpg
v12.jpg (109.73 KiB) 1825 keer bekeken
#doeslief
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

07 jun 2019 13:21

Peter schreef:Knap weer :applaus:

Hier past een flinke kompressor tussen (A)
in de lengte wel maar niet in de breedte :D
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

07 jun 2019 13:28

nou motortje is helemaal weer in elkaar

inlaat weer terug geplaatst met nieuwe afdichtingen
injectoren weer opgebouwd met nieuwe oringen en pintle caps
ook weer terug geplaatst

olie laten aflopen. welke behoorlijk schoon was maar toch zit er alweer een tijdje in en weet niet hoellang precies
carter deksel schoongemaakt . weinig sludge te zien. aanzuig filter in carter schoongemaakt. was ook nagenoeg schoon
op een paar stukjes vloeibare pakking na.
tevens ook nieuwe niveau sensor geplaatst. De connector door carterwand was bij de auto beschadigd en lek.
nieuw filter geplaatst

ook heb ik de nieuwe multiriem opgemeten deze word 8PK2440 wat een stuk korter is omdat ik geen airpomp en geen aircopomp
meer heb. lengte komt overeen met een W140 S320

nieuwe stuurbekrachtigings filter geplaatst

dus motor is op dit moment zo goed als krijg om weer ingebouwd te worden.
alleen de gasklephuizen kunnen nog terug. hiervoor moet ik nog even pakking maken en moet nog een moer lassen op 1 van de
aanzuig bochten voor de inlaat temp sensor.

volgende is de automaat bak deze heeft ook wat nieuwe seals nodig en nieuw filter
ook wil ik wat dingen controleren in de valve body. meerdeel om te zien of hij intern schoon is en geen scaling heeft
dit kan invloed hebben op het schakelen.

hier is de video
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

14 jun 2019 20:49

zo van de week weer even bezig geweest.
en de bak is aan de beurt
ik heb een automaat bak gekocht destijds met rond de 60k km
dus intern zou deze in goede staat moeten zijn
wel was me bekent dat de connector lek was inwendig . maar dit is bij heel veel 722.6 bakken zo
en moeten regelmatig vervangen worden.
mijn bak is 1 van de eerst bouwjaren ('96) dus heeft mijn bak nog een PLIL die is een parking lock kabel
die via de achterzeide van de bak naar het dasboard loopt en schakeld via het contact slot en het rem pedaal
als 1 van de 2 niet bedient is wil hij niet uit zijn P stand.

hier zit een afdichting in die ook vaak een lek is bij deze bakken.
die van mij was niet lek . maar na een vakantie vorig jaar lag er een plas olie onder de bak.
dus deze moest ook vervangen worden

ook wilde ik de valve body en de conductor plaat controleren op vervuilen en schade. en dergelijke.

ik ga voor de aansturen een standalone TCU gebruiken van OfGear. hiervoor kun je een aanpassing doen aan de tussenplaat
van de valve body.
de 3-4 flare die zorgt voor het schakelen van de 3 naar de 4 heeft in deze bak een kleine engineerings fout.
waardoor de bak niet met volledig koppel kan schakelen.
orgineel word dit opgelost door het koppel te verlagen tijdens het schakelen.
maar bij een standalone systeem praten de ECU en TCU niet met elkaar dus gaat dit niet

door de 3-4 flare op te boren (naar 4mm) en een extra software aanpassing gaat het schakelen met vol koppel op de bak beter

dus wat heb ik allemaal gedaan aan de bak

zoveel mogelijk oude olie uit de bak laten lopen . ook uit de valve body
nieuw filter geplaatst
nieuw connector en oringen
nieuwe PLIL adapter met afdichting.
valve body gesplits en gecontroleerd
conductor plaat gecontroleerd op inbranden van de connectoren en dergelijke

verder mis ik een magneet in de pan. deze heb ik besteld en geplaatst
ik mis op de conductor plaat 2 afscherm kappen over de solenoids.
maar bij de eerst bakken waren er geen kappen en ook niet altijd magneten

bak zit weer in elkaar alleen moet ik de koppelomvormer nog drainen voor ik de motor en bak weer aan elkaar
koppel en natuurlijk bak en koppelomvormer vullen met olie.

hier is de video
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

12 jul 2019 13:15

weer wat voor uitgang geboekt
afgelopen week de orginele kabelboom aangepast.
dit is de kabelboom uit de motorruimte incl de zekeringskast
ik heb het deel voor de motor aansturing en dergelijke verwijderd.
bedrading tot aan de voeding in de zekeringkast is eruit incl relais.
deze weer terug gebouwd en alles weer aangesloten zover mogelijk

ook de koplampen geplaats en knipperlichten om alles te kunnen testen
incl alle delen binnen in de auto onder het midden console

alle noodverlichting gecontroleerd welke bediend kan worden met het contact uit
hierna doorgeschakeld naar contact aan
ik zat in de auto toen ik een ongename verassing kreeg
beide gordel spanners van de voorstoelen werden geactiveerd
waardoor een explosie plaats vinden in de B-stijl waar de gordels zitten
ik schrok me kapot en het rook naar een aardig stukje vuurwerk

dit systeem werkt met een kastje dat door Becker is gemaakt op de kast staat gek genoeg bij mijn auto
"Becker Radio" terwijl het een crash beveiliging is
op 1 of andere manier is deze geactiveerd. terwijl hij horizontaal gemonteerd was zoals het hoort.

blijf het vreemd vinden . maar beide gordels zijn rijp voor de schroothoop.
wat de spanning kan er niet meer af wat ik achteraf best onveilig vinden
omdat als je na een ongeluk uit de auto wil geven ze niet meer mee en zitten ze muurvast in de laatste positie
dus ik ben geen fan van dit systeem en heb het helemaal verwijderd.

ik heb nieuwe gordels gevonden OEM second hands. deze weer gemonteerd maar niet meer aangesloten

hier is de video
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

12 jul 2019 15:17

Keep on the good work, geweldig :goedzo: 8-) :applaus:
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

12 jul 2019 20:24

Mooie vorderingen weer
greetings Evan
Gebruikersavatar
Paauwtje
Berichten: 1481
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI

12 jul 2019 22:23

Blijft een gaaf project om te volgen. Respect!
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

19 jul 2019 18:26

deze week ben ik bezig geweest met de aansturing van de automaat

Voor de aansturing heb ik een OfGear TCU ingebouwd. voor de mensen die hier niet mee bekent zijn
dit is een standalone besturing voor een 722.6 automaat. tevens heeft deze controlern nog veel meer functie
zoals als snelheids signaal input en output voor electronische teller
boost controller en VGT VNT turbo controller.
ook is de optie aanwezig om manual te schakelen aan het stuur. schakeltijden van 0.5sec zijn mogelijk

ik heb dit systeem ingebouwd onder het dashboard en het display gaat denk ik in 1 van de luchtroosters
bij het aansluiten kwam ik er achter dat mijn shifter niet helemaal foutloos was er waren een aantal dingen
die niet helemaal naar behoren werken deze deze ook open gehad en schoongemaakt

ook heb ik een w126 teller kast aangesloten om het snelheids signaal van de ABS sensor te testen.
tevens word de teller in een later stadium in de W201 instrument cluster gebouwd. w201 heeft geen electronische tellers vandaar

hier is de video
Plaats reactie