kon het niet laten nog even een video te maken
ook even de 0-100 tijd getest
weg dek was droog maar buitelucht temp vrij laag dus ook afvalt temp vrij laag
toch lastig om in de 1 en 2 geen wielspin te hebben
beste resultaat met wat wielspin in de 2e was 5.17sec
wat ik best goed vind, ik denk in de zomer met warmer asfalt dat dit nummer wel onder de 5 sec kan
natuurlijk is traction control ook een optie . maar voor mij is het geen drag race auto
en zal ik die tijd eigelijk nooit echt meer gaan meten
Het character zonder traction control vind ik toch eigelijk veel leuker
ook heb ik wat van de bak proberen te vertelen over hoe het schakeld en kan iedereen aanraden wil je wat anders
of van een 4 naar 5 kijk dan zeker naar deze optie. ik ben er gewoon zeer tevreden mee
heb ook nog even het wat sound clips gefilmd hij klink toch best wel lekker hoor
hier is de video
Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ja, dit is mooi man, echt wel.
Motor goed afgesteld... economy meter gaat pas bij 165 tegen de aanslag aan....
Motor goed afgesteld... economy meter gaat pas bij 165 tegen de aanslag aan....
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- ElGriffo
- Berichten: 8359
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat zijn serieuze getallletjes... mijn C55 heeft volgens het boekje ook 5,4 nodig naar de 100
Netjes hoor
Netjes hoor
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Filmpje toenatraks al bekeken in me pauze , echt super gaaf! Dit is toch veel meer kicken als met een rode paarden kar rond te scheuren of andere snelle sportbak.... Las ook al als je hem klaar hebt dat je hem eventueel weer verkoopt.... spuit hem maar gauw in blauw of zwart want dan heb ik zeker geen interesse meer ( Dit is trouwens ook de kleur toen mijn opa zijn 190 nieuw heeft aangeschaft in 85)
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dan probeer het maar eens ik heb al meer malen onder de 5sec geklokt met de C
Deze 190 is echt gaaf geworden mooi ook dat alles lekker loopt na wat kilometers zo zie je maar dat meteen alles goed aanpakken loont
greetings Evan
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ja werkt allemaal prima nu
ja die met is lekker positief
ja gaat lekker voorruit. denk als ik met asfalt dat goed op temp is wel onder de 5 sec kan halen.
maa in 1 en 2 blijft het lastig niet te veel gas te geven zonder wielspin
maar dat geeft de auto ook wel weer een leuk karakter.
je word er wel even weer aan herinnert wat je onder de kap hebt
ik heb in best veel auto's gereden maar vind dit ook veel leuker . helemaal dat de gemiddelde weg gebruiker het niet weet en snapt als je verdwijnt uit het nietsastraTD schreef: ↑27 mar 2020 18:17 Filmpje toenatraks al bekeken in me pauze , echt super gaaf! Dit is toch veel meer kicken als met een rode paarden kar rond te scheuren of andere snelle sportbak.... Las ook al als je hem klaar hebt dat je hem eventueel weer verkoopt.... spuit hem maar gauw in blauw of zwart want dan heb ik zeker geen interesse meer ( Dit is trouwens ook de kleur toen mijn opa zijn 190 nieuw heeft aangeschaft in 85)
geloof ik graag de C55 heeft een heel lekker koppel en traction control. heb deze auto zelf nooit gemeten wel gereden
en vind het 1 van de beste auto's die de 5.5 NA motor hebben
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Dank voor de uitleg. Zo had ik het niet bekeken Ik heb een versie met 9 traps automaat...
Mooie video weer en wat een heerlijk geluid maakt die V12
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Na een aantal vragen in de comments onder mijn video's
heb ik een video gemaakt over de uitleg hoe de motor en de bak aangestuurd worden
dus welke sensoren en welke TCU en ECU gebruikte word en welke delen orgineel zijn
gezien dat de motor orgineel met een stuk of 4 a 5 ecu's draaide
en dat de motor gezien werd als 2 3.0 6 cilinders n ook zo aangestuurd werd
is dat nu heel anders
de inspuiting is wel verdeeld over 6 ECU uitgangen en de onsteking 1 per cylinderbank
de VEMS ecu die ik gebruik heeft 8 injectie ingangen en daarom zijn ze per 2
onsteking. ik gebruik de orginele verdelerkap ontsteking met de orginele onstekings coil
de 2 ingangen volgen elkaar op maar in de ECU is er wel een instelling voor het aansturen van 12 ontstekingen
zodat de juist aantal graden verschil tussen de onstekingen is
ik heb geen nokkkenas positie in gebruikt omdat dit eigelijk niet nodig is deze motor hebben geen variabele valve timing
maar een wel of geen vervroeging van de inlaat nokkenas het is een aan/uit schakeling.
dus de positie is niet relevant . ik gebruik 1 krukas sensor. er zijn er 2 de 2 zit er als reserve
voor de TCU van ofgear heb ik 2 externe sensoren . dat is de ABS voor de snelheid. en de TPS voor het bereken van load factor voor het schakelen en kickdown, enzzz. als je een turbo auto hebt kan je ook een map sensor mee laten berekenen voor de load factor
als er vragen zijn hoor ik dat graag.
hier is de video
heb ik een video gemaakt over de uitleg hoe de motor en de bak aangestuurd worden
dus welke sensoren en welke TCU en ECU gebruikte word en welke delen orgineel zijn
gezien dat de motor orgineel met een stuk of 4 a 5 ecu's draaide
en dat de motor gezien werd als 2 3.0 6 cilinders n ook zo aangestuurd werd
is dat nu heel anders
de inspuiting is wel verdeeld over 6 ECU uitgangen en de onsteking 1 per cylinderbank
de VEMS ecu die ik gebruik heeft 8 injectie ingangen en daarom zijn ze per 2
onsteking. ik gebruik de orginele verdelerkap ontsteking met de orginele onstekings coil
de 2 ingangen volgen elkaar op maar in de ECU is er wel een instelling voor het aansturen van 12 ontstekingen
zodat de juist aantal graden verschil tussen de onstekingen is
ik heb geen nokkkenas positie in gebruikt omdat dit eigelijk niet nodig is deze motor hebben geen variabele valve timing
maar een wel of geen vervroeging van de inlaat nokkenas het is een aan/uit schakeling.
dus de positie is niet relevant . ik gebruik 1 krukas sensor. er zijn er 2 de 2 zit er als reserve
voor de TCU van ofgear heb ik 2 externe sensoren . dat is de ABS voor de snelheid. en de TPS voor het bereken van load factor voor het schakelen en kickdown, enzzz. als je een turbo auto hebt kan je ook een map sensor mee laten berekenen voor de load factor
als er vragen zijn hoor ik dat graag.
hier is de video
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het gereed maken van de auto voor het spuiten
ik heb besloten de auto te spuiten in de kleur 199 van mercedes ook wel blauw/zwart
dit is de kleur waar standaard ook de EVO 1 en 2 in kwamen
Ik vind toch een hele mooie kleur . de auto word niet in 2 tone gespoten maar helemaal dus ook de
onder panelen in de 199 kleur. dat is heel persoonlijk maar vind dat gewoon mooier
Ik had toch nog een aantal plekken die ik moest bij werken en repareren
vooral het achterraam wat nogal een bekende plek is bij de 190
ik daar een paar beste gaten zitten. heb dan ook besloten er een nieuw stuk in te lassen
de andere kant had alleen oppervlakte roest.
dus wil iedereeen ook aanraden. heb je dit wacht dan niet me kijken hoe erg het is .
het achterraam heb je er zo uit. dat is echt geen lastige klus
ik denk als ik dit 6 jaar terug had gedaan dat ik geen hele grote gaten gehad had zoals nu
ook heb ik veel dingen al voor behandeld voor de spuiter
die maakt alles weer kaal en zet het in een goed kwaliteit primer
Ik heb in het verleden wel is een auto gespoten. maar liep dan altijd tegen het feit aan dat ik niet de juiste
ruimte en materialen heb , zoals een schone spuit cabinen met genoeg ligt en de juiste materiaal kennis
het is gewoon een vak apart. en in dit geval wil ik niet op het laatste stukje van dit project een steek laten vallen
het moet gewoon perfect
ik heb nog weer veel nieuwe onderdelen besteld voor als alles weer in elkaar moet zoals het achterraam rubber
en de afdichtingen voor het schuifdak
verder ga ik me nu even verdiepen in het interieur om dat weer helemaal mooi en fris te krijgen
hier is de video
ik heb besloten de auto te spuiten in de kleur 199 van mercedes ook wel blauw/zwart
dit is de kleur waar standaard ook de EVO 1 en 2 in kwamen
Ik vind toch een hele mooie kleur . de auto word niet in 2 tone gespoten maar helemaal dus ook de
onder panelen in de 199 kleur. dat is heel persoonlijk maar vind dat gewoon mooier
Ik had toch nog een aantal plekken die ik moest bij werken en repareren
vooral het achterraam wat nogal een bekende plek is bij de 190
ik daar een paar beste gaten zitten. heb dan ook besloten er een nieuw stuk in te lassen
de andere kant had alleen oppervlakte roest.
dus wil iedereeen ook aanraden. heb je dit wacht dan niet me kijken hoe erg het is .
het achterraam heb je er zo uit. dat is echt geen lastige klus
ik denk als ik dit 6 jaar terug had gedaan dat ik geen hele grote gaten gehad had zoals nu
ook heb ik veel dingen al voor behandeld voor de spuiter
die maakt alles weer kaal en zet het in een goed kwaliteit primer
Ik heb in het verleden wel is een auto gespoten. maar liep dan altijd tegen het feit aan dat ik niet de juiste
ruimte en materialen heb , zoals een schone spuit cabinen met genoeg ligt en de juiste materiaal kennis
het is gewoon een vak apart. en in dit geval wil ik niet op het laatste stukje van dit project een steek laten vallen
het moet gewoon perfect
ik heb nog weer veel nieuwe onderdelen besteld voor als alles weer in elkaar moet zoals het achterraam rubber
en de afdichtingen voor het schuifdak
verder ga ik me nu even verdiepen in het interieur om dat weer helemaal mooi en fris te krijgen
hier is de video
- ElGriffo
- Berichten: 8359
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Goed bezig
De lekkage en roest van het achterraam is bij de W126 ook een issue . Ik monteer hem altijd met kit voor ruiten met rubber profiel .
Het is een grote kliederboel maar zorgt voor een betere water afdichting
De lekkage en roest van het achterraam is bij de W126 ook een issue . Ik monteer hem altijd met kit voor ruiten met rubber profiel .
Het is een grote kliederboel maar zorgt voor een betere water afdichting
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
Goed bezig.
Zou zeggen gelijk elektrisch schuif kantel dak erin en alle mogelijke 201 opties die er waren
Zou zeggen gelijk elektrisch schuif kantel dak erin en alle mogelijke 201 opties die er waren
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt