Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Fanastisch blijft dit project ook. Vette pluim voor jou.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Wel apart dat je achter onder het subframe doorgaat, normaal ga je er toch overheen?
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Leuk dat jullie het interessant vinden allemaal
Zeker bij deze type jaren
W201 w124 w126 w140
Bij de V12 zijn het normaal 2 tubes van dacht 2,25 inch
Bij is het 1 van 3 inch door de dikke pijp lijkt het alsof hij laag hangt maar er zit zeker nog 20cm ruimte tot het wegdek dus dat is vrij goed . Laagste punt is de midden demper 15cm.schat ik voordeel is achter dat het punt van de 3" pijp tussen de acher wielen zit dus altijd vrij van wegdek blijft ook bij het oprijden van een oprit of drempels
Door de acherbrug is geen keus door het grote differentieel en de dikke 32mm aandrijfassen
De uitlaat loop er nagenoeg altijd onderdoorFrits schreef:Wel apart dat je achter onder het subframe doorgaat, normaal ga je er toch overheen?
Zeker bij deze type jaren
W201 w124 w126 w140
Bij de V12 zijn het normaal 2 tubes van dacht 2,25 inch
Bij is het 1 van 3 inch door de dikke pijp lijkt het alsof hij laag hangt maar er zit zeker nog 20cm ruimte tot het wegdek dus dat is vrij goed . Laagste punt is de midden demper 15cm.schat ik voordeel is achter dat het punt van de 3" pijp tussen de acher wielen zit dus altijd vrij van wegdek blijft ook bij het oprijden van een oprit of drempels
Door de acherbrug is geen keus door het grote differentieel en de dikke 32mm aandrijfassen
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Van het weekend ook de uitlaat maar even afgelast
wel nog een paar kleine dingen moeten veranderen omdat bij het lassen van RVS het een beetje kan vervormen
dat was bij mij ook het geval dus moest een paar dingen aanpassen
Nu heb ik alleen dat 1 steun bij de achterdemper een kleine aanpassing moet hebben omdat hij net de body raakt
die verander ik als ik de achterbumper ga plaatsen en de 2 pijpen ga doorvoeren tot net buiten de bumper
nu moet ik nog even wat optie's bekijken voor de isolatie van de dowpipes en eventuel isolatie tegen het schutbord langs de body
naar beneden en hoever dit nodig naast exhaust rap die ik ga gebruiken tot aan de midden demper
er is ook reflectie tape die goed zou werken en dit neemt minder ruimte weg dan een aluminium plaat die los van de body moet zijn en kan
gaan vibreren en tegen de uitlaat kan komen
volgende is nu de brandstof leiding en de remleidingen
wel nog een paar kleine dingen moeten veranderen omdat bij het lassen van RVS het een beetje kan vervormen
dat was bij mij ook het geval dus moest een paar dingen aanpassen
Nu heb ik alleen dat 1 steun bij de achterdemper een kleine aanpassing moet hebben omdat hij net de body raakt
die verander ik als ik de achterbumper ga plaatsen en de 2 pijpen ga doorvoeren tot net buiten de bumper
nu moet ik nog even wat optie's bekijken voor de isolatie van de dowpipes en eventuel isolatie tegen het schutbord langs de body
naar beneden en hoever dit nodig naast exhaust rap die ik ga gebruiken tot aan de midden demper
er is ook reflectie tape die goed zou werken en dit neemt minder ruimte weg dan een aluminium plaat die los van de body moet zijn en kan
gaan vibreren en tegen de uitlaat kan komen
volgende is nu de brandstof leiding en de remleidingen
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
thanksneviu schreef:mooi dat je alles met tig las.
ben begonnen met de remleidingen te installeren.
kheb de rembekrachtiger weer in gebouwd en de remleidingen lopen door de auto
aan de bijrijderskant
dit omdat er gewoon weg geen ruimte is om de remleidingen en straks ook de brandstofleidingen
over het schutbord naar beneden te leiden via de OEM route.
De remleidingen naar achteren en de brandstof toevoere en retour lopen nu over de firewall naar de bijrijders
kant en waar normaal bij een 190 de Accu zit gaan ze door het schot de auto in en lopen onder het voetbord over de bodem
door de kabelrail naar onder de achterbank bij de vacuum pomp.
Hier gaan ze naar buiten en komen uit waar bij een 190 injectie de uitlaat demper heeft zitten.
ik ga hier de brandstof pomp assembly ophangen.
vanaf hier loopt de remleiding over het subframe en word gesplitst op de chassis balk waar normaal ook het T-stuk zit
ik heb 4.75mm leiding gebruikt van cunifer.
ik ben nu aan het wachten op de koppelingen en dergelijke voor het brandstof systeem en dan kunnen deze leidingen er ook in
hier is de video
mooi vakwerk alweer
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
nieuwe brandstof pomp en leidingen gemonteerd.
ik heb de 2 bosch pompen vervangen voor 1 walbro gsl 392
leidingen zijn van cunifer en via soft leiding verbonden naar de bewegende delen.
kheb de OEM ophanging van de pomp aangepast naar 1 pomp omdat dan eventuele onderdelen zoals
ophanging rubbes gewoon te bestellen zijn als ze ooit vervangen moeten worden.
ook het orginele brandstof filter kan gewoon besteld worden bij mercedes
kheb voor de leiding P-clips besteld om ze allemaal vast te zetten op de bodemplaat. en in de kabelgoot
Het volgende is nu alle delen terug bouwen in de motorruimte en alles aansluiten om zeker te weten dat ik nergens iets vergeet en dat
alles goed past. ook moet ik de accu plaatsen in de kofferbak. en de bevestiging voor elkaar maken.
hierna kan de motor en bak er weer uit voor de laatste keer . en kan ik beginnen met het vervangen van de afdichtingen van het bovenblok
en van de automaatbak. ook moet ik in de motor ruimte nog hitte bescherming plaatsten. ik heb hiervoor heb hitte reflectie Tape.
het begint allemaal mooi op zijn plaats te vallen en op te schieten.
hier is de video
ik heb de 2 bosch pompen vervangen voor 1 walbro gsl 392
leidingen zijn van cunifer en via soft leiding verbonden naar de bewegende delen.
kheb de OEM ophanging van de pomp aangepast naar 1 pomp omdat dan eventuele onderdelen zoals
ophanging rubbes gewoon te bestellen zijn als ze ooit vervangen moeten worden.
ook het orginele brandstof filter kan gewoon besteld worden bij mercedes
kheb voor de leiding P-clips besteld om ze allemaal vast te zetten op de bodemplaat. en in de kabelgoot
Het volgende is nu alle delen terug bouwen in de motorruimte en alles aansluiten om zeker te weten dat ik nergens iets vergeet en dat
alles goed past. ook moet ik de accu plaatsen in de kofferbak. en de bevestiging voor elkaar maken.
hierna kan de motor en bak er weer uit voor de laatste keer . en kan ik beginnen met het vervangen van de afdichtingen van het bovenblok
en van de automaatbak. ook moet ik in de motor ruimte nog hitte bescherming plaatsten. ik heb hiervoor heb hitte reflectie Tape.
het begint allemaal mooi op zijn plaats te vallen en op te schieten.
hier is de video
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Blijft een mooi project!
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
we zijn weer een paar weken verder maar heb weer wat kunnen doen aan de auto
ik ben bezig met zoveel mogelijk delen los van het interieur terug te plaatsen op de auto zodat ik zeker weet
dat alles past en vrij loopt na de modificaties
dus de achterwiel ophanging afgemonteerd incl de handrem
ook de remmerij gemonteerd voor en achter
stuurinrichting gemonteerd.
ook heb ik 4 nieuwe banden gehaald voor de velgen deze zijn ook gemonteerd
dit is een 18" segin breedset 8j voor 9 j achter ik heb 255/35/18 achter 225/35/18 voor
dit pas maar net binnen de apk regels de banden zitten achter net buit de wielkasten maar staat goed vind ik
segin's breedset is geleverd als optie on w220/w215 onder de V12 modellen dus is een mooi knip oog naar deze ombouw
18" is best groot maar vind het mooie wielen wel vind ik het een vertekend beeld als ik de video zelf bekijk
in werkelijkheid ziet het er beter uit ofzo. niet dat het verkeerd staat. maar toch
ook ben ik bezig geweest alle koelers terug te monteren, de beide wielkasten, de interieur fan, en de ruitenwisser motor
de lampen en bumpers moeten nog ook de olieslangen onder de auto.
als alles past en gemonteerd is haal ik de motor en de bak er weer uit en kunnen deze klaar gemaakt worden voor de
pakkingen die ik wil vervangen zodat de motor en bak er droog terug in kunnen
hier is de video
ik ben bezig met zoveel mogelijk delen los van het interieur terug te plaatsen op de auto zodat ik zeker weet
dat alles past en vrij loopt na de modificaties
dus de achterwiel ophanging afgemonteerd incl de handrem
ook de remmerij gemonteerd voor en achter
stuurinrichting gemonteerd.
ook heb ik 4 nieuwe banden gehaald voor de velgen deze zijn ook gemonteerd
dit is een 18" segin breedset 8j voor 9 j achter ik heb 255/35/18 achter 225/35/18 voor
dit pas maar net binnen de apk regels de banden zitten achter net buit de wielkasten maar staat goed vind ik
segin's breedset is geleverd als optie on w220/w215 onder de V12 modellen dus is een mooi knip oog naar deze ombouw
18" is best groot maar vind het mooie wielen wel vind ik het een vertekend beeld als ik de video zelf bekijk
in werkelijkheid ziet het er beter uit ofzo. niet dat het verkeerd staat. maar toch
ook ben ik bezig geweest alle koelers terug te monteren, de beide wielkasten, de interieur fan, en de ruitenwisser motor
de lampen en bumpers moeten nog ook de olieslangen onder de auto.
als alles past en gemonteerd is haal ik de motor en de bak er weer uit en kunnen deze klaar gemaakt worden voor de
pakkingen die ik wil vervangen zodat de motor en bak er droog terug in kunnen
hier is de video
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mooie vorderingen !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....