Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 mar 2019 21:24

Segin's zijn er ook als 17-inch geweest, mocht je toch een maat kleiner willen. Wel een iets andere afwerking volgens mij.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

02 mar 2019 11:22

Helmy schreef:Segin's zijn er ook als 17-inch geweest, mocht je toch een maat kleiner willen. Wel een iets andere afwerking volgens mij.
was me bekend maar deze zijn volgend mij 7 of 8j en dan kom ik achter niet aan de breedte die ik wil
maar tot nu toe vind ik het mooi . de omtrek is trouwens niets groter als de standaard 15"banden
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

02 mar 2019 12:23

Ah zo, duidelijk. :)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Auto-maat
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230

04 mar 2019 09:50

Blijft geweldig mooi om de vorderingen te zien :goedzo:
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

06 apr 2019 12:48

Nieuwe update

Alle modificatie voor de ombouw zijn klaar
Kheb alles gepast en geplaatst
Alle spelingen gecontroleerd

Kheb de uitlaat wat aangepast bumpers geplaatst
Eindpijp gemaakt .
Alle olie slangen gemonteerd om de speling met de uitlaat
Te controleren
Enzzz.

Hier is de video voor de update
Gebruikersavatar
Mercedes-Benz W168
Berichten: 4639
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
Locatie: Brabant

06 apr 2019 13:42

Geweldig Johan! Waanzinnig en ongelofelijk hoe je dit hebt gemaakt. Fantastisch om te zien dat het einde in zicht is.
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.

Instagram:
allard.benz


Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Gebruikersavatar
CorW
Donateur
Berichten: 4227
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Specialisatie: Van alles een beetje
Locatie: Nijkerk

06 apr 2019 13:45

Blijft een machtig project.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

06 apr 2019 15:22

8-) ..... 8-) ..... 8-) ..... :goedzo:
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

06 apr 2019 16:09

Prächtig weer johan :applaus:
greetings Evan
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

06 apr 2019 21:15

Mercedes-Benz W168 schreef:Geweldig Johan! Waanzinnig en ongelofelijk hoe je dit hebt gemaakt. Fantastisch om te zien dat het einde in zicht is.
CorW schreef:Blijft een machtig project.
blitzer schreef:8-) ..... 8-) ..... 8-) ..... :goedzo:
Evan schreef:Prächtig weer johan :applaus:
bedankt allemaal (A)
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

27 apr 2019 11:36

zo motor en bak zijn weer uit de auto
voor de laatste keer hoop ik. en dat is de planning natuurlijk

onder andere zijn ook de mid section van de uitlaat en de dowpipes gedemonteerd
en de koelslangen en olie slangen en radiateur en dergelijk zodat de motor er uit kon

ik heb de motor in de motorstand gemonteerd.
wel heb ik hiervoor een andere setup gebruikt dan meestal voor motoren gebruikt word.
reden dat ik een andere manier gebruik is omdat ik van mening ben dat de bellhousing connectie
niet gemaakt is en geschikt is het volledige gewicht van de motor te dragen en dan bedoel ik eigelijk
vanaf 5 cylinder lijn en v8 motor en groter
waarom. het overhangen van het gewicht van de motor is gewoon te groot ben ik van mening.
kan op schade is gewoon aanwezig.

ik heb nu de motor steunen gebruikt en vind dit een betere oplossingen.
natuurlijk sta ik open voor jullie mening.
dus wat is jullie idee hierover??

hier is de video
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

27 apr 2019 13:51

Ik vind het wel stabieler ogen zo. Misschien dat dit inderdaad handiger is als je niet over de lompe fabriekssteunen beschikt. Ik zie bijvoorbeeld wel dat de moderne AMG V8's, V12's en ook de Bentley W12 zo'n eenzijdige ophanging hebben.

Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

28 apr 2019 21:34

Helmy schreef:Ik vind het wel stabieler ogen zo. Misschien dat dit inderdaad handiger is als je niet over de lompe fabriekssteunen beschikt. Ik zie bijvoorbeeld wel dat de moderne AMG V8's, V12's en ook de Bentley W12 zo'n eenzijdige ophanging hebben.
denk dat ik motoren in de toekomst ook zo in de steun ga plaatsten
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

03 mei 2019 19:46

kheb de bovenzeide van het blok open.
de inlaat en de top covers zijn verwijderd. ook de voorste top distributie covers.
ik had een lekkage op de top distributie covers hier zit een splitsing tussen een rubber pakking en
een vlakke afdichting waar loctite tussen zit. wanneer na jaren de rubber uithard krijg je een lek bij deze overgang
dit heb ik dus ook aan beide zeide.
ook heb ik een lek aan de kleppen deksel bijrijders kant achter.
hier waar 2 boutjes die los zaten omdat het draaid beschadigd was. dus oorzaak gevonden. zal er 2 helicoils inzetten.
ook waren alle afdichtingen waar een rubber zit ook met lotite verlijmd. waardoor alles best vast zat.
dit is niet nodig. waar een rubber zit hoeft geen loctite.
in de V onder het manifold was het wel een rommeltje aan plastic delen van de carter ontluchting die er onderin lag
dus hiervoor word de gemodificeerde versie gemonteerd.
de 4 knock sensoren waren allemaal gesmolten . hiervoor komen er 2 terug 1 per bank.
ook de ketting rek gecontroleerd deze is 2 a 2.5 graad. dit is heel goed voor een auto met 160dklm maar voor mercedes uit deze periode normaal
ik heb met een mercedes specialist gesporken omdat ik de spec niet in WIS kan vinden wat de grens is.
hij geeft aan dat hij bij 12 a 14 graden rek aangeeft de ketting te vervangen. en dat 2 graden gewoon heel goed is.
verder is de motor heel schoon en heeft weinig bruine scaling.. wat duid ook regelmatige olie verversing . wat goed is voor een alusil blok
dus ben zeer tevreden.
nu onderdelen bestellen zodat hij weer dicht kan
hier is de video
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

04 mei 2019 06:38

:applaus: Prachtige aflevering! blijkbaar goede zaak om hem open te maken
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Plaats reactie