E-klasse Estate filmpjes
- Emile_Benz
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 23 nov 2008 13:38
- Mercedes-Benz: 'n Icoon met Ster
- Specialisatie: Off-topic
- Locatie: Ergens in Zuid-Holland
- Contacteer:
Beter een ster op de motorkap, dan 'n Bimmer onder je ster...
- Emile_Benz
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 23 nov 2008 13:38
- Mercedes-Benz: 'n Icoon met Ster
- Specialisatie: Off-topic
- Locatie: Ergens in Zuid-Holland
- Contacteer:
Haha, valt me nu pas op, dat hij open staat.
Een kritiekpunt dat ik veel lees trouwens is dat het achter nogal ver doorloopt en dat de neus wat aan de korte kant zou zijn voor 'n estate (zogenaamd niet in proportie). Maar ik vind dat eerste puntje in vergelijking met de eerste generatie wel meevallen.
Een kritiekpunt dat ik veel lees trouwens is dat het achter nogal ver doorloopt en dat de neus wat aan de korte kant zou zijn voor 'n estate (zogenaamd niet in proportie). Maar ik vind dat eerste puntje in vergelijking met de eerste generatie wel meevallen.
Beter een ster op de motorkap, dan 'n Bimmer onder je ster...
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Hoe langer ik naar een W/S 212 kijk, deste mooier ik hem vind. Als de kwaliteit nu ook weer eens des Mercedes-Benz is, dan is dit model sinds jaren weer een echte (sorry 210 en 211-ers, al vind ik die wel mooi) middenklasser in de ouderwetse traditie van mijn merk.Emile_Benz schreef:Een kritiekpunt dat ik veel lees trouwens is dat het achter nogal ver doorloopt en dat de neus wat aan de korte kant zou zijn voor 'n estate (zogenaamd niet in proportie). Maar ik vind dat eerste puntje in vergelijking met de eerste generatie wel meevallen.
-
- Berichten: 8265
- Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
- Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
- Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
- Locatie: Monster
- Contacteer:
Hier beledig je een 210 of 211 rijder niet mee hoor. Als ik de centen had stond de 212 in oktober ook voor mijn deur.SK schreef:(sorry 210 en 211-ers, al vind ik die wel mooi)
Ik vind de W/S210 en W/S211 de mooiste E-klassen die er ooit geweest zijn. Maar ieder zijn smaak.SK schreef:Hoe langer ik naar een W/S 212 kijk, deste mooier ik hem vind. Als de kwaliteit nu ook weer eens des Mercedes-Benz is, dan is dit model sinds jaren weer een echte (sorry 210 en 211-ers, al vind ik die wel mooi) middenklasser in de ouderwetse traditie van mijn merk.Emile_Benz schreef:Een kritiekpunt dat ik veel lees trouwens is dat het achter nogal ver doorloopt en dat de neus wat aan de korte kant zou zijn voor 'n estate (zogenaamd niet in proportie). Maar ik vind dat eerste puntje in vergelijking met de eerste generatie wel meevallen.
Ik vind de W/S212 ook mooi, maar de als je over ouderwetse tradities praat, moet ik toch een paar kleine opmerkingen maken. Als je alle E-klassen ooit gebouwd eens goed bekijkt, zie je altijd een mooie strakke lijn terugkomen die horizontaal van voor naar achter loopt, wat volgens mij de auto ruimer, langer en eleganter doet lijken. De voorlichten voor 1996 waren groot en rechthoekig, vanaf 1996 4 ovale lichten. Dit is misschien niet volgens traditie, maar in mijn ogen straalden ze wel veel macht en elegantie uit, net zoals de rechthoekige voor 1996.
In vergelijking met de W/S212 zie je diezelfde lijn (in Elegance uitvoering zie je die lijn effectief staan) onderaan de bumper vertrekken en helt zo omhoog tot aan de bovenkant van de achterbumper. Ik kan niet goed verklaren waarom, maar dat doet volgens mij de wagen een deel van zijn uitstraling verliezen. Ook als je naar de voorlichten kijkt, zijn die ook al helemaal niet zo imposant meer, maar eerder bescheiden.
Ook het dashboard is fel veranderd. De meeste vorige modellen hadden een mooi hellend centerpaneel. Het leek altijd één geheel doorlopend tot aan de zetel. Nu is het precies een verticaal blok geplaatst op een horizontaal liggend blok en het lijkt nogal op dat van een BMW 5.
Tot zover mijn kritische benadering. Ik hoop dat ik niemand teleurgesteld heb of dat ik niet mijn eerste vijanden heb gemaakt. Ik probeerde eerlijk mijn mening te zeggen, ik kan goed begrijpen dat je de W/S-212 een schitterende wagen vindt en dat je bovenstaande allemaal flauwekul vindt. Ik vind hem ook mooi, maar ik mis de klassieke stijl een beetje. Ik vind het anderzijds ook goed dat Mercedes een andere weg ingeslagen is met het design van de E-klasse, net zoals ze dat in 1996 met succes gedaan hebben. Hopen dat het nu ook zo wordt!
- Jodeci
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 11 feb 2007 23:31
- Mercedes-Benz: W116 450SEL & W124 320E & Cadillac STS 4.6 V8
- Specialisatie: Burning my Benz!
- Locatie: Zaandam
Ik ben benieuwd waneer de 1e roestplekken zichtbaar worden
Maar ik vind het een mooie wagen dat zeker, al vind ik de sedan toch mooier.
ben zelf niet zo van de combi's.
Maar ik vind het een mooie wagen dat zeker, al vind ik de sedan toch mooier.
ben zelf niet zo van de combi's.
Burn out W210 E55 AMG
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Dat bedoel ik maar, ik zit bij wijze van spreken op het puntje van mijn stoel hoe het met de kwaliteit is gesteld.Jodeci schreef:Ik ben benieuwd waneer de 1e roestplekken zichtbaar worden
De 212-serie deelt veel techniek met de 204's, dus als die 204's (haha, zeker geen peugeot) echt goed zijn dan zit het met de 212 vast ook wel goed.
Zijn er mensen die kunnen vertellen of een 204 weer goede kwaliteit is of zitten we hier over 10 jaar op het Lexusforum met Michel als forumbeheerder
Ik kan je vertellen dat de 204 echt goed in elkaar zit. Knopjes, sluitingen, allemaal 100% top!
Het enige zijn de mistlichten die vind ik niet al te stevig vastzitten... voor de rest is er echt GOED over nagedacht.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze roesten... dan zou je dat al wel zien. Onze 204 word eigenlijk echt mishandeld en heeft er al 160.000km opzitten, maar ziet er nog gloedjenieuw uit als ik hem een keer door de wasstraat zou rijden.
De 211 zit vind ik ook echt prima in elkaar, volgens mij roesten die ook maar amper.... dit geldt overigens ook na de w210. Ja, er is toen mindere lak gebruikt maar eenmaal weggewerkt komt het ook niet meer terug volgens mij. De pijnpunten liggen na 10 jaar echt wel bloot en als die behandeld zijn dan zit het ook wel snor.
Zowel de 210, 211 en nu ook de 212 zijn ZEKER mercedes waardig. Wat ik dan weer niet mercedeswaardig vind is de motorkabel van <'95, of de kachel(??) in de w220 (hoevaak die al niet de fik in is gegaan). Daar hadden ze over moeten nadenken, dat beetje roest krijg je echt wel weggewerkt.
Het enige zijn de mistlichten die vind ik niet al te stevig vastzitten... voor de rest is er echt GOED over nagedacht.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze roesten... dan zou je dat al wel zien. Onze 204 word eigenlijk echt mishandeld en heeft er al 160.000km opzitten, maar ziet er nog gloedjenieuw uit als ik hem een keer door de wasstraat zou rijden.
De 211 zit vind ik ook echt prima in elkaar, volgens mij roesten die ook maar amper.... dit geldt overigens ook na de w210. Ja, er is toen mindere lak gebruikt maar eenmaal weggewerkt komt het ook niet meer terug volgens mij. De pijnpunten liggen na 10 jaar echt wel bloot en als die behandeld zijn dan zit het ook wel snor.
Zowel de 210, 211 en nu ook de 212 zijn ZEKER mercedes waardig. Wat ik dan weer niet mercedeswaardig vind is de motorkabel van <'95, of de kachel(??) in de w220 (hoevaak die al niet de fik in is gegaan). Daar hadden ze over moeten nadenken, dat beetje roest krijg je echt wel weggewerkt.
Over roest gesproken, ik krijg op mijn S210 roestplekken op passagiervoordeur op die verticale zwarte plaat naast de ruit (weet niet hoe dat noemt), hoe is dit gemakkelijk weg te werken? Gewoon nieuw laagje lak bij de dealer?
Ok niet goed gelezenSK schreef:Dat bedoel ik maar, ik zit bij wijze van spreken op het puntje van mijn stoel hoe het met de kwaliteit is gesteld.Jodeci schreef:Ik ben benieuwd waneer de 1e roestplekken zichtbaar worden
De 212-serie deelt veel techniek met de 204's, dus als die 204's (haha, zeker geen peugeot) echt goed zijn dan zit het met de 212 vast ook wel goed.
Zijn er mensen die kunnen vertellen of een 204 weer goede kwaliteit is of zitten we hier over 10 jaar op het Lexusforum met Michel als forumbeheerder
Ik heb gehoord dat in de W/S 210 en 211 wel veel elektronicaproblemen zaten (van een iets minder technische ziel zoals ik, dus ik weet niet wat er van waar is), gelukkig is het met mijn S210 nog beperkt gebleven. Alleen het peperdure klok-display in de toerenteller vertoont al voor de 2de maal enkele kapotte leds (ik denk niet dat ik het nu nog laat vervangen, tenzij het ineens veel goedkoper is geworden). En ook mijn radio wou ineens geen gebrande CD-R's meer afspelen. Dat is het zowat denk ik.
- Jodeci
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 11 feb 2007 23:31
- Mercedes-Benz: W116 450SEL & W124 320E & Cadillac STS 4.6 V8
- Specialisatie: Burning my Benz!
- Locatie: Zaandam
als je gaat kijken wat een nieuwe E-klasse kost.. (67.000 EUR) Elegance uitvoering met wat kleine extra's.
Dan mag je er toch wel van uit gaan dat het ding toch niet gaat roesten?!
Kijk naar kia, of andere japanse-koreaanse merken, (ben geen fan ervan) maar die roesten toch ook niet?
en zijn wel 20.000 euro goedkoper...
Hoop dat het met dit type, alsmede toekomstige types geen roest meer voorkomt, dat zou het imago van de nuchtere hollander (zeker diegene die op kosten letten) mischien over de streep halen een Mercedes te kopen.
Moet wel zeggen dat men nog steeds praat over de (W124) en dat dit toch de beste auto is die er is geweest, zowel de sedan als de combi.
Dan mag je er toch wel van uit gaan dat het ding toch niet gaat roesten?!
Kijk naar kia, of andere japanse-koreaanse merken, (ben geen fan ervan) maar die roesten toch ook niet?
en zijn wel 20.000 euro goedkoper...
Hoop dat het met dit type, alsmede toekomstige types geen roest meer voorkomt, dat zou het imago van de nuchtere hollander (zeker diegene die op kosten letten) mischien over de streep halen een Mercedes te kopen.
Moet wel zeggen dat men nog steeds praat over de (W124) en dat dit toch de beste auto is die er is geweest, zowel de sedan als de combi.
Burn out W210 E55 AMG
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
Heeft u garagekosten uitgespaard met hulp van dit forum, denk dan ook even aan het forum en de donatie mogelijkheid
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Over de kwaliteit. Ik vind de 211'ers van voor de face-lift toch maar matig. En toch echt een stuk minder als de versies van na de face-lift. Vanaf 2000 heb ik toch het gevoel dat er een paar jaar wat minder spul van de band gerold is.