Een persoon die weet waar hij mee bezig is.
O.a. lasnaden afwerken met tin
Al heb ik wel een dubbel gevoel bij herstelling van wagens die zo fel geaccidenteerd zijn.
Schadeherstel C43 AMG
- Mooster
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Wow, wat een werk.
Vakwerk, dat zeker. Voelt toch ook weer niet helemaal oke om een zwaar beschadigde auto weer op te lappen en op de weg te zetten alsof er niets mee gebeurt is. Maar ik heb niet de benodigde kennis van schadeherstel om te kunnen beoordelen of dit oke is of niet.
Vakwerk, dat zeker. Voelt toch ook weer niet helemaal oke om een zwaar beschadigde auto weer op te lappen en op de weg te zetten alsof er niets mee gebeurt is. Maar ik heb niet de benodigde kennis van schadeherstel om te kunnen beoordelen of dit oke is of niet.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Tja, het is heus geen rijdende doodskist maar het heeft ook echt niet meer de integriteit die er af fabriek was. Ik doe er alle moeite voor om dit soort auto’s niet te kopen. Na dit soort reparaties zijn auto’s toch moeilijker te verkopen omdat dit soort reparaties altijd wel hun sporen na laten. Verder wel ouderwets vakwerk.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
Optisch zal het best goed zijn, maar onderhuids is een ander verhaal. Kreukelzones etc zijn er voor een reden, de constructie van de auto is door de fabrikant bepaald, deze heer houdt zich aan geen enkele voorschriften van de fabrikanten bij zijn reparaties.
Vind het wel mooi om te zien dat ze in de USA verzekeringstechnisch TL maken en niet of slecht te verzekeren/financieren valt.( vervolgens dus een stempeltje meekrijgt voor de rest van zijn leven in de USA). Vervolgens gaan ze voor export het land uit. En in het Oostblok importeren ze die dingen weer massaal om met gebruikte (vaak herkomst onbekende) delen te repareren.
Vervolgens komt zo’n ding dan weer als occassion naar west Europa waar iemand teveel geld betaald is zo’n hoopje ellende.
Vind het wel mooi om te zien dat ze in de USA verzekeringstechnisch TL maken en niet of slecht te verzekeren/financieren valt.( vervolgens dus een stempeltje meekrijgt voor de rest van zijn leven in de USA). Vervolgens gaan ze voor export het land uit. En in het Oostblok importeren ze die dingen weer massaal om met gebruikte (vaak herkomst onbekende) delen te repareren.
Vervolgens komt zo’n ding dan weer als occassion naar west Europa waar iemand teveel geld betaald is zo’n hoopje ellende.
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Onderhuids is het ook goed. Heb jaren bij een schadebedrijf meegekeken , en daar zie je echt slechter werk afgeleverd worden.
Maar het probleem met deze vakmensen is dat het hier in nederland niet te betalen is.
Ik zou zeker een schadeauto bij hem laten herstellen (als dat kon)
Maar het probleem met deze vakmensen is dat het hier in nederland niet te betalen is.
Ik zou zeker een schadeauto bij hem laten herstellen (als dat kon)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Laten we het erop houden dat de meningen erover verdeeld zijn.
Ik kijk ook al een tijdje mee in de schadeherstel wereld.
Deze veranderd dagelijks, wat 2 jaar geleden een goede reparatie was, kan nu zomaar veranderen en niet meer toegestaan zijn.
Hybride verbindingen met verschillende materiaalsoorten, langsdragers doorzagen in de kreukelzones en daar lassen en dus versterkingen aanbrengen. Randjes/stripjes lassen bij overgangen waar gelast wordt (hierdoor dus ook verstevigingen aanbrengen) waardoor er vocht tussen kan komen te staan. Onderhuids is het echt geen vakwerk, herstel zoals ze het 10-20 jaar geleden deden maar dat met de huidige hulpmiddelen.
Een 190 of een 124 zou ik zeker door hem wel laten herstellen, maar mijn nieuwe Mercedes echt niet.
Ik kijk ook al een tijdje mee in de schadeherstel wereld.
Deze veranderd dagelijks, wat 2 jaar geleden een goede reparatie was, kan nu zomaar veranderen en niet meer toegestaan zijn.
Hybride verbindingen met verschillende materiaalsoorten, langsdragers doorzagen in de kreukelzones en daar lassen en dus versterkingen aanbrengen. Randjes/stripjes lassen bij overgangen waar gelast wordt (hierdoor dus ook verstevigingen aanbrengen) waardoor er vocht tussen kan komen te staan. Onderhuids is het echt geen vakwerk, herstel zoals ze het 10-20 jaar geleden deden maar dat met de huidige hulpmiddelen.
Een 190 of een 124 zou ik zeker door hem wel laten herstellen, maar mijn nieuwe Mercedes echt niet.
- Mooster
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Ik opteer er ook voor om bij de aanschaf van een auto geen voormalige schade/ plat gereden auto te kopen. Zeker zal het hersteld kunnen worden maar ik sluit me aan dat een auto na opknappen niet meer de integriteit heeft die er af fabriek wel was.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)