BR223 MBUX Preview
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Aanraken touchscreen auto is onderweg verboden volgens Duitse rechtbank
https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchsc ... ~a66cd337/
Met andere woorden: Om het scherm te bedienen moet u eerst een parkeerplaats zoeken.
https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchsc ... ~a66cd337/
Met andere woorden: Om het scherm te bedienen moet u eerst een parkeerplaats zoeken.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zo gaat de auto van de toekomst letterlijk en figuurlijk naar de knoppen.EricBenz schreef: ↑04 aug 2020 11:47 Aanraken touchscreen auto is onderweg verboden volgens Duitse rechtbank
https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchsc ... ~a66cd337/
Met andere woorden: Om het scherm te bedienen moet u eerst een parkeerplaats zoeken.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Spijker op de kop. Weg met die touchscreentroep inderdaad, de Duitsers hebben goed begrepen hoe gevaarlijk dat is.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik las overgens net in de Duitse media over het oordeel en het is toch niet zo simpel als "verboden, punt". Bedienen mag namelijk wettelijk wel, mits je nog zicht houdt op de weg en omgeving en alleen als de bediening 'kortstondig' is. Het oordeel was dat de man juist te lang te gericht op zijn scherm keek en dus de omgeving en rijsituatie niet meer in zijn zicht had. Wel weer heerlijk wettelijk geschreven, kortstondig. Ons is altijd geleerd om specifiek te zijn in dat soort zaken...
Dit is mijn inziens ook voor een groot deel een ergonomie-verhaal waar de meeste auto's van nu (nog) niet echt last van hebben, omdat de interval van de wissers bij de meeste auto's gewoon via de hendel te regelen is. Bij de Tesla moet er schijnbaar een speciaal menu worden opgezocht om dit te regelen (terwijl wissen aan of uit wel gewoon via een hendel te bedienen is). De man had nog aangehaald dat een veiligheidskritische functie betrof en hij daarom vrijgesproken moest worden, maar dan zou ik als fabrikant zijnde juist die bediening combineren met die hendel, wat ongetwijfeld een gedachte is geweest achter de bestaande hendels in andere auto's.
Dit is mijn inziens ook voor een groot deel een ergonomie-verhaal waar de meeste auto's van nu (nog) niet echt last van hebben, omdat de interval van de wissers bij de meeste auto's gewoon via de hendel te regelen is. Bij de Tesla moet er schijnbaar een speciaal menu worden opgezocht om dit te regelen (terwijl wissen aan of uit wel gewoon via een hendel te bedienen is). De man had nog aangehaald dat een veiligheidskritische functie betrof en hij daarom vrijgesproken moest worden, maar dan zou ik als fabrikant zijnde juist die bediening combineren met die hendel, wat ongetwijfeld een gedachte is geweest achter de bestaande hendels in andere auto's.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection