Ik heb even wat tijd over nu de 190 V12 gespoten word
Ik ben al een tijdje bezig met wat voorbereidingen voor mijn volgende project
ik heb een sinds 8 maand of iets langer een daily driver . nou ja daily ik rij er af en toe
hij is gewoon heel handig en veel ruimte.
dit ie een S124 uit 1987 230te. Ik rij op zich heel weinig klm per jaar ik denk veel minder dan de meeste mensen
denk dat het totaal is in alle auto's bij elkaar dat het 10dkm is.
dus heb ik ook gezocht naar een auto in de overgangs regeling. denk dat de S124 iets van 4000km per jaar rij.
in eerste instantie zou ik de auto zo laten. Maar ja ik kan er niet van af blijven om er toch iets leuks mee te doen
Ik heb een jaar terug voor dat ik de S124 kocht al een m113 5.0 v8 gekocht. Ik kom wel is wat tegen en deze was gewoon goed voor de prijs en niet te veel klm (170dkm) dus je ken het maar op voorraad hebben.
dus m113 vrij lichte motor . dacht iets van 200kg wat niet veel uit de buurt is van een m103.
en compact. Deze kan wel in de s124 en na het heel goed bevallen van een 722.6 in een oudere mercedes ga er ook een 722.6 in de s124 met een ofgear controller.
Heb een e55 w210 bak voor deze ombouw.
In eerste instantie was het niet de bedoeling om er een turbo op te bouwen. Maar na wat research denk ik dat de m113 helemaal zo slecht niet zo is de motor heeft eigenlijk heel simpel gehouden, geen VVT bijvoorbeeld 1 nokkenas per bank. en best betrouwbaar en best sterk.
de 5.0 die ik heb wijkt niet veel af van de 55 amg NA en de 55 amg Kompressor. denk dat het onderblok zeker zo sterk is als de kompressor motor.
ik denk op dit moment dat ik de auto ga bouwen in 2 stages. ik wil gewoon zoveel mogelijk kunnen rijden met de auto en niet dat hij 2 jaar stil staat in de garage. deze ombouw kost kwa aanpassingen veel minder tijd en engineering als de 190 v12 zover als ik nu weet past alles zonder echt aanpassingen te doen aan het chassis.
ik denk dat ik eerst het onderstel opbouw en reviseer zodat en de auto afstel als NA dan kan ik alles testen en dan de turbo setup bouw
er is weinig in over een m113 5.0 turbo dus moet uitzoeken hoever ik kan gaan zodat de motor betrouwbaar blijft. ik ga de motor intern origineel houden maar denk dat 500pk en 700nm aan het blok een eitje is maar we gaan het zien.
gezien het 55 amg k blok ongeveer de grens heeft van 700pk met kompressor. die zeker 50pk verlies geeft ten op zichte van een turbo
Maar het is vrij vroeg in het process en ik werk alleen aan dit project als ik geen werk aan de 190 v12 heb . die heeft altijd voorrang tot hij 100% klaar is.
Ik heb 3 maand terug een donor auto gekocht vooral voor het interieur . een 7 zits rood interieur in leer laatste model
hier in europe best zeldzaam en deze heeft airco wat ik in die van mij kan bouwen. en onderdelen zijn altijd handig en heb ik een body om de motor en aandrijflijn te passen zonder dat ik mijn eigen auto van de weg moet halen. heeft allemaal weer voordelen
ben benieuwd wat jullie er van vinden .
hier is de video
Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Wordt weer een interessante om te volgen. Ik denk wel dat het dan tegen die tijd handig is om een nieuw topic ervoor te maken
Ga je dan voor 1 of 2 turbo's, bijv. 1 kleine 1 grote voor minder lag-effect?
Overigens is die 700 pk echt al bizar veel, ik lees her en der zelfs over een paar M113's die daar nog een stap boven zitten. Zo zou er een E55 door Evotech motorsport naar ruim 700 zijn gebracht, en zou Renntech op basis van de SLR een ~780pk behaald hebben. Informatie is helaas nogal schaars, en van die SLR zijn alleen impressieplaatjes dus of die ook daadwerkelijk ergens rondrijdt is nog maar de vraag. En natuurlijk zijn de ingrepen wel steeds groter en complexer om tot zulke cijfers te komen, misschien totaal niet interessant als je relatief eenvoudig meer pk wilt.
Ga je dan voor 1 of 2 turbo's, bijv. 1 kleine 1 grote voor minder lag-effect?
Overigens is die 700 pk echt al bizar veel, ik lees her en der zelfs over een paar M113's die daar nog een stap boven zitten. Zo zou er een E55 door Evotech motorsport naar ruim 700 zijn gebracht, en zou Renntech op basis van de SLR een ~780pk behaald hebben. Informatie is helaas nogal schaars, en van die SLR zijn alleen impressieplaatjes dus of die ook daadwerkelijk ergens rondrijdt is nog maar de vraag. En natuurlijk zijn de ingrepen wel steeds groter en complexer om tot zulke cijfers te komen, misschien totaal niet interessant als je relatief eenvoudig meer pk wilt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Mooi
Er is iemand die uit een standaard na e55 1000pk heeft gehaald op e85 weet niet lang deze heel.bleefHelmy schreef: ↑21 mei 2020 14:26 Wordt weer een interessante om te volgen. Ik denk wel dat het dan tegen die tijd handig is om een nieuw topic ervoor te maken
Ga je dan voor 1 of 2 turbo's, bijv. 1 kleine 1 grote voor minder lag-effect?
Overigens is die 700 pk echt al bizar veel, ik lees her en der zelfs over een paar M113's die daar nog een stap boven zitten. Zo zou er een E55 door Evotech motorsport naar ruim 700 zijn gebracht, en zou Renntech op basis van de SLR een ~780pk behaald hebben. Informatie is helaas nogal schaars, en van die SLR zijn alleen impressieplaatjes dus of die ook daadwerkelijk ergens rondrijdt is nog maar de vraag. En natuurlijk zijn de ingrepen wel steeds groter en complexer om tot zulke cijfers te komen, misschien totaal niet interessant als je relatief eenvoudig meer pk wilt.
Maar e85 is niet een optie in NL dus ga voor 98 oct dus denk dat dit de grens bepaald ook zijn veel mensen die verder gaan dan 800pk lopen tegen het punt aan dat de motor "open deck" dit betekent dat je cilinder voeringen boven aan niet ondersteund worden. Dus heb je kans.op schuren. Van de cilinder wand . In Duitsland is iemand die met 1000pk rijd maar die heeft wel.de motor closer deck gemaakt. Maar zover wil ik niet gaan.
Ik ga voor een enkele turbo ik ben niet echt van het idee dat 2 turbo's beter zijn de technologie is zover dat 1 turbo op een 5.0 zeker vroeg druk kan geven dus de combinatie van wat ik wil bereiken is een rij are auto die in het midden gebied presteert dus koppel is belangrijk vind ik dus.moet je laag roerig vroeg turbodruk opbouwen
Maar er gaan het zit ik denk dat met de orgi elke compressie en 98 oct de grens rond de 600pk en 750a800nm licht . Wat geen zielige nummertjes zijn
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4650
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Mega vet man! Ik ga al je video's volgen. Uitlaatspruitstuk ga je zelf maken? Wordt het een stand alone systeem i.c.m. met de bak?
In ieder geval supervet.
In ieder geval supervet.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
600 pk en 700+Nm is zeker niets om je voor te schamen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ja spruitstukken ga ik zelf doen. Is niets voor te koop dat past.Mercedes-Benz W168 schreef: ↑21 mei 2020 17:46 Mega vet man! Ik ga al je video's volgen. Uitlaatspruitstuk ga je zelf maken? Wordt het een stand alone systeem i.c.m. met de bak?
In ieder geval supervet.
Standalone ECU en TCU
Lijkt me ook niet zal de gordels in de kofferbak even goed controleren anders zitten er straks. 2 kids op het achter raam geplakt bij een beetje accelereren
Dat is ook weer. zo. Maar daar is een oplossing voor
Stage 3 of nieuwe project . Heb nog wel een paar ideetjes
- Mooster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Cool project, ik volg weer braaf
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- Don Pistoni
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 07 okt 2011 18:10
- Mercedes-Benz: S213 E43 AMG / R129 SL500 1995
- Specialisatie: techniek
Update?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
En de media-nasleep van zijn vorige project
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection