Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

21 mei 2020 13:30

Ik heb even wat tijd over nu de 190 V12 gespoten word :D

Ik ben al een tijdje bezig met wat voorbereidingen voor mijn volgende project
ik heb een sinds 8 maand of iets langer een daily driver . nou ja daily ik rij er af en toe
hij is gewoon heel handig en veel ruimte.
dit ie een S124 uit 1987 230te. Ik rij op zich heel weinig klm per jaar ik denk veel minder dan de meeste mensen
denk dat het totaal is in alle auto's bij elkaar dat het 10dkm is.

dus heb ik ook gezocht naar een auto in de overgangs regeling. denk dat de S124 iets van 4000km per jaar rij.
in eerste instantie zou ik de auto zo laten. Maar ja ik kan er niet van af blijven om er toch iets leuks mee te doen

Ik heb een jaar terug voor dat ik de S124 kocht al een m113 5.0 v8 gekocht. Ik kom wel is wat tegen en deze was gewoon goed voor de prijs en niet te veel klm (170dkm) dus je ken het maar op voorraad hebben.
dus m113 vrij lichte motor . dacht iets van 200kg wat niet veel uit de buurt is van een m103.
en compact. Deze kan wel in de s124 en na het heel goed bevallen van een 722.6 in een oudere mercedes ga er ook een 722.6 in de s124 met een ofgear controller.
Heb een e55 w210 bak voor deze ombouw.

In eerste instantie was het niet de bedoeling om er een turbo op te bouwen. Maar na wat research denk ik dat de m113 helemaal zo slecht niet zo is de motor heeft eigenlijk heel simpel gehouden, geen VVT bijvoorbeeld 1 nokkenas per bank. en best betrouwbaar en best sterk.
de 5.0 die ik heb wijkt niet veel af van de 55 amg NA en de 55 amg Kompressor. denk dat het onderblok zeker zo sterk is als de kompressor motor.

ik denk op dit moment dat ik de auto ga bouwen in 2 stages. ik wil gewoon zoveel mogelijk kunnen rijden met de auto en niet dat hij 2 jaar stil staat in de garage. deze ombouw kost kwa aanpassingen veel minder tijd en engineering als de 190 v12 zover als ik nu weet past alles zonder echt aanpassingen te doen aan het chassis.

ik denk dat ik eerst het onderstel opbouw en reviseer zodat en de auto afstel als NA dan kan ik alles testen en dan de turbo setup bouw
er is weinig in over een m113 5.0 turbo dus moet uitzoeken hoever ik kan gaan zodat de motor betrouwbaar blijft. ik ga de motor intern origineel houden maar denk dat 500pk en 700nm aan het blok een eitje is maar we gaan het zien.
gezien het 55 amg k blok ongeveer de grens heeft van 700pk met kompressor. die zeker 50pk verlies geeft ten op zichte van een turbo

Maar het is vrij vroeg in het process en ik werk alleen aan dit project als ik geen werk aan de 190 v12 heb . die heeft altijd voorrang tot hij 100% klaar is.

Ik heb 3 maand terug een donor auto gekocht vooral voor het interieur . een 7 zits rood interieur in leer laatste model
hier in europe best zeldzaam en deze heeft airco wat ik in die van mij kan bouwen. en onderdelen zijn altijd handig en heb ik een body om de motor en aandrijflijn te passen zonder dat ik mijn eigen auto van de weg moet halen. heeft allemaal weer voordelen

ben benieuwd wat jullie er van vinden .

hier is de video
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 1717
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

21 mei 2020 14:11

Leuk idee, dit ga ik volgen
De S124 met een 200D en AMG pakket was de eerste benz waar ik zelf in heb gestuurd.
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5746
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

21 mei 2020 14:26

Wordt weer een interessante om te volgen. Ik denk wel dat het dan tegen die tijd handig is om een nieuw topic ervoor te maken :)

Ga je dan voor 1 of 2 turbo's, bijv. 1 kleine 1 grote voor minder lag-effect?

Overigens is die 700 pk echt al bizar veel, ik lees her en der zelfs over een paar M113's die daar nog een stap boven zitten. Zo zou er een E55 door Evotech motorsport naar ruim 700 zijn gebracht, en zou Renntech op basis van de SLR een ~780pk behaald hebben. Informatie is helaas nogal schaars, en van die SLR zijn alleen impressieplaatjes dus of die ook daadwerkelijk ergens rondrijdt is nog maar de vraag. En natuurlijk zijn de ingrepen wel steeds groter en complexer om tot zulke cijfers te komen, misschien totaal niet interessant als je relatief eenvoudig meer pk wilt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

21 mei 2020 17:29

Poppel180 schreef: ↑
21 mei 2020 14:11
Leuk idee, dit ga ik volgen
De S124 met een 200D en AMG pakket was de eerste benz waar ik zelf in heb gestuurd.
MooiπŸ˜€
Helmy schreef: ↑
21 mei 2020 14:26
Wordt weer een interessante om te volgen. Ik denk wel dat het dan tegen die tijd handig is om een nieuw topic ervoor te maken :)

Ga je dan voor 1 of 2 turbo's, bijv. 1 kleine 1 grote voor minder lag-effect?

Overigens is die 700 pk echt al bizar veel, ik lees her en der zelfs over een paar M113's die daar nog een stap boven zitten. Zo zou er een E55 door Evotech motorsport naar ruim 700 zijn gebracht, en zou Renntech op basis van de SLR een ~780pk behaald hebben. Informatie is helaas nogal schaars, en van die SLR zijn alleen impressieplaatjes dus of die ook daadwerkelijk ergens rondrijdt is nog maar de vraag. En natuurlijk zijn de ingrepen wel steeds groter en complexer om tot zulke cijfers te komen, misschien totaal niet interessant als je relatief eenvoudig meer pk wilt.
Er is iemand die uit een standaard na e55 1000pk heeft gehaald op e85 weet niet lang deze heel.bleef
Maar e85 is niet een optie in NL dus ga voor 98 oct dus denk dat dit de grens bepaald ook zijn veel mensen die verder gaan dan 800pk lopen tegen het punt aan dat de motor "open deck" dit betekent dat je cilinder voeringen boven aan niet ondersteund worden. Dus heb je kans.op schuren. Van de cilinder wand . In Duitsland is iemand die met 1000pk rijd maar die heeft wel.de motor closer deck gemaakt. Maar zover wil ik niet gaan.

Ik ga voor een enkele turbo ik ben niet echt van het idee dat 2 turbo's beter zijn de technologie is zover dat 1 turbo op een 5.0 zeker vroeg druk kan geven dus de combinatie van wat ik wil bereiken is een rij are auto die in het midden gebied presteert dus koppel is belangrijk vind ik dus.moet je laag roerig vroeg turbodruk opbouwen
Maar er gaan het zit ik denk dat met de orgi elke compressie en 98 oct de grens rond de 600pk en 750a800nm licht . Wat geen zielige nummertjes zijn
Gebruikersavatar
Mercedes-Benz W168
Berichten: 3774
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
Mercedes-Benz: A160 Β· 2001 (W168)
Locatie: Prov. Zuid-Holland (Bollenstreek)

21 mei 2020 17:46

Mega vet man! Ik ga al je video's volgen. Uitlaatspruitstuk ga je zelf maken? Wordt het een stand alone systeem i.c.m. met de bak?

In ieder geval supervet.
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de Γ©chte liefhebber terecht.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 2806
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

21 mei 2020 19:08

Ik lees en kijk weer met veel interesse mee. :goedzo: Succes!
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5746
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

21 mei 2020 20:00

600 pk en 700+Nm is zeker niets om je voor te schamen :lol2:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 5955
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: W211 E500 2004 - W639 Vito 110 2011 - S203 C55 AMG 2007
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

21 mei 2020 20:18

Wordt weer mooi project, ook ik ga hem weer volgen
greeting Evan
β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”
Ex W126 500 SEC 1983 - Ex W201 190E 2.0 1988 - Ex W201 190E 2.6 1989 - EX S124 E280 1995 - EX S211 E270cdi 2003
W211 E500 2004
W639 Vito 110 2011
S203 C55 AMG 2007
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 42318
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21 mei 2020 20:55

Gaaf project weer!!
Helmy schreef: ↑
21 mei 2020 20:00
600 pk en 700+Nm is zeker niets om je voor te schamen :lol2:
En toch went dat vrij snel..
Vermogen en koppel heb je nΓ³Γ³it genoeg :)
#doeslief
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

21 mei 2020 21:31

Mercedes-Benz W168 schreef: ↑
21 mei 2020 17:46
Mega vet man! Ik ga al je video's volgen. Uitlaatspruitstuk ga je zelf maken? Wordt het een stand alone systeem i.c.m. met de bak?

In ieder geval supervet.
Ja spruitstukken ga ik zelf doen. Is niets voor te koop dat past.

Standalone ECU en TCU
Helmy schreef: ↑
21 mei 2020 20:00
600 pk en 700+Nm is zeker niets om je voor te schamen :lol2:
Lijkt me ook niet zal de gordels in de kofferbak even goed controleren anders zitten er straks. 2 kids op het achter raam geplakt bij een beetje accelereren πŸ˜€
Peter schreef: ↑
21 mei 2020 20:55
Gaaf project weer!!
Helmy schreef: ↑
21 mei 2020 20:00
600 pk en 700+Nm is zeker niets om je voor te schamen :lol2:
En toch went dat vrij snel..
Vermogen en koppel heb je nΓ³Γ³it genoeg :)
Dat is ook weer. zo. Maar daar is een oplossing voor
Stage 3 of nieuwe project . Heb nog wel een paar ideetjes πŸ‘Ί
Plaats reactie