Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
Zeer benieuwd
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Respect voor je werk . Zo te zien ben je al 2 jaar met je project bezig . Gezien je grondige werkwijze zou hij toch met 1 tikkie moeten lopen .
Lijkt me een reuze spannend moment...
Wanneer staat dat punt gepland ?
Lijkt me een reuze spannend moment...
Wanneer staat dat punt gepland ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Blijft een schitterend project om te volgen
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en gezien je eerdere projecten heb ik daar
alle vertrouwen in !
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en gezien je eerdere projecten heb ik daar
alle vertrouwen in !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
bedankt allemaalElGriffo schreef:Respect voor je werk . Zo te zien ben je al 2 jaar met je project bezig . Gezien je grondige werkwijze zou hij toch met 1 tikkie moeten lopen .
Lijkt me een reuze spannend moment...
Wanneer staat dat punt gepland ?
starten staat gepland voor eind volgende week
wil mijn instelling nog na laten kijken door de tuner en ben nu druk met werken
dus heb dan weer tijd . maar de volgende video worden zeker interessant. wat misschien ligt uitgedrukt is
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb er alle vertrouwen in !
Heel benieuwd hoe het rijdt !
Heel benieuwd hoe het rijdt !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Wow wat een project! Heel erg gaaf om te volgen, ben heel benieuwd hoe ie loopt. Fingers Crossed.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ja hoor hij doet het !!! eindelijk dan
Dit is altijd echt een mile paal in een project vind ik altijd
vind de spanning er naar toe altijd minder maar het geeft altijd een heel goed gevoel als hij het eindelijk doet
De eerst start zo te horen in de video gaat wat moeilijk na een aantal pogingen en horen dat de motor wat overslaat
de onsteking 1 volgorde op geschoven. Doordat de onsteking op wastepark werkt liep hij toch ook al stond de onsteking verkeerd
dat is weer een voordeel van 12 cilinders
Dus 2e poging liep de motor vrij makkelijk hij start ook zonder gas te geven dus heel bijzonder eigenlijk wel.
wat al snel opviel is dat er verschil in de cilinder banken zit kwa verbranding en lambda uitlezing
bank 1 loopt heel arm volgens de lambda meter bank 2 loop heel rijk. Dit is raar want de injector pulse is het zelfde
na 20sec kon ik weer misfire waarnemen.
ik heb die avond alle bougie's getrokken om te kijken of the lambda waarde kloppen
( op mijn website kan je de foto's van de bougie's voor wie dat interessant vind)
bank 2 waren alle 6 bougie zwart geroet. dus klopt met de hele rijke meting.
bank 1 waren alle 6 bougie licht vochtig van brandstof . die verklaard de arme uitlezing en de misfires
als de motor zo rijk loopt dat hij niet meer verbrand hou je zuurstof over en dit geen dan juist een hele arme uitlezing op de lambda
Mijn conlcusie was dat over het algemeen het mengsel veel te rijk was maar ook dan bank1 te weinig lucht kreeg ten opzicht van bank 2
dus gasklep wat verder open gezet. vanmorgen heeft de tuner ingelogd op afstand in de ECU en het mengels wat bijgeregeld
de waardes zijn voor nu goed. bank1 loop nog steeds wat arm maar geen misfires dus werkelijk arm rond 1.1 tot 1.15 lambda
bank 2 looprt wat rijk tussen de 0.85 en de .95 lambda deze waardes kunnen zonder belasting van de motor weinig kwaad veroorzaken.
de motor loopt alleen nu wat hoog stationair rond de 1500rpm als ik heb in de versnelling zet zakt het toerental naar de 800tpm dit word dus later bij geregeld. dat de idle op een normaal niveau komt
maar nu is het goed om alles op temp te kunnen laten komen. motor is aantal keer op 95 graden geweest max met olie temp van 75 graden
bak temp is ook 80c geweest dus heb deze ook goed kunnen afvullen op niveau.
voor dat ik naar de dyno ga voor de volledig afstelling wil ik nog even de bak testen kijken of deze goed schakeld
hier is de video
Dit is altijd echt een mile paal in een project vind ik altijd
vind de spanning er naar toe altijd minder maar het geeft altijd een heel goed gevoel als hij het eindelijk doet
De eerst start zo te horen in de video gaat wat moeilijk na een aantal pogingen en horen dat de motor wat overslaat
de onsteking 1 volgorde op geschoven. Doordat de onsteking op wastepark werkt liep hij toch ook al stond de onsteking verkeerd
dat is weer een voordeel van 12 cilinders
Dus 2e poging liep de motor vrij makkelijk hij start ook zonder gas te geven dus heel bijzonder eigenlijk wel.
wat al snel opviel is dat er verschil in de cilinder banken zit kwa verbranding en lambda uitlezing
bank 1 loopt heel arm volgens de lambda meter bank 2 loop heel rijk. Dit is raar want de injector pulse is het zelfde
na 20sec kon ik weer misfire waarnemen.
ik heb die avond alle bougie's getrokken om te kijken of the lambda waarde kloppen
( op mijn website kan je de foto's van de bougie's voor wie dat interessant vind)
bank 2 waren alle 6 bougie zwart geroet. dus klopt met de hele rijke meting.
bank 1 waren alle 6 bougie licht vochtig van brandstof . die verklaard de arme uitlezing en de misfires
als de motor zo rijk loopt dat hij niet meer verbrand hou je zuurstof over en dit geen dan juist een hele arme uitlezing op de lambda
Mijn conlcusie was dat over het algemeen het mengsel veel te rijk was maar ook dan bank1 te weinig lucht kreeg ten opzicht van bank 2
dus gasklep wat verder open gezet. vanmorgen heeft de tuner ingelogd op afstand in de ECU en het mengels wat bijgeregeld
de waardes zijn voor nu goed. bank1 loop nog steeds wat arm maar geen misfires dus werkelijk arm rond 1.1 tot 1.15 lambda
bank 2 looprt wat rijk tussen de 0.85 en de .95 lambda deze waardes kunnen zonder belasting van de motor weinig kwaad veroorzaken.
de motor loopt alleen nu wat hoog stationair rond de 1500rpm als ik heb in de versnelling zet zakt het toerental naar de 800tpm dit word dus later bij geregeld. dat de idle op een normaal niveau komt
maar nu is het goed om alles op temp te kunnen laten komen. motor is aantal keer op 95 graden geweest max met olie temp van 75 graden
bak temp is ook 80c geweest dus heb deze ook goed kunnen afvullen op niveau.
voor dat ik naar de dyno ga voor de volledig afstelling wil ik nog even de bak testen kijken of deze goed schakeld
hier is de video
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Jihhaaa !!!!
Dat moet een geweldig gevoel zijn dat er leven in zit
Het is en zal vaker gezegd zijn en worden , respect voor je project .
Dat moet een geweldig gevoel zijn dat er leven in zit
Het is en zal vaker gezegd zijn en worden , respect voor je project .
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
zeer weten Dit geeft de auto eindelijk karakterElGriffo schreef:Jihhaaa !!!!
Dat moet een geweldig gevoel zijn dat er leven in zit
Het is en zal vaker gezegd zijn en worden , respect voor je project .
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Waaanzinnig, wat een prestatie. Ontzettende grote duim van mij!
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Paauwtje
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI
Respect, ga je meteen naar de dyno of rijd je eerst proef?
●W212(viewtopic.php?f=62&t=97695)
●C215(viewtopic.php?f=62&t=96205)
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dank je wel hoorMercedes-Benz W168 schreef:Waaanzinnig, wat een prestatie. Ontzettende grote duim van mij!
Ik ga even een paar 100 meter rijden. Om te kijken of de bak goed op schakeld en terug schakeld gewoon voor de zekerheidPaauwtje schreef:Respect, ga je meteen naar de dyno of rijd je eerst proef?
Maar ga de motor niet belasten. Daar staat afstelling niet goed genoeg voor.
Zou natuurlijk een tegenvaller zijn als je alles klaar hebt op de dyno en bak wil niet meewerken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ja geweldig
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection