Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

28 sep 2019 14:41

blitzer schreef:
het vliegwiel moet een 60-2 pickup hebben maar de mijn is een oud design met 3 meetpunten
dit was een hele zoektocht.
mercedes maakt hem niet meer en online niet te vinden
dus heb ik 1 van een m119 aangekocht. dat maakt voor een standalone ecu niet uit omdat je
deze toch calibreert
8-) Das logisch zou een bekende voetballer zeggen. :owja: Zwaar respect voor wat je doet en kunt. 8-)
:owja: bedankt
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

18 okt 2019 12:56

zo weer wat werk gedaan

uitaat zit er volledig onder en de lambda sensoren geplaats en uitlaat in gewrapt.
alleen het laatste gedeelte moeten nog

heb rond de stuur pen naar het stuurhuis firejacket geplaats om te zorgen dat de warmte er weg blijft
om de lagering wat te beschermen.
tijdens rijden zal dit wel meevallen maar bij stil staan van de auto of uitzetten naar volledige bedrijfstemp.
loopt de motor temperatuur altijd eerst op voor dat deze daalt .

heb de radiateur en olie koeler geplaatst. koelwater systeem is ontlucht en na een klein lekje aan de drain van de radiateur
is het hele systeem lek dicht . in de drain heb ik 2 o-ringen vervangen. deze is nu ook dicht

Het olie systeem wou ik in 1e instantie doorpompen zodat ik in olie rail en alle lagering olie kreeg na de lange stil stand
de bedoel wat de olie door de olie koeler en door het filter de motor in te pompen en zo het carter op te vullen
die ging niet omdat het olie thermostaat licht op staat waardoor de olie naar buiten lekt
heb dus nu de oliekoeler volledig opgevuld 1 ltr totaal
en het carter op niveau gebracht er zit nu iets te veel in maar dit komt goed als de motor gestart word en de rest van olie rail en het filter huis opgevuld worden. systeem heeft nu 10ltr vulling wat volgens de manual is
olie filterhuis is ook opgevuld zover het kan
de bedoel is om te starten zonder bougie's om olie druk te creëren in de motor zodat zonder compressie de belasting op de lager het laagst is
dit is beter na lange stil stand

bij het vervangen van het olie filter moet ik wel het reservoir van stuurpomp verwijderen zodat het filterhuis open kan
dit is een kleinigheid wat 1 x perjaar moet en kost hooguit 10min

stuurolie is ook opgevuld systeem is ontlucht met hand

bak olie is opgevulld 5 ltr in de bak 1.5 ltr in koppel omvormer bak moet totaal rond de 8.6ltr olie hebben maar dit is eerst genoeg om de starter en dan te peilen en het op temp te laten komen

ik heb nu een lijstje van een aantal dingen die ik nog moet voordat ik de bedrading in de ECU ga plaatsen en alles ga instellen en calibreren

het schiet op

hier is de video
Gebruikersavatar
CorW
Berichten: 3010
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Locatie: Nijkerk

18 okt 2019 13:57

:applaus: wat komt er toch veel bij kijken. Complimenten.

Maarreu, bijna aan het einde van dit project. En dan?
Neem het leven niet te serieus. Je overleeft het toch niet.
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

18 okt 2019 18:12

CorW schreef::applaus: wat komt er toch veel bij kijken. Complimenten.

Maarreu, bijna aan het einde van dit project. En dan?
:D
Kheb nog een w124 TE. Dat is mijn daily driver in de zomer maanden. De bedoeling. Is om er een m113 5.0 V8 in te bouwen. Waarschijnlijk ook met een 5 traps automaat maatlr kan ook met een 6 bak dat weet ik nog niet.
Blok heb ik al trouwens. En een andere achteras met een betere overbrenging.

Het mooie van een w124 Te dat ze vrij licht zijn en dat een m113 V8 ook heel licht is . Dus het gewicht blijft rond de 1400kg wat dan net zo zwaar is als de 190 V2 is ongeveer.

In elk geval dat is wat ik nu in mijn hoofd heb. Maar ik stroom over van ideeën :twisted:
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 42327
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

18 okt 2019 20:28

Ik ben echt heel erg benieuwd of je hem echt rijdend krijgt, gaaf om te volgen.
Ga je voor een Nederlands kenteken? Wat ga je met de remmen doen?
#doeslief
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

18 okt 2019 21:18

Peter schreef:Ik ben echt heel erg benieuwd of je hem echt rijdend krijgt, gaaf om te volgen.
Ga je voor een Nederlands kenteken? Wat ga je met de remmen doen?
Hij gaat zeker rijden en een NL kenteken krijgen.
Remmerij is zelfde als 190 EVO 1 en 2 of de w124 500e dit is sl500 r129 remmerij setup.
Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: s211 220cdi 2006
Specialisatie: 7
Locatie: Stramproy

22 okt 2019 11:40

Benieuwd na je eerste ritje en wat zijn gewicht uit eindelijk is geworden. Een kale basis w201 weegt normaal iets meer als 1000kg
Bezit,Mercedes S211 220CDI 2006 / Mercedes 300TDTurbo s124 combi 1990 / Dodge W200 5.2 V8 1976 / Chevrolet caprice 5.0 V8 1986

ex, w201 2.0 1988 /s124 320te 1992/ w123 300d turbo usa 1983/Mercedes viano 3.0V6 2011/Mercedes w115 200d aut 1974
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 42327
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22 okt 2019 17:00

johan84 schreef:
Peter schreef:Ik ben echt heel erg benieuwd of je hem echt rijdend krijgt, gaaf om te volgen.
Ga je voor een Nederlands kenteken? Wat ga je met de remmen doen?
Hij gaat zeker rijden en een NL kenteken krijgen.
Remmerij is zelfde als 190 EVO 1 en 2 of de w124 500e dit is sl500 r129 remmerij setup.
Nice!
#doeslief
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

01 nov 2019 16:46

laatste to do list afgewerkt

ik had nog een aantal dingen die ik moest verhelpen en aansluiten voordat ik aan de ECU configuratie kan beginnen

toeters zijn verplaats van voor radiateur orgineel naar onder de koplamp aan de bijrijders kant . orginele bekabeling
was lang genoeg dus dit was een snelle oplossing

de olie druk sensor voor de VEMS ECU heb ik aangesloten en de orginele sensor heb ik ook aangesloten met een eigen ground kabel
zodat ik geen aardfout meer kan krijgen .
als de auto volledig ingeregeld is zal ik de oliedruk sensor voor de ECU wisselen voor de orginele sensor die uitlezing geen aan het dashboard
Reden dan ik een externe sensor gebruik is omdat ik de volledig oliedruk wil kunnen zien en deze sensor is nauwkeuriger.
hij leest van 0-6.8 en geeft een aarding naar de ecu zodat je weinig kan het op meet fouten.

ook heb ik de startmotor signaal kabel aangelsloten . ik heb de kabel terug naar binnen gevoerd onder het dashboard omdat door de motor
ruimte tevens weer is geen ruimte was :P . ik heb de kabel dezelfde route gegeven als de voeding naar de startmotor.
dus hierdoor heeft de kabel de kortste route door de motorruimte. heb hierom ook een firejacket bescherming geplaatst

de carter niveau sensor die ik vervangen heb in het carter is ook weer aangesloten met de orginele kabel die ook om de M102 motor zat
dus zal als beveiliging kunnen werken wil het carter niveau ooit te ver dalen. Waar ik niet van uitgaat maar zo is dit weer mooi orgineel

wat is nu het plan. Nou inregelen van de ECU dus alle in en ouputs goedzetten zodat alle aansturing klopt

hier is de video
Gebruikersavatar
CorW
Berichten: 3010
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Locatie: Nijkerk

01 nov 2019 16:51

Kunstenaar.....
Neem het leven niet te serieus. Je overleeft het toch niet.
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 5963
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: W211 E500 2004 - W639 Vito 110 2011 - S203 C55 AMG 2007
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

01 nov 2019 17:56

Mooie update
greeting Evan
———————————————————————
Ex W126 500 SEC 1983 - Ex W201 190E 2.0 1988 - Ex W201 190E 2.6 1989 - EX S124 E280 1995 - EX S211 E270cdi 2003
W211 E500 2004
W639 Vito 110 2011
S203 C55 AMG 2007
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

01 nov 2019 18:15

CorW schreef:Kunstenaar.....
Evan schreef:Mooie update
thanks
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

08 nov 2019 18:35

dit is de laatste Update voor ik een start poging ga doen :D
ik heb de ECU ingeregeld en alle in en outputs getest
ik heb een basis map ingeladen van de tuner
heb de alle injectoren getest . zonder brandstof kijken of het signaal aan komt en hij open en dicht gaat
heb de onstekings coil gecontroleerd
de 3 koelfannen ingesteld
brandstof systeem is op druk gezet en hebben alle bougie eruit gehad om te controleren of ze allemaal dicht zijn en
niet doorlekken dit kan je mooi zien als de zuiger droog blijft
hebben ook oliedruk getest zonder bougie's na 10ses liep de druk langzaam op
heb de eerst keer 30sec gestart en had toen ook al olie druk op de nokkenas dus dat is goed.
daarna nogmaals 40sec doorgestart om ook het krukas signaal te controleren en die komt mooi door
sensor is orgineel mercedes. heb alleen andere stekker gemonteerd zodat ik de sensor kan uitwisselen
als dat ooit nodig is zonder dat de kabels uit de ECU hoeven.

heb de manual shifter paddles aangesloten en dit werkt ook nu dus ben benieuwe hoe dat is als ik kan rijden

heb nieuwe bougies geplaatst
dus het volgende punt is nu starten !!!

hier is de video van deze update
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 6606
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

08 nov 2019 19:42

Geweldig dit...
Bij de NPO kun je tegenwoordig een uitzending vooruit kijken, gaat dat bij jou ook? :owja:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
johan84
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

08 nov 2019 22:08

Marco schreef:Geweldig dit...
Bij de NPO kun je tegenwoordig een uitzending vooruit kijken, gaat dat bij jou ook? :owja:
nee kan niet jammer genoeg dan ging ik die ook even kijken

want die aflevering is nog niet opgenomen :D
Plaats reactie