Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
johan84
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 2.0 w140 600 sel 1993
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor johan84 » 26 mei 2019 22:18

kleine update over de injectoren
kheb een hoop spullen besteld om de motoren weer dicht maken
van de injectoren kon ik niet alle spullen krijgen die ik wou
de injectoren zijn van bosch. het zijn EV4 injectoren met een EV1 connector
het is een dual spray injector een EV1 injector is singel spray
dat is de info die ik kan vinden

het rare is dat als je de o ringen besteld via de dealer kan je alleen rail o-ring en de
manifold o ring krijgen
als je manifold o-ring wil vervangen moet je de pintle cap verwijderen
en deze breekt dan en moet je vervangen
wat ik raar vind is dat mercedes deze niet kan leveren
en ook bosch niet
ik heb meerdere bedrijven de caps laten leveren welke allemaal verkeerd waren

1 bedrijf in belgie gaf de juist caps
zoek je deze caps bezoek Renoprotec.be


johan84
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 2.0 w140 600 sel 1993
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor johan84 » 01 jun 2019 12:05

zo ben begonnen met het opbouwen van de motor met de nieuwe onderdelen
de voorste covers van de distributie is niet echt een makkelijk klusje vind ik
je kan er gewoon niet goed.
snap nu wel dat dit vaak lekt na een bepaalde tijd het is een lastige afdichting

heb toch gekozen voor de orginele ontsteking met de verdelers. mijn plan was over te gaan op
moderne coil plug onsteking maar dit gaat niet passen wat ik ingedacht had
dus de oude ontsteking terug en de slechte delen vervangen

de kleppen deksels terug geplaatst. waarbij 1 goed ging. had hier ook al 2 helicols geplaatst
de 2e heb ik 4 keer verwijderd omdat ieder keer ik weer helicoils moest plaatsten omdat het draad slechts was
dus nu op 2 bevestigings punten na allemaal helicoils geplaats.
dit blijkt wel weer waarom je een moment sleutel moet gebruiken. ook bij 9nm waar dit op vast moet

heb ook de carter ontlucht weer geïnstalleerd en de scheidingsplaten tussen de kop en de inlaat .

zover ben ik nu


Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 669
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor blitzer » 01 jun 2019 15:32

Petje af weer, geweldig 8-) :applaus: :goedzo:

Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 1583
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: W220 S350, A208 CLK 230 kompressor, W115 220, W201 190E, ex.W211 E240 Elegance, ex. R170 230 SLK, ex. W126 560SEC, ex. W123 230CE, ex. W110 200 "Heckflosse", ex. W124 230TE, ex. W108 280SE
Locatie: Westen des lands
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor denman1710 » 01 jun 2019 15:33

Top werk!
Greetz,
Dennis

Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 1108
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: W639 viano 3.0 V6 2011
Specialisatie: 7
Locatie: Stramproy

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor astraTD » 01 jun 2019 15:57

Blijft gaaf dit project :applaus:
Bezit, Mercedes viano 3.0V6 2011 / Mercedes 300td turbo s124 combi 1990 / Mercedes w115 200d aut 1974 / Dodge W200 5.2 V8

ex, w201 2.0 1988 /s124 320te 1992/ s211 220cdi 2006 625.xxx/ w123 300d turbo usa 1983

Auto-maat
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: SLK

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor Auto-maat » 03 jun 2019 11:05

Weer een mooie update. Het einde komt in zicht...

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 41693
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor Peter » 03 jun 2019 12:36

Knap weer :applaus:

Hier past een flinke kompressor tussen (A)
Bijlagen
v12.jpg
v12.jpg (109.73 KiB) 333 keer bekeken
My life, My choice

johan84
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 2.0 w140 600 sel 1993
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor johan84 » 07 jun 2019 13:21

Peter schreef:Knap weer :applaus:

Hier past een flinke kompressor tussen (A)


in de lengte wel maar niet in de breedte :D

johan84
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 2.0 w140 600 sel 1993
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor johan84 » 07 jun 2019 13:28

nou motortje is helemaal weer in elkaar

inlaat weer terug geplaatst met nieuwe afdichtingen
injectoren weer opgebouwd met nieuwe oringen en pintle caps
ook weer terug geplaatst

olie laten aflopen. welke behoorlijk schoon was maar toch zit er alweer een tijdje in en weet niet hoellang precies
carter deksel schoongemaakt . weinig sludge te zien. aanzuig filter in carter schoongemaakt. was ook nagenoeg schoon
op een paar stukjes vloeibare pakking na.
tevens ook nieuwe niveau sensor geplaatst. De connector door carterwand was bij de auto beschadigd en lek.
nieuw filter geplaatst

ook heb ik de nieuwe multiriem opgemeten deze word 8PK2440 wat een stuk korter is omdat ik geen airpomp en geen aircopomp
meer heb. lengte komt overeen met een W140 S320

nieuwe stuurbekrachtigings filter geplaatst

dus motor is op dit moment zo goed als krijg om weer ingebouwd te worden.
alleen de gasklephuizen kunnen nog terug. hiervoor moet ik nog even pakking maken en moet nog een moer lassen op 1 van de
aanzuig bochten voor de inlaat temp sensor.

volgende is de automaat bak deze heeft ook wat nieuwe seals nodig en nieuw filter
ook wil ik wat dingen controleren in de valve body. meerdeel om te zien of hij intern schoon is en geen scaling heeft
dit kan invloed hebben op het schakelen.

hier is de video


johan84
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 2.0 w140 600 sel 1993
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Berichtdoor johan84 » 14 jun 2019 20:49

zo van de week weer even bezig geweest.
en de bak is aan de beurt
ik heb een automaat bak gekocht destijds met rond de 60k km
dus intern zou deze in goede staat moeten zijn
wel was me bekent dat de connector lek was inwendig . maar dit is bij heel veel 722.6 bakken zo
en moeten regelmatig vervangen worden.
mijn bak is 1 van de eerst bouwjaren ('96) dus heeft mijn bak nog een PLIL die is een parking lock kabel
die via de achterzeide van de bak naar het dasboard loopt en schakeld via het contact slot en het rem pedaal
als 1 van de 2 niet bedient is wil hij niet uit zijn P stand.

hier zit een afdichting in die ook vaak een lek is bij deze bakken.
die van mij was niet lek . maar na een vakantie vorig jaar lag er een plas olie onder de bak.
dus deze moest ook vervangen worden

ook wilde ik de valve body en de conductor plaat controleren op vervuilen en schade. en dergelijke.

ik ga voor de aansturen een standalone TCU gebruiken van OfGear. hiervoor kun je een aanpassing doen aan de tussenplaat
van de valve body.
de 3-4 flare die zorgt voor het schakelen van de 3 naar de 4 heeft in deze bak een kleine engineerings fout.
waardoor de bak niet met volledig koppel kan schakelen.
orgineel word dit opgelost door het koppel te verlagen tijdens het schakelen.
maar bij een standalone systeem praten de ECU en TCU niet met elkaar dus gaat dit niet

door de 3-4 flare op te boren (naar 4mm) en een extra software aanpassing gaat het schakelen met vol koppel op de bak beter

dus wat heb ik allemaal gedaan aan de bak

zoveel mogelijk oude olie uit de bak laten lopen . ook uit de valve body
nieuw filter geplaatst
nieuw connector en oringen
nieuwe PLIL adapter met afdichting.
valve body gesplits en gecontroleerd
conductor plaat gecontroleerd op inbranden van de connectoren en dergelijke

verder mis ik een magneet in de pan. deze heb ik besteld en geplaatst
ik mis op de conductor plaat 2 afscherm kappen over de solenoids.
maar bij de eerst bakken waren er geen kappen en ook niet altijd magneten

bak zit weer in elkaar alleen moet ik de koppelomvormer nog drainen voor ik de motor en bak weer aan elkaar
koppel en natuurlijk bak en koppelomvormer vullen met olie.

hier is de video