Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, W203 270CDI, ex W210E55, S210 E55, W211 E55, W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL"Clinton"
Specialisatie: Blokrevisie, draaien/ frezen
Locatie: Amersfoort

31 mar 2021 15:22

Goed bezig
Alles went

ex: W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3403
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

31 mar 2021 22:50

Wauw, wat een project. En wat een gepuzzel!

Heel knap dat je hier uiteindelijk ook weer helemaal uit gaat komen (een voorspelling die ik best durf te doen :goedzo: )!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
johan84
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

02 apr 2021 23:21

Borgmonster schreef: 31 mar 2021 22:50 Wauw, wat een project. En wat een gepuzzel!

Heel knap dat je hier uiteindelijk ook weer helemaal uit gaat komen (een voorspelling die ik best durf te doen :goedzo: )!
Past allemaal.vrij goed. Maar wil eigenlijk niet over naar een steering rack.
Op dit moment heb ik de motor steunen klaar dus de auto hangt in de auto op de 3 punten. Bak en 2 motor steunen. Voor. Overal vrij als ik nu kijk en meet kan het stuurhuis 1.5mm naar binnen omdat er ringen achter het stuurhuis zitten . Als het stuurhuis kan zakken moet het lukken. We gaan het zien. :goedzo:
johan84
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

16 apr 2021 18:52

zo motor, bak en achteras hangt op zijn plek
met bijna overal genoeg speling . alleen rond het stuurhuis
maar daar is een oplossing voor die in een volgende video besproken word

Ik heb de motorsteunen voor custom gemaakt van 10mm dik staal op het blok en 5 mm voor het framewerk
de motorsteun/rubbers zijn van strongflex. dit is een universele steun van aluminium met een urethane binnenwerk
dit is een vrij harde steun en haalt alleen de vibratie weg . verder licht het blok dus heel stabiel.
de Bak steun is orginele. het frame is een verbouwde W210 middenstuk past bolt on op de bak steun
zijn stukken moesten aangepast worden voor de bevestiging aan het chassis

ik zou de motor nog wat omhoog kunnen halen bij de bak als ik nu kijk lijkt hij goed horizontaal te liggen en waterpas
maar dit kan ik pas goed zien als ik de auto op de wielen heb.
maar OEM liggen de motoren ook op het oog wat achterover .. die lijkt zo omdat de motorkap afloopt naar de voorkant van de neus
maar dit kan ik makkelijk corrigeren. Maar als ik kijk naar de cardan as ligt hij aardig goed op dit moment

verder. Ja kleine blokje met wat ik tot voorkort gewend was van de M120 V12 :D
johan84
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

08 jul 2021 22:21

alweer een tijdje terug maar even een update

ben een hoop tijd kwijt aan wachten op spullen en om werk wat k zelf niet kan
bijvoorbeeld het vlakken van mijn uitlaatspruitstukken
ik heb flensen later laser snijden en die waren al krom toen ikze kreeg dus misschien volgende keer beter
waterjet laten snijden maar ook heb ze op een H beam gebouwd waar door ze vlak waren tijdens het lassen
maar toch kan je niet volledig voorkomen dat ze iets krom zijn.
dus toch laten vlakken en nagepolijst met waterproof 600 korrel
bij eind montage doe ik dit nog fijner zodat ik minste kans heb op lekkage

ook heb ik het stuurhuis probleem opgelost
ik heb het stuurhuis nu ongeveer 3-4 cm laten zakken. dit in de richting zodat het geen invloed heeft op het stuurhuis en de stuurstang
er zit een flexibel stuk in de stuurpen dus deze hoek is geen probleem om deze lengte
het stuurhuis heeft nu speling ten opzichte van het spruitstuk en heeft vrij speling.
wel is isolatie tussen deze delen nodig dus dit word later verholpen
door het zakken van het stuurhuis komt de stuur heugel ook lager uit deze heeft standaard een Z hoek naar beneden
deze heb ik laten ombuigen de ander kant op dus de Z hoek staat nu naar boven
de stuurstangen en demper staan nu allemaal in dezelfde positie als orgineel.
enigste wat ik moet doen in de body waar deze ombouw inkomt is nieuwe bussen plaatsen in de frame rails waar de 3 bouten zitten waar het stuurhuis opgebout zit . deze heb ik al liggen
dus achteraf valt deze modificatie niet op als je geen vergelijkbare auto heb om dit te controleren . en zo wil ik het graag

verder heb ik door het wachten op spullen ook veel dingen besteld die ik nodig heb. zoals olie koelers en slangen en de intercooler
alle slangen en brandstof leidingen. remleidingen en alle koppelingen voor de olie brandstof en remmerij
dus ik kan in 1x door. ook heb ik de turbo + wastgate in huis dus dit is het volgende installatie deel om aan te pakken
maar eerst deze aflevering
Gebruikersavatar
denman1710
Donateur
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
Mercedes-Benz: S203 200 komp. - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
Locatie: Westen des (bra)lands
Contacteer:

08 jul 2021 22:43

Follow!
Greetz,
Dennis
dominus
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2019 06:51
Mercedes-Benz: W220 500 lang prins vsi
Specialisatie: tobben
Locatie: noord-limburg

09 jul 2021 06:22

Mooi project leuk om te volgen
johan84
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

19 jul 2021 17:35

zo Turbootje en wastgate zitten op hun plaats

De motor past goedin de motorruimte maar toch is het nog een puzzel om alles goed en vrij te laten lopen zonder dat het heel dicht tegen iets aan loopt. er zijn 2 dingen aar ik wat op moet verzinnen . dat zijn de coils en vooral de bougiekabels die komen heel icht bij de downpipes
hier moet even een hitteschilt komen en zeker extra isolatie om de kabels.

2e punt is dat ik een klein stukke uit een zijn schilt heb moeten halen om speling te krijg op de flexpeipe vand e wastgate retour pipe.
in de video heb ik een groot stuk weg gehaalt omdat deze auto toch een donor is en kan ikzo beter zien hoe het goed ingebouwd kan worden
dit heeft ook de oorzaak dat ik de kachklep en de pomp moet verplaatsen omdat de leiding daar langsloopt . maar dit is een minimaal probleem
dat komt altijd goed .

verder ben ik nu op het punt dat alles past en dat alleen de intercooler ingebouwd moet worden hiervoor moet ik een kleine aanpassing doen .
dit doe ik in de auto waar alles uiteindelijk in komt. de dingend ie het meeste tijd kosten zijn klaar
de turbo die ik gebruik is een pulsar GTX3582R deze heeft een spec voor 2.0- 4.5ltr motoren van 450-900pk. dus de 5.0ltr zal de turbo makkelijk omgang helpen. dus de wastgate van 60mm is wel nodig de turbo flow en druk goed te regelen .
Dit is een BSI wastgate dat geen mebraam heeft maar een zuiger principe dus heeft deze minder delen die gevoelig zijn voor warmte
engiste niet metalen delen zijn 2 afdichtings ringen

op dit moment ben ik zover dat de donor leeg gehaalt kan worden. zeker nu ik het orginele groene interieur in uiteindelijke auto verkocht hebt . deze word ergens de komende maand opgehaald uds moet ik dit ook nog even netjes demonteren voor de volgende eigenaar.

zie hier de video
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 10551
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

19 jul 2021 18:05

Mooie voortgang :goedzo:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Paauwtje
Berichten: 1419
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI

20 jul 2021 08:44

Elke keer weer een stapje verder, blijft leuk om te volgen Johan.
Plaats reactie