Ik heb deze week wat tijd gevonden om wat te doen aan de S124
Niet rechtstreeks aan de auto maar voorbereiding wat het straks een stuk makkelijk maakt om de auto op te bouwen
Ik heb een paar maand terug de donor S124 al ontdaan van het complete onderstel zodat ik deze delen kan reviseren maar nog wel in
de S124 voor dagelijks gebruik kan rijden. Wil de auto zolang mogelijk functioneel houden. Al hoewel ik er nu niet mee kan rijden door die fantastische oldtimer regeling.
voor dit project moet natuurlijk ook de basis goed zijn dus het onderstel is het begin. alles is gedemonteerd en ontroest en weer gecoat
ik gebruik als coating hammerite. Ik heb dit vaker gebruikt en het is snel en makkelijk te gebruiken en makkelijk bij te werken als je wel een beschadiging hebt later. Je kan natuurlijk kiezen voor stralen, primer en 2k lak . of stralen en poedercoaten. Het ontroesten en coaten is op deze manier. makkelijker en hammerite is een heel goed product wat misschien wel een beetje onderschat word. En om dit te gebruiken heb ik niet zelf bedacht. ik heb dit eerder gezien bij iemand op dit forum dacht ik .

Alle rubbers in het onderstel worden vervangen door Poly urethane. van Strongflex.eu. ik heb dit eerder gebruikt voor de 190 V12 en het bevalt goed . prijs en kwaliteit zijn naar mijn mening goed.
Strongflex sponsert mijn Video in deze . Dus als jullie dit ook willen gebruiken kun je de volgende Discount code gebruiken
"JMSpeedshop5 "
dan krijg je 5 % korting op je bestelling
Ik ga voor dit project van de gelegenheid gebruik make om meer te vertellen over wat ik gebruikt en waarom. Ook kan ik door meer kijkers bereik gebruik maken van wat sponsering. Natuurlijk ga ik dit doen. Wel is mijn standpunt dat ik geen onzin wil verkopen dus ga ik dit alleen doen voor producten en bedrijven waar ik achter sta. en ga ik niet bijvoorbeeld een horloge of deodorant aan prijzen wat je veel ziet op Youtube. dit heeft niks met auto's en mercedes te maken.
Oke terug naar de video. het monteren van de rubbers en achteraf verwijderen voor vervangen is veel makkelijker dan de oem rubbers en bussen. het gaat langer mee, en de flexibiliteit blijf langer zoals het vanaf nieuw was . in vergelijking met rubber.
Door goed gebruik van het bijgeleverde Vet voorkom je het piepende onderstel waar urethane bussen wel last van kunnen hebben
hier onder de video