W??? Snelheidssignalen voor navigatie

Diverse informatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44415
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29 jul 2006 09:37

V-classe 99-03
Bovenin tellerhuis 2 kapjes kwartslag draaien, schroeven wie eronder zitten losdraaien. Tellerhuis naar voren halen.

Op de achterkant zitten 2 stekkers, grijs en wit (2). Als je beide loshaalt dan kun je het tellerhuis er compleet uithalen.

De snelheidspuls zit op de witte stekker (2), in die stekker zit een blauw/zwarte draad, en deze heb je dan nodig (pin 4 is dat).

Het kan ook zijn dat hij al in de radiostekker zit op pin A1 (correct me if i am wrong...), maar de V-classe wie we vandaag in de werkplaats hebben gehad, had dat niet...


W202 / C209 / W210

Radiostekker A1
Passagierszijde - in de kabelgoot - onder de mat/dorpellijst - tussen stoel & Astijl - in een blauw gekleurde 8pin (?) steker - in een hoek van die stekker - GROEN/ZWART bij de nieuwere types, GROEN/WIT bij de oudere types

W124 / W201
Kan in radiostekker A1 zitten
Anders achter op de tellerklok, standaard aanwezig als er cruisecontrol of een buitentemp.meter aanwezig is


Vito 1997-->
Draadkleur : Blauw/zwart
Plaats : Achter instrumentenpaneel zwarte 18 polige stekker

Draadkleur : wit
Plaats : Instrumentenpaneel zwarte 8 polige stekker


(zie ook deze Info)
#doeslief
Ml W163
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2011 22:19
Mercedes-Benz: W163 ML320

18 aug 2011 22:31

Hoi

Kunt u mij ook vertellen waar de snelheidssignaal bij een ML 320 van 1999 zit.
Ml W163
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2011 22:19
Mercedes-Benz: W163 ML320

03 sep 2011 12:18

Helaas ben ik er niet achter gekomen.
Nu heb ik een Goldcruise magneetset gekocht.
Deze komt met magneten om de cardanas.
Werkt met als een teller op de fiets.
Deze kun je voor alle auto`s gebruiken.

(Goldcruise Magneetset + puls opnemer

Deze magneetset kan worden gemonteerd indien het voertuig geen bruikbaar snelheidssignaal heeft, de magneetset wordt gemonteerd op de aandrijfas bij de voorwielaandrijving of bij achterwielaandrijving op de cardanas.

Toepasbaar in alle voertuigen..
Kit bestaat uit: 1x pulsgever, 2x magneet, montagebeugel, 2x kabelbinder, dubbelzijdige tape, installatie handleiding.)
Te koop bij http://www.kew.nl/kew.aspx?p=1873
Plaats reactie