al een tijdje stoor ik me aan het plakkerig worden van de knoppen van het stuur van de w245 van mijn vrouw.
Een half jaar geleden heb ik geprobeerd om ze schoon te maken, doordat ik iets te enthousiast aan het poetsen was is er ook een deel van de lak van de knoppen meegekomen.
Aangezien ik de prijs van een nieuw setje originele knoppen bij mercedes nogal aan de stevige kant vond heb ik dat maar even gelaten.
Bij toeval kwam ik een week geleden losse knopen tegen bij AliExpress.
https://a.aliexpress.com/DkGRVDTfd
Deze maar besteld en gemonteerd, moet zeggen dat ik best tevreden ben. Hier een kleine handleiding.
1. Airbag los schroeven
2. Stuur verwijderen.
3 knoppen verwijderen van het stuur.
Het mooiste is natuurlijk dat het niet meer plakt
Plakkerige stuur knoppen w245 vervangen.
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dus...nu heb je knoppen die niet meer plakken en een rand + bovenzijde die nog wel steeds plakken of die je hebt ontdaan van de toplaag en er anders uitziet?
greetingz,
greetingz,
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Ja zeker, schoonmaken met thinner of zoiets zoals omschreven onder de foto.
Alles aan het stuur is nu plakvrij. Laatste foto van het stuur spreekt voor zich lijkt mij.
Maar je hoeft het niet zo te doen, je mag ook rustig veel meer geld uitgeven en nieuwe bestellen
Alles aan het stuur is nu plakvrij. Laatste foto van het stuur spreekt voor zich lijkt mij.
Maar je hoeft het niet zo te doen, je mag ook rustig veel meer geld uitgeven en nieuwe bestellen
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
Ik krijg hier heel veel zin in, Polly! Zo te zien zijn die knopjes ook voor de W251 geschikt en zo niet, dan ben ik maar 16 euro kwijt. Alleen: je kunt ze dus alleen verwisselen als je de airbag en daarna het hele stuur demonteert? Ze kunnen er niet zó uitgewipt?
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Nee dat gaat niet. In ieder geval niet zonder het kapot te maken
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 dec 2012 13:20
- Mercedes-Benz: V251
Jammer, dan gaat het ws te ver voor mij. Heb ik denk ook niet het juiste gereedschap voor.
Maar het ziet er prachtig uit voor weinig geld!
Maar het ziet er prachtig uit voor weinig geld!
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
- Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V
Ik zou toch echt geen thinner gebruiken, dat lost je halve knop op als je pech hebt. Er zijn speciale schoonmaakmiddelen voor deze Italiaanse sticky button problemen (eigenlijk een Ferrari/Maserati probleem, het is vuil en geen loslatende coating ofzo)
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat heb ik voor de onze ook gedaanpollythepolster schreef: ↑09 jan 2020 09:34 Maar je hoeft het niet zo te doen, je mag ook rustig veel meer geld uitgeven en nieuwe bestellen
greetingz,
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Thinner kun je gebruiken als je de oude knipper er uit hebt dan goed schoonmaken en laten drogen dan nieuwe knoppen er in en klaar. Geen centje pijn.
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
MBenzNL schreef: ↑13 jan 2020 09:58dat heb ik voor de onze ook gedaanpollythepolster schreef: ↑09 jan 2020 09:34 Maar je hoeft het niet zo te doen, je mag ook rustig veel meer geld uitgeven en nieuwe bestellen
greetingz,
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Ik heb dit probleem ook met m'n E500. En met mijn trekker, MF 6490.
MF: Uw trekker is reeds 19 jaar oud. Echter, deze schakelaars mogen Uw klachten niet vertonen en worden onder volledige garantie vervangen.
Da's pas garantie op constructiefouten.
Kijken wat ze in Stuttgart zeggen.
MF: Uw trekker is reeds 19 jaar oud. Echter, deze schakelaars mogen Uw klachten niet vertonen en worden onder volledige garantie vervangen.
Da's pas garantie op constructiefouten.
Kijken wat ze in Stuttgart zeggen.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed