Tijdelijke oplossing voor kortsluiting zekering 8 W211

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
ChamilC
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2019 13:03
Mercedes-Benz: W211 2004

09 okt 2019 19:35

Indien je koffer zekering nummer 8 in je koffer verbrandt heb ik mogelijks een goedkope oplossing

Mijn probleem was dat ik niet meer vanaf een afstand mijn auto kon openen. Moest met mijn sleutel voor de IR sensor staan om te openen.
Bleek een kortsluiting te zijn door mijn alarm sirene. Dit kan je rond de 150-200 euro kosten bij een garage incl werk uren

Je kan kiezen om je alarm sirene te vervangen of gewoon los te koppelen. Ik heb de sirene losgekoppeld, sleutel werkt weer van op langere afstand

Hoe?

De alarm sirene zit onder je linkerwiel voorwiel, achterste deksel.
Door je wieldeksel los te draaien, volgens mij 4 10 mm bouten en 2 bouten die je kan loskoppelen met een pry tool of schroevendraaier, krijg je toegang tot de sirene. Vervolgens heb je direct toegang tot de 3 bouten die je sirene vasthouden, 8 mm. Maak deze los, haal je sirene naar buiten en maak de kabel los. Eventueel kan je je sirene er ook uithalen als je het los krijgt (speciale sleuteltje). Beveilig je kabel op je eigen manier, steek alles weer terug en vervang je zekering nummer 8 met een 7.5A

Achteraf zal je merken dat je auto meer radio zenders op pikt en dat je weer kan openen/sluiten van op de normale afstand.
Plaats reactie