E240 W210 bouwjaar 1999 Automaat probleem

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
frekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 21:28
Mercedes-Benz: E240

03 jul 2012 22:11

Automatische transmissie probleem opgelost van MB E240, combi, W210 bouwjaar 1999.

Transmissie problemen, automatische bak schakelde opeens niet meer naar behoren. De ene keer wel en dan weer niet en heeft ook nog een gierend geluid gegeven. s' ochend vrolijk naar het werk zonder problemen en naar huis met problemen. Leek wel of de auto niet verder wilde schakelen dan de 2.

Uit laten lezen bij een bedrijf maar er kwamen zoveel meldingen dat we niet wisten wat te doen. Bakolie en zeef maar eerst vernieuwd, alleen dit was niet de oplossing. Auto vervolgens naar een volgend bedrijf getransporteerd. Dit was een bakkenrevisiebedrijf die concludeerde na het uitlezen en rijden met de auto dat het aan de bak lag!? Code's niet bekend. Had wel medelijden met ons; we hoefden niets te betalen.

Speuren dan maar naar een bak die kwa nummers ook nog overeenkwam met de mijne. Volgens de geleerde is het nl. belangrijk dat de nummers van automatischebak e.d. overeenkomen. Uiteindelijk na veel zoeken gevonden in Duitsland, omdat ze hier in NL en Belgie meer dan €1000,- voor een automatische bak vroegen. En dan moet ie er nog onder....

Hele auto opgehaald in D en alles (automatische bak, koppelomvormer etc) netjes eronder gesleuteld. Maar wat een pech, de auto had nog hetzelfde euvel. Na veel gegoogel en inmiddels weer gesleuteld te hebben zijn we er achergekomen. De LMM was defect! Of te wel de luchtmassameter.

Dit alles in een week tijd, want we willen rijden. We hebben echter nooit geweten dat de luftmesser meter zoveel invloed en ellende op het rijgedrag (schakelpatroon) heeft en niet alleen bij een MB, maar bij vele merken. :o Daar zijn we dus inmiddels (na veel zoekwerk) wel achtergekomen.
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

04 jul 2012 08:53

Dus met een probleem beter eerst naar de dealer, die de codes wel goed kan interpreteren.
Had alles bij elkaar een hoop centen en werk gescheeld.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Plaats reactie