SLK R170 compressor probleem opgelost

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
Bruintje
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2015 21:16
Mercedes-Benz: SLK 230, 165KW

15 mei 2021 22:28

De magneetkoppeling van de compressor bleef altijd draaien. Een veel gehoord probleem bij dit type.
De compressor werkte altijd bij de eerste koude rit. Ging ik b.v. naar de stad en parkeerde daar, dan deed
de compressor het daarna niet meer. Zonde van de 225pk. Garages hadden geen antwoord en tunebedrijven zeiden
van 'rijd ie verder goed ?', dan zo laten. Ik heb er 4 jaar mee in mijn maag gezeten en heb nu eindelijk de goede raad
opgevolgd van iemand op youtube. Deze gast heeft op Benzworld.org de oplossing in beeld gebracht.
Zijn eerste filmpjes zetten voor mij geen zoden aan de dijk, totdat ik jaren later zijn oplossing tegen kwam.
Het heeft hem dus veel tijd gekost om de oorzaak te achterhalen.
Het begon simpel met het meten van de weerstand tussen de blauw/gele draad van de stekker van de magneetkoppeling
en de massa. Is de weerstand hoger dan o ohm dan is de Mosfet in de ECU kapot. Die van mij gaf 64 ohm.
Ik heb een Mosfet uit China besteld en de kapotte vervangen. De magneetkoppeling draait niet meer mee en de
compressor doet het weer zoals het hoort. Dat alles voor 1 euro !
Ik ga geen filmpjes of complete uitleg geven over dit onderwerp, aangezien dit volledig uitgebreid is te vinden op
de aangegeven sites.
Plaats reactie