W126 Centrale vergrendeling op afstand monteren

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28 jul 2007 09:41

Auteurs: HuGoBoSs, Silberdistelgrün, 500AMG, Vlim, Conny
HuGoBoSs schreef:Hallo mensen

ik wil de deuren van me sec op afstand kunnn openen net als de E,C,S klasse en meerdere

ik heb een speciaal kastje gekocht (keyless entry system)

tijdje terug heb ik het willen inbouwen in de 280se tijdje mee bezig geweest toen alles werkte behalve bestuurders deur (achteraf geleerd dat daar geen vacuum leiding naar toe loopt die de deur moet vergrendelen/ontgrendelen) heb ik het toen opgegeven en alles er weer uit gehaald en wil het nu in de 380sec aansluiten als dat lukt :s

Nu ben ik van plan om een vacuumleiding te trekken naar de bestuurders deur ik wil de gele slang bij de passagiers deur onder de bekleding door knippen en er een T-stuk tussen plaatsen zo naar de andere deur toe is dit een slecht idee ?

als iemand betere,snelere en simpelere oplossingen heeft graag melden
keyless entry system kastje wil ik in de kofferbak plaatsen bij de vacuum pomp

(moet wel weer uit dokteren welke kleur op welke kleur moet :S
Word weer 3 uur zoeken
maar het geeft niet vrijdag lekker vakantie heb toch niks te doen voorlopig :)FOTO 1
Silberdistelgrün schreef:Wat een vertrouwen :o

Maar, inderdaad, ik heb dit op mijn SE gedaan en het werkt perfect, maar niet op de manier zoals jij dat denkt te doen.
Het is mogelijk op een serie 2, want die heeft wat extra electronica EN ook een vacuum aansluiting op de linkerdeur.
Dat betekent, dat je aan beide kanten de wagen kunt afsluiten met de sleutel. Maar op de serie 1 gaat dat niet.

Wat je moet weten is, hoe dit ding in elkaar steekt, dus even kort:
Met de sleutel, [op een serie 1 dus], bedien je het linker deurslotmechanisme mechanisch, dus het hele vacuum/luchtdruk gebeuren heeft hier niets mee te maken, de sleutel doet die deur op slot, of, als je het van binnen uit doet, dan met de deurpin.
Maar tegelijkertijd bedient het slotmechanisme ook een schakelaar, en die zit [toevallig!] ingebouwd in de vacuumcylinder, die niet op het vacuum is aangesloten.
Die schakelaar bedient de vacuum/druk pomp en die pomp bedient de 3 [of bij jou, 1] andere deuren, kofferbak en tankklep.

Wat je nodig hebt is een electrische stelmotor, en die stelmotor laat je de deurpin bedienen, dus die neemt de functie van de sleutel over.
Dus als de linkerdeur electromechanisch gesloten wordt, en dus ook het contact maakt, dan doet de rest van het aanwezige MB systeem de rest.

Ik heb eea al eens gedocumenteerd voor een paar andere liefhebbers, en die hebben het precies zo gemonteerd en het werkt ook bij hen goed.

Ik zal de documentatie even opzoeken, en hier plaatsen, ik meen dat het in een .doc formaat was, compleet met een serie foto's.
Jij hebt een SEC, maar dat maakt verder niets uit, alleen heb je een paar deuren minder.........

Ook geloof ik dat ik nog 1 stelmotor splinternieuw heb liggen 8-)

Kom er spoedig op terug.
Cor
Conny schreef:Hallo,
ik heb een Waeco afstandbediening in mijn 560SE geknutselt en er een doku van gemaakt.
Kijk maar HIER.
(Is natuurlijk wel op zn Duits, maar met de plaatje lukt het wel denk ik.)

Deze Einbau ist voor Serie 2!
Serie 1 gaat net zo, met het verschil, dat je voor de Fahrertür ein Stellmotor nodig hebt, die dann door het entry-relais aangestuurt wordt.

cu
Conny
Vlim schreef:Eh,

Ik moet toch weer even dwars doen. Als je het door HugoBoss bijgevoegde schema bekijkt zie je dat de laatste schakeling beschrijft hoe de module kan worden gekoppeld aan de bedrading die bij de vacuumpomp zit (in de kofferbak, naast reservewiel).

Door de module aan de vacuumpomp te koppelen, kun je de pomp 'foppen' door de bediening van de microschakelaar in het portierslot te simuleren, waardoor de pomp in werking treedt.

Simpel en je hoeft niets aan deuren of vacuumleidingen te prullen.
Vlim schreef:
En hoe gaat de bestuurdersdeur dan op slot? Daar zit geen vacuumleiding op, zoals Hugo zelf al ervaren heeft; tenzij de SEC serie 1 gelijk is aan de SE serie 2.
Cor
Que? Je kunt de centrale vergrendeling ook bedienen door het knopje van de bestuurdersdeur naar beneden te duwen. Daar zit gewoon een vacuumschakelaar onder, die dus naast vacuum ook elektrisch bedienbaar is.

In de tweede uitvoering bevatten de beide deurschakelaars zowel een elektrische als een pneumatische aansturing. Beide deuren hebben zo'n schakelaar, zodat de CV aan beide kanten te bedienen is. FOTO 2, 3, 4, 5
Silberdistelgrün schreef:OK dan , hier is het hele verhaal beknopt weergegeven:
FOTO 6, Binnenkant deur nadat de bekleding is verwijderd
FOTO 7, Clip van de bedrading weghalen
FOTO 8, de beugel doorknippen, en met een lijmtang plat knijpen
FOTO 9, Zo moet de motor komen te hangen, aan de binnekant natuurlijk.
FOTO 10, Detail, met de originele trek/drukstang op de achtergrond; die gaat vanaf de bedieningsknop naar de bedieningsschakelaar
FOTO 11, ditto, met de deurvergrendelingsschakelaar in blauw
FOTO 12, Iets langere schroeven gebruiken, [dacht dat dit zelftappers van 4,8 mm dia zijn), met een moertje M6 als vulling tussen deurplaat en slot; daartussendoor gaat de nieuwe trekstang; let op de juiste positie van de 'haak ' van de trekstang, zodat hij vrijlo
FOTO 13, gaten voor de motor afgetekend
FOTO 14, de originele bedradings clips
FOTO 15, detail trekstangen, de 'witte' is de nieuwe, de 'gele' de originele
FOTO 16, trekstangen gekoppeld met klem. Let op, de nieuwe trekstang zo verbuigen, dat hij precies parallel staat aan de originele, anders gaat het wringen, en loopt de motor zwaar.
FOTO 17, Motorbedrading: er is slechts een 2 draads motor nodig; hier is een 5 draads getoond.
FOTO 18, Motor op z'n plaats in de deur met de bevestigingsschroefjes op het rode kruisje.
FOTO 19, Motor op z'n plaats in de deur
FOTO 20, deur sluiten simulatie, dan kan je met de deur open kijken wat er precies gebeurd; afstellen/ verbuigen zodat alles soepel loopt.
FOTO 21, de draad doorvoer vanuit de deurstijl door de onderste originele harmonica buis; hoeft niet uit elkaar; gebruik trekdraad of veer.
FOTO 22, beide einden van de trekveer
FOTO 23, draden afmonteren in de clips. Dan deurbekleding weer monteren.
Bijlagen
23.jpg
22.jpg
21.jpg
20.jpg
19.jpg
18.jpg
17.jpg
16.jpg
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
#doeslief
MKB560
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2011 22:09
Mercedes-Benz: 560 SEL 1986

03 mei 2011 06:52

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als HugoBoss. Ik heb ook een keyless entry die de deuren maar niet wil sluiten.

Ik heb jouw (mooi uitgebreide) beschrijving meegenomen naar de inbouwer die er een stel motor tussen heeft gezet. Eerder heb ik een 'Zeitverlangur' van het zelfde merk (namelijk IN.PRO) er tussen gezet. Dat hielp niet. Je ziet het pinnetje wel even 'naar beneden' gaan, maar niet genoeg om de bestuudersdeur (en dus de rest van de deuren) op slot te krijgen. De Keyless staat ingesteld met gebruik van stelmotor (eerder stond hij afgesteld voor pneumatische cv), maar ook met stelmotor gaan de deuren niet op slot (wel open).

De inbouwer dacht dat het keyless kastje geen of niet genoeg stroom gaf bij 'deuren sluiten'. Ik heb daarom het kastje terug gestuurd naar de leverancier.

Die zei er na een mailwisseling het volgende over:


Ik denk niet dat je een andere auto om je CV systeem moet kopen.
Wel is het van belang dat de bekabeling juist wordt aangesloten anders werkt het niet !

Je kunt bijvoorbeeld niet de set Pneumatisch aansluiten en vervolgens met een stelmotor gaan werken . De CV pompen van AUDI,VW en MB hebben een vrij lange tijd nodig om te openen en te sluiten. Je kunt dus niet met E- stelmotor de CV aansturen ! ( de puls is te kort )
Daarnaast geeft de CV sturing (van MB ) een wisselend signaal van + en - op de stuurdraad , een E-stelmotor zal dus wel openen maar niet sluiten of andersom ( omdat deze of + of - 12 Volt is nooit beide).

Om de set te laten werken moet je dus de juiste draad vinden van de orginele CV deze doorknippen en de ECU van de Keyless ertussen plaatsen volgens schema.

De set is getest met een orgineel Audi systeem ( werkt net als die van MB ) hierop werkt de set prima. wel kan dus zo zijn dat je de puls moet verlengen i.v.m. een comfortschakeling ( bijv. ramen sluiten)




Heb jij nog een tip? Kan het zijn dat de inbouwer inderdaad van een verkeerde draad aftapt? Ik heb geen idee eerlijk gezegd, omdat ik zelf niet heeel erg technisch ben. Of ik heb er anders ook wel wat voor over om het bij mij werkend te krijgen, ik ben er echt al een tijd mee bezig :(. (of tenminste...de inbouwer, maar volgens mij weet hij nu ook niet meer wat te doen)

Hoor het graag!
Groet!
Plaats reactie