W169/W245 automatisch dimmende binnenspiegel

Opgeloste problemen op het forum.
Arjen
Moderator
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)

Re: W169/W245 automatisch dimmende binnenspiegel

Berichtdoor Arjen » 12 feb 2019 19:05

TafeT schreef:Ik wil het allemaal installeren, de spiegel is al besteld. kun je mijnen in mijn vin: WDD2452321Jxxxxxx Het feit is dat ik een 14-pins kabel, het is in de fabriek geïnstalleerd.

Succes!
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.

TafeT
Mercedes-Benz: W245

Berichtdoor TafeT » 13 feb 2019 06:46

Ik heb een regen- / lichtsensor geïnstalleerd, Het blijft om de spiegel en het plafond zelf in de auto te verbinden

TafeT
Mercedes-Benz: W245

Berichtdoor TafeT » 13 feb 2019 06:52

En hoe een nieuw plafond van de cabine aan te sluiten, als ik een regen- / lichtsensor van de fabriek heb en er een spiegel is met automatisch donker worden? Hoe het plafond nieuw aan te sluiten?

Arjen
Moderator
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)

Berichtdoor Arjen » 13 feb 2019 21:32

Ik denk dat er tenminste twee problemen zijn:
  1. Door de Google Translate (of een ander vertaalprogramma) praten we een beetje langs elkaar heen, vrees ik.
  2. Ik probeer je te helpen, maar voor zover ik je begrijp (ik vermoed bijvoorbeeld dat overal waar je "plafond" schrijft, je eigenlijk "binnenlicht" of "dakbedieneenheid" bedoelt), gaat je vraag steeds verder weg van de oorspronkelijke "How to". Dit is niet echt de juiste plaats op het forum om een nieuwe vraag te stellen (zie de uitleg van de Kennisbank op het forum).

Dus als laatste poging (en hierna krijg je geen nieuw antwoord meer in het huidige onderwerp): De automatische binnenspiegel heeft voeding nodig (geschakelde plus, en massa) en vanuit de CAN-bus een achteruitrijsignaal (opdat de spiegel stopt met dimmen als je achteruit rijdt); zie ook hier.
De voeding op de goedkoopste binnenlichten gaat met veel dunnere bedrading dan op de binnenlichten die geleverd zijn bij het "Licht- en zichtpakket". De binnenspiegel zal heus geen grote stroomverbruiker zijn, maar ergens houdt het ooit op (en brandt er iets door).
De goedkopere binnenlichten hebben geen CAN-bus voeding. Je kunt natuurlijk een paar CAN-bus draden trekken vanaf het CAN-bus verdeelblok (achter het tapijt dat bij de voetenruimte van de bijrijder zit), maar dan nog weet ik niet of het werkt (want niet zelf geprobeerd) omdat bij de goedkopere uitvoeringen ook een andere SAM zit.
De goedkopere binnenlichten hebben andere stekkeraansluitingen; zelfs als je alle bedrading zelf overzet, zul je dus ook zelf de juiste stekkers moeten achterhalen om je nieuwe binnenlicht te voeden.

Ik kan je niet verder helpen dan alles wat ik je totnogtoe al heb geantwoord (en heb beschreven in de "How to").
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.