Eerste beelden en informatie over de vernieuwde GLC (X253).

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

28 feb 2019 20:37

Mercedes-Benz introduceert in maart op de autotentoonstelling in Geneve de vernieuwde GLC (X253) met nieuwe motoren, MBUX en nog meer veiligheidssystemen.
Mercedes-Benz introduceert in maart op de autotentoonstelling in Geneve de vernieuwde GLC (X253) met nieuwe motoren, MBUX en nog meer veiligheidssystemen.
X253MoPf-16.jpg (98.17 KiB) 7544 keer bekeken
In Geneve zal op de aankomende autotentoonstelling in maart onder andere de vernieuwde GLC (X253) debuteren, welke bestelbaar wordt vanaf eind maart en vanaf mei in de showroom te zien zal zijn. Mercedes-Benz toont alvast de eerste beelden en brengt de eerste technische details naar buiten.

De Duitse autofabrikant heeft zich bij het vernieuwen van de GLC vooral gericht op de technische aspecten. Het uiterlijk is slechts licht gewijzigd, voornamelijk aan de voor- en achterzijde. De nadruk ligt voortaan meer op sportiviteit. Aan de voorzijde is de vernieuwde GLC standaard voorzien van LED-schijnwerpers, optioneel kan er gekozen worden voor Multibeam vol-LED schijnwerpers. Verder zijn de dagrijverlichting, de grille met dubbele vleugels en het ruitenraster opnieuw vormgegeven. De AMG Line beschikt over een verchroomde diamantgrille, een AMG-specifieke voorbumper, sportstoelen met verhoogde zijwangen en breedset velgen in de maten 19- en 20-inch.

Aan de achterzijde is de bumper opnieuw vormgegeven en beschikt de auto over vol-LED achterlichten met onmiskenbare rechthoekige lichtcontouren. De bodembescherming is verchroomd en is zoals bij de andere SUV’s een duidelijk kenmerk.

In het interieur zijn enkele zaken die in het oog springen. Zo beschikt de vernieuwde GLC over het platte multifunctionele touchpad met haptische feedback in plaats van de bekende COMAND-draaiknop. Daarnaast beschikt de GLC voortaan over MBUX (NTG 6.0) zoals deze al bekend is uit de A-Klasse. Het centrale mediascherm beschikt over touchscreen technologie, de standaard variant beschikt over een schermdiagonaal van 7-inch en een resolutie van 960x540 pixels, terwijl het optionele grotere scherm over een diagonaal beschikt van 10,25-inch en een resolutie van 1.920x720 pixels. Optioneel kan het navigatiesysteem worden uitgebreid met Augmented Reality, de weergave van navigatie-instructies op direct opgenomen beelden van de omgeving. MBUX kan worden bediend via het scherm zelf, middels aanraakelementen op het stuur, met gebaren die worden herkend door de Interieur Assistent of middels spraakbesturing.

Ook motorisch zijn er wat wijzigingen te vinden. De GLC 200 en 300 beschikken voortaan over de M264 viercilinder. De viercilinder dieselvarianten worden voortaan aangedreven door de OM654. Alle motoriseringen voldoen voortaan aan de Euro 6d norm.
- GLC 200 4Matic: 197 pk / 145 kW en 280 Nm, tijdelijke boost 10 kW en 150 Nm, gecombineerd verbruik en CO2-uitstoot 7,4 tot 7,1 liter op 100 kilometer en 169 tot 161 gram per kilometer.
- GLC 300 4Matic: 258 pk / 190 kW en 370 Nm, tijdelijke boost 10 kW en 150 Nm, gecombineerd verbruik en CO2-uitstoot 7,4 tot 7,1 liter op 100 kilometer en 169 tot 161 gram per kilometer.
- GLC 200 d 4Matic: 163 pk / 120 kW en 360 Nm, gecombineerd verbruik en CO2-uitstoot 5,5 tot 5,2 liter op 100 kilometer en 145 tot 137 gram per kilometer.
- GLC 220 d 4Matic: 194 pk / 143 kW en 400 Nm, gecombineerd verbruik en CO2-uitstoot 5,5 tot 5,2 liter op 100 kilometer en 145 tot 137 gram per kilometer.
- GLC 300 d 4Matic: 245 pk / 180 kW en 500 Nm, gecombineerd verbruik en CO2-uitstoot 5,8 liter op 100 kilometer en 169 tot 161 gram per kilometer.

De vernieuwde GLC beschikt voortaan standaard over Keyless Go Start en verscheidene rij-assistentiesystemen die via het multimediascherm zijn te activeren. Eveneens nieuw op de GLC is het Dynamic Body Control onderstel met traploze verstelbare demping op voor- en achteras. Het systeem let op de rijsituatie, de actuele snelheid en de staat van het wegdek en past daarop de demping in elk wiel onafhankelijk aan in samenhang met motor-, schakel- en stuureigenschappen.

Tot de rij-assistenten behoren onder andere Distronic welke ook in staat is om te reageren op naderende files op basis van navigatiedata. Nieuw is de actieve stuurassistent met actieve noodstopfunctie, welke na een noodstop automatisch de auto kan ontgrendelen en een noodoproep kan maken nadat het voertuig tot stilstand is gekomen. Ook kan de vernieuwde GLC in files bij snelheden onder de 60 km/h extra ruimte maken binnen de rijbanen voor naderende nooddiensten.
De actieve snelheidslimietassistent kan snelheidsbeperkingen opmerken op basis van navigatiedata en gegevens van LiveTraffic over naderende files, waarbij de overige assistentiesystemen gereed worden gemaakt.

Optioneel kan de GLC worden uitgerust met de aanhangerparkeerassistent, die middels een sensor en magneetring in de kogelkop kan helpen met het naar achteren besturen van een aanhanger. De extra zoom-functie van de 360-graden camera met verbeterde beeldkwaliteit maakt het nog makkelijker om aan te koppelen.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

68440 68441 68442 68443

68444 68445 68446 68447

68448 68449 68450 68451

68452 68453 68454 68455

68456 68457 68458 68459

68460 68461 68462


Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

28 feb 2019 21:48

Denk dat ik het vorige ontwerp (waarbij de lijnen van de koplamp en grille precies omgekeerd waren) toch mooier vind..
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 mar 2019 12:11

Ik denk dat ze de bovenste schuine stukjes van de grille groter hadden moeten maken zoals bij de GLE, dan paste het wel met die koplampen. Nu oogt het net zoals de van elkaar aflopende lijnen op de pre-MoPf R231, geen compliment (Wagener zelf vond het ook niets, maar doet het nu dus zelf ook?).

Aan de andere kant trouwens wel slim, je dwingt dit afkeurende publiek om voor een AMG Line (of motorisering straks) te kiezen. :lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
2.3 16
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 aug 2015 20:27

01 mar 2019 14:14

Lelijk interieur zeg met de navi zo erbovenop net de A klasse :O en de ronde ventilatieroosters
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

01 mar 2019 16:52

die opgeplakte ipads is wel een mode dingetje heb ik het idee. vind de auto schitterend maar dit is wel ff wennen. Verder zou ik er overigens niet over klagen hoor, ben de moeilijkste niet
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

01 mar 2019 17:11

Hier staat vernieuwd. Facelift dan toch? Ik denk dat er anders wel 1 groot scherm in gezeten had.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 mar 2019 17:54

Aukemuis schreef:die opgeplakte ipads is wel een mode dingetje heb ik het idee. vind de auto schitterend maar dit is wel ff wennen. Verder zou ik er overigens niet over klagen hoor, ben de moeilijkste niet
Ze gaan er gelukkig juist vanaf met de nog grotere schermen die ze weer tegen het dashboard laten leunen in plaats van erop te plakken. Maar dat doen met slechts een facelift betekent wel gelijk een nieuw dashboard etc ontwikkelen en dat gaat dan weer net wat te ver voor een auto die er over 4 jaar toch weer uit gaat voor een écht nieuwe generatie.
2.3 16 schreef:Lelijk interieur zeg met de navi zo erbovenop net de A klasse :O en de ronde ventilatieroosters
GLC is al weer een aantal jaren oud. De volgende zal mogelijk van binnen weer wat meer op de GLE lijken met de nieuwe rechthoekige roosters.
Tom schreef:Hier staat vernieuwd. Facelift dan toch? Ik denk dat er anders wel 1 groot scherm in gezeten had.
Niets aan toe te voegen :)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Selatin
Berichten: 174
Lid geworden op: 22 nov 2015 14:49
Mercedes-Benz: ex: E220 Coupé (2011) / E220 Cabrio (2012) / CLA45 AMG (2019)
Locatie: Limburg, België

02 mar 2019 15:38

Helmy schreef:Aan de andere kant trouwens wel slim, je dwingt dit afkeurende publiek om voor een AMG Line (of motorisering straks) te kiezen. :lol:
Vooral dit :D En die gecombineerde optie's daar heb ik echt een hekel aan! Je wil graag de sfeerverlichting als optie van "€336" dat gaat enkel in combinatie met het premiumpluspakket van "€4360". :x
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

24 mar 2019 14:52

Inmiddels is ook de GLC Coupe (C253) vernieuwd. Ze blijven in uitrusting en vernieuwingen nauw verwant aan elkaar, dus ook hier verbeterde assistentsystemen en MBUX. De vernieuwde GLC Coupé beleeft zijn debuut voor publiek op de New York International Auto Show van 19 tot 29 april.

De volgende motoren zullen voor de Coupé direct leverbaar zijn, later komen hier nog meer motoriseringen incl. de AMG's bij.

GLC 200 4Matic, 145 kW / 197 pk, 10 kW EQ Boost, 320 + 150 Nm koppel
GLC 300 4Matic, 190 kW / 258 pk, 10 kW EQ Boost, 370 + 150 Nm koppel

GLC 200 d 4Matic (OM 654), 120 / 163 pk, 360 Nm koppel
GLC 220 d 4Matic (OM 654), 143 kW / 194 pk, 400 Nm koppel
GLC 300 d 4Matic, 180 kW / 245 pk, 500 Nm koppel

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

68595 68596 68597 68598

68599 68600 68601 68602

68603 68604 68605 68606

68607 68608 68609 68610

68611 68612 68613 68614
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

24 mar 2019 14:54

Apart dat de GLC wel MBUX heeft gekregen en de C niet.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

24 mar 2019 16:44

Omdat de elektronica gebaseerd is op die van de E en S. Ze hebben gedaan wat ze binnen de facelift konden door een nieuwe COMAND variant te introduceren die bijna alle features van MBUX bevat maar MBUX zelf was blijkbaar een stap te ver. En dan zie je dat onderhuids auto's toch kunnen verschillen, misschien heeft men met de GLC vanwege de iets latere ontwikkeling t.o.v. BR205 al wat kunnen profiteren van de W177 en daarop besloten al in te zetten op voorbereiding voor MBUX.

Of zo. :D Ach, maakt ook niet uit, straks is de BR206 er en dan krijgt men NTG 7.0, een doorontwikkelde MBUX (NTG 6.0).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

17 apr 2019 19:55

En daar is de lekker agressief ogende vernieuwde GLC 63 en 63 S als SUV en Coupé. Motorisch niet gewijzigd, maar toch brengt de facelift wel wat nieuwe dingen mee:

- nieuwe optionele set lichtmetalen velgen in 21-inch
- nieuwe metallic lak grafietgrijs
- MBUX met AMG-specifieke functies en Interieurassistent
- vernieuwd optioneel AMG stuurwiel met aanraakelementen (standaard op GLC 63 S)
- nieuwe bekledingskleur leder magmagrijs/zwart met geel contrasterend stiksel en siernaden
- nieuw standaard elektronisch sperdifferentieel op de achteras
- op de GLC 63 S voortaan standaard AMG Driver's Package met snelheidsbegrenzing op 270 km/h
- rijmodus "Glad" voor AMG Dynamic Select
- AMG Dynamics rijdynamiekregeling met op de GLC 63 drie instellingen en op de GLC 63 S vier instellingen
- optionele aanhangerassistent
- Energizing Pakket


Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

68732 68733 68734 68735

68736 68737 68738 68739

68740 68741 68742 68743

68744 68745 68746 68747

68748 68749 68750 68751

68752 68753 68754 68755

68756 68757 68758 68759

68760 68761 68762 68763

68764 68765 68766 68767

68768 68769 68770 68771

68772 68773 68774

68775 68776


Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

09 sep 2019 21:46

In aanloop naar de IAA in Frankfurt is naast de GLE 350 de 4Matic ook voor de GLC een nieuwe motorisering aangekondigd. De GLC 300 e 4Matic beschikt als basiskrachtbron over een 2,0-liter viercilinder benzinemotor met een vermogen van 155 kW (211 pk) en 350 Nm koppel. Deze wordt ondersteund door een elektromotor met een vermogen van 90 kW en 440 Nm koppel. Het gecombineerde systeemvermogen ligt op 235 kW (320 pk) en 700 Nm. De bagageruimte is slechts zeer beperkt afgenomen en bedraagt tussen 395 en 1.445 liter, aanhangers mogen geremd maximaal 2.000 kilo wegen. Net als bij de GLE 350 de 4Matic is bij de GLC 300 e 4Matic de basisstructuur van de auto aan de achterzijde aangepast, en beschikt de auto over een gewijzigde achteras. Hierdoor kon de 13,5 kWh accu optimaal geïntegreerd worden in het voertuig.

Het gecombineerde stroomverbruik komt uit rond de 17,8 tot 16,5 kWh per 100 kilometer. Het volledig elektrische bereik ligt volgens NEDC tussen 46 en 49 kilometer, en volgens WLTP tussen 39 en 43 kilometer. Mercedes-Benz noemt voor de benzinemotor een gecombineerd verbruik tussen 2,5 en 2,2 liter op 100 kilometer.

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

69595 69596 69597 69598

Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

09 sep 2019 21:49

Helmy schreef:In aanloop naar de IAA in Frankfurt
En, Helmy, ga je een bezoekje brengen? Heb het toch weer overwogen, maar als ik aan die mensenmassa van 2017 denk...
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

09 sep 2019 22:23

S_W204 schreef:
Helmy schreef:In aanloop naar de IAA in Frankfurt
En, Helmy, ga je een bezoekje brengen? Heb het toch weer overwogen, maar als ik aan die mensenmassa van 2017 denk...
Nope, inderdaad die drukte en wat andere redenen weerhouden me ervan. Dan had ik er de vorige keer nog wel bij willen zijn vanwege de Project One maar ook toen besloten toch maar niet te gaan. En uiteindelijk de reveal natuurlijk toch op filmpjes gezien, ach ook prima zo. Mijn redenen om toch niet te gaan:

- inderdaad de drukte op de beurs, het is moeilijk om in rust rond te lopen en foto's te kunnen maken bijvoorbeeld. In 2015 stond er gewoon een Eftelingse rij om het Mercedesgebouw binnen te komen. En bij de grotere merken is het ook bijna onmogelijk om er even in te kunnen zitten. De C205 C63 Edition1 debuteerde en er stonden gewoon uitsmijters bij de auto die nauwkeurig bijhielden dat je maximaal X seconden in de auto zat, want er stond gewoon een rij alsof ie gratis werd weggegeven.
- je moet er een midweek of week voor uittrekken, of zo beleef ik het in ieder geval. De vorige twee keren was met oud-studiegenoten, dat was zaterdagochtend heen om rond openingstijd daar te zijn, en zondag na sluitingstijd pas terug naar huis te gaan. En om écht alles te kunnen zien wordt het gewoon meerdere dagen slenteren. Er zijn tig merken, sommige in eigen gebouwen dus lang heen en weer lopen, er zijn automotive leveranciers, er zijn demo's buiten...
- het leek me dit jaar geen plezierige te worden. Ik las dat meerdere milieubewegingen flink gaan protesteren bij de beurs, en blokkades zouden gaan neerzetten om het voor publiek moeilijker te maken om bij de hallen/gebouwen te komen. Dan heb ik er ook gewoon geen zin meer in.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie