De redenatie van Rainaldo kan ik goed volgen echter in dit geval is de AMG-line niet anders maar slechts vollediger. Bijna alle opties uit 2019 zijn nu standaard (het is nu zelfs zo dat bij alle businessmodellen de standaard uitrusting nagenoeg gelijk is). Daarnaast zijn er geen nieuwe opties bijgekomen (muv aanpassing plus pakket wat is gewijzigd, enkele onderdelen hiervan zijn nu standaard en opties zitten in dit pakket). Dus de kans dat er iets tussen de spreekwoordelijke wal en het schip valt lijkt mij minder dan 1%.Rainaldo schreef: ↑08 jan 2020 01:01Het is voor de dealer moeilijk om de uitvoeringen te vergelijken omdat de basisuitrusting veranderd is en er opties bijgekomen zijn die er eerder niet waren.Maar per dealer wordt een andere interpretatie gegeven.
De een geeft aan dat ze zich houden aan het bestelde en andere geven aan dat ze geen garanties kunnen geven
Daardoor is het prijstechnisch lastig uittellen welke goedkoper en duurder wordt, heel verschillend.
Wanneer het baumuster omgezet wordt begin je weer met een blanco auto, waardoor het haast niet zichtbaar is wat er aan opties bijkomt en wat er juist weggevallen is.
Het risico dat er is wegvalt wat eerst wel standaard is is een factor, want daar komt de koper op terug als het ontbreekt.
De oorspronkelijk bestelde auto aanhouden is dan de veilige keuze, en wanneer het via een leasemaatschappij loopt al helemaal.
De AMG heeft 18", de luxury 17" en de basis 16"De Velgcode die bij de AMG Business Solution staat is nog steeds RQT. Wat de 18" AMG velgen zijn.
Waarom dan?Ik verwacht vanuit MB Nederland wel enige vorm van compensatie eerlijk gezegd. Heb zelf al de vraag uitgezet naar mijn dealer. Ben benieuwd.
Je krijgt het afgesproken product tegen de afgesproken prijs?
Wanneer je vorige jaar een pot pindakaas gekocht hebt en hij is nu goedkoper ga je er toch ook niet mee terug?
Voor de dealer wordt hij ook niet goedkoper.
Het aanhouden van de oorspronkelijke bestelde auto is wellicht dan een veilige keuze maar niet de enige. Als de auto nog niet is geproduceerd en de klant geeft aan (of dit nu via lease of private is) dat ze graag de nieuw configuratie willen hebben zonder dat dit aanpassing vraagt van de overeengekomen prijs (dat is denk ik met 95% van de AMG-line bestellingen) zou mijn inziens de dealer en Mercedes hier gewoon aan mee kunnen werken.
Over de prijs is de vergelijking met de pot pindakaas een leuke en terecht, maar bij een pot pindakaas hoef ik geen 9 maanden te wachten op het moment van levering.
De klanten hebben in deze niet gevraagd om deze lange levertijden. Ze hebben wel hun vertrouwen uitgesproken door bestellingen te plaatsen dus zou een mogelijke coulance vanuit Mercedes een netjes zijn.