Nieuwe CLA-Coupé (C118) debuteert op de CES 2019 in Las Vegas

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
MR-BIH
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2019 21:50

08 feb 2020 20:51

ckmbcla schreef: 08 feb 2020 17:35 Jazeker, het is rijden met een grote glimlach op mijn gezicht. Hierbij de foto’s met daglicht. Wanneer het een mooie dag is met veel zon zal ik mooiere plaatjes schieten.
Mooie bak! Lijkt op mijn nog te leveren CLA :D Veel rijplezier toegewenst!
MR-BIH
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2019 21:50

08 feb 2020 20:57

Weet iemand toevallig of de optionele CLA trekhaak met ESP aanhangwagen stabilisatie t.w.v 968 euro een standaard trekhaak betreft of een wegklapbare?
ckmbcla
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 sep 2019 20:25
Mercedes-Benz: CLA (C118) 200

08 feb 2020 21:10

MR-BIH schreef: 08 feb 2020 20:57 Weet iemand toevallig of de optionele CLA trekhaak met ESP aanhangwagen stabilisatie t.w.v 968 euro een standaard trekhaak betreft of een wegklapbare?
Dankjewel, Haha je hebt smaak. alvast een waarschuwing vooraf je auto valt op ik heb alleen al in Rotterdam vandaag 20 complimenten gehad :-D

als je het vanuit af fabriek hebt besteld is het de wegklapbare, waar je met een knopje in de auto kan uitklappen.
MR-BIH
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2019 21:50

08 feb 2020 21:37

ckmbcla schreef: 08 feb 2020 21:10
MR-BIH schreef: 08 feb 2020 20:57 Weet iemand toevallig of de optionele CLA trekhaak met ESP aanhangwagen stabilisatie t.w.v 968 euro een standaard trekhaak betreft of een wegklapbare?
Dankjewel, Haha je hebt smaak. alvast een waarschuwing vooraf je auto valt op ik heb alleen al in Rotterdam vandaag 20 complimenten gehad :-D

als je het vanuit af fabriek hebt besteld is het de wegklapbare, waar je met een knopje in de auto kan uitklappen.
hahaha thanks! gruwelijk , daar hoopte ik op maar ik kon geen voorbeelden vinden of informatie op de mercedes website :D
MR-BIH
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2019 21:50

08 feb 2020 21:39

ckmbcla schreef: 08 feb 2020 21:10
MR-BIH schreef: 08 feb 2020 20:57 Weet iemand toevallig of de optionele CLA trekhaak met ESP aanhangwagen stabilisatie t.w.v 968 euro een standaard trekhaak betreft of een wegklapbare?
Dankjewel, Haha je hebt smaak. alvast een waarschuwing vooraf je auto valt op ik heb alleen al in Rotterdam vandaag 20 complimenten gehad :-D

als je het vanuit af fabriek hebt besteld is het de wegklapbare, waar je met een knopje in de auto kan uitklappen.
Ik kan mij nog mijn proefrit herinneren in dezelfde spec als die ik heb besteld. Het is echt een nekkenbreker, en dan ben ik niet eens een Brad Pitt :lol:
DvD
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019 12:50
Mercedes-Benz: CLA 200 DCT Business Solution AMG Line

08 feb 2020 22:15

ckmbcla schreef: 08 feb 2020 00:20 En ook mijne is nu binnen. Het is het lang wachten waard geweest. Wat een auto. Merk wel dat de auto nog ingereden moet worden, dit zal met veel plezier gaan gebeuren.
Waar merk je aan dat de auto nog ingereden moet worden dan ?
Mooi hoor... :applaus: veel plezier !
Ik mag nog 10 nachtjes slapen en dan kan ik m ophalen. Schijnt al bij de dealer te staan maar moet nog 10 dagen wachten ?!
MR-BIH
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2019 21:50

08 feb 2020 23:10

DvD schreef: 08 feb 2020 22:15
ckmbcla schreef: 08 feb 2020 00:20 En ook mijne is nu binnen. Het is het lang wachten waard geweest. Wat een auto. Merk wel dat de auto nog ingereden moet worden, dit zal met veel plezier gaan gebeuren.
Waar merk je aan dat de auto nog ingereden moet worden dan ?
Mooi hoor... :applaus: veel plezier !
Ik mag nog 10 nachtjes slapen en dan kan ik m ophalen. Schijnt al bij de dealer te staan maar moet nog 10 dagen wachten ?!
meestal is een automotor minder verfijnd en gehoriger tot de eerste ca 5k km's omdat ze nog moeten inslijten....dit betekend ook dat ze na het inslijten minder olie en brandstof gaan verbruiken
ckmbcla
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 sep 2019 20:25
Mercedes-Benz: CLA (C118) 200

09 feb 2020 16:12

DvD schreef: 08 feb 2020 22:15
ckmbcla schreef: 08 feb 2020 00:20 En ook mijne is nu binnen. Het is het lang wachten waard geweest. Wat een auto. Merk wel dat de auto nog ingereden moet worden, dit zal met veel plezier gaan gebeuren.
Waar merk je aan dat de auto nog ingereden moet worden dan ?
Mooi hoor... :applaus: veel plezier !
Ik mag nog 10 nachtjes slapen en dan kan ik m ophalen. Schijnt al bij de dealer te staan maar moet nog 10 dagen wachten ?!
Exact, naast verbruikscijfers ruik je het ook na elke rit er is een lichte geur van verbande olie, afgelopen weekend al bijna de eerste 1000 km bereikt verbruikscijfers gaan al een stukje omlaag en geur wordt ook steeds minder.

Ah mooi vooruitzicht nog paar nachtjes volhouden, ik ken het gevoel dat het zo dichtbij is en dat je toch moet wachten. Alvast veel rijplezier kijk uit naar de foto’s
zaka
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG

10 feb 2020 08:17

Patrick-CLA schreef: 06 feb 2020 21:24 CLA250 een goede motor??? :S

Dat dacht ik ook bij mijn eerste CLA250 feilloos mee gereden....maar nu net 5 maanden een nieuwe CLA250 aangeschaft.

Vanaf het eerste moment een goed hoorbare tik in de motor bij een koude start.
De eerste 200 meter niets aan de hand maar dan komt er een tik die pas na 1.5km ophoudt. Meteen mee teruggegaan en er werd gezegd even min of meer inrijden en geen zorgen maken.

Uiteindelijk ga je je eigen er steeds meer aan ergeren en toch maar terug gaan na een tijdje omdat ik me toch zorgen begon te maken.
"Ja meneer het is de waterpomp".......oke afspraak gemaakt nieuwe waterpomp erop en wat blijkt niets veranderd en meteen weer terug bij de dealer. Wederom gereden met een monteur die het ook constateerde en dus ook zei dat het niet goed is......

Nou kunnen ze het niet vinden en is de importeur ingeschakeld. De TAAS van MB (weet niet of ik het goed heb) heeft hun hoofd er ook over gebogen en ze weten nog niet wat het is. De auto inmiddels bijna vier weken bij de dealer met een pauze van een kleine week (de auto is van half augustus 2019).

Heb inmiddels een mail naar de importeur gestuurd met mijn verhaal en tot op heden nog niets mogen ontvangen.
Tot de dealer mij belde vanavond dat ik de auto gewoon kan ophalen en ermee kan rijden en ze weten niet wat het is......

Dit kort samengevat en ik ben verbaasd morgen even in gesprek (weer) met de dealer en kijken wat volgt.... :(
Dan denk je een nieuwe auto te kopen en te genieten.... mijn vertrouwen is snel aan het weggaan :'(

Heeft iemand ervaring met het olieverbruik ( schijnbaar hele dunne olie in gebruik) en eventuele sludge of condens aan de binnenkant van de dop?
Ik snap als ik jouw verhaal lees dat jij er pech mee hebt maar ik heb met de a250 40k km gereden zonder enkel probleem. Erg veel plezier mee gehad rijdt lekker, leuk geluid, ja niet zoals de vorige versie maar toch prima.
triumph_st
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:42
Mercedes-Benz: W211 E 200 CDI -> CLA 250 AMG style

10 feb 2020 14:10

Da's nu de tweede keer verschieten; eerste keer met de actieve spoorassistent, nu tweede keer met de actieve afstands/remassistent; ik rij al véél jaar met de auto en kan dus redelijk perfect inschatten wanneer een voorligger vertraagt of ergens gaat inslaan hoeveel ik moet remmen om er niet op te knallen en toch redelijk m'n snelheid te houden. Vandaag zie ik dus een voorligger vertragen om rechts af te slaan en laat ik m'n Merc rustig verderbollen en rem lichtjes bij. Ik nader echter de voorligger maar zie dat ik tegen dat ie weg is nog perfect m'n huidige snelheid kan aanhouden. De Merc denkt er anders over en begint te piepen om te waarschuwen (dat heb ik nog al gehad) maar plots vind ie het blijkbaar écht welletjes en gooit de remmen volledig en met blokkerende banden (even) dicht. Iets té actief dus...en verschietachtig.
Wachten op de volgende verrassing nu. Wat wordt er nog (soms ongewild) actief?

Merc al een tweede keer gewassen (volgens de regels met microvezel washandschoen, spoel- en shampoo emmers en drogen met microvezel doeken. Ook de Meguiar's hybrid ceramic wax gebruikt; dat is een heerlijk en makkelijk te gebruiken product. De tegenhanger is de nieuwe Turtle Wax hybrid solutions ceramic spray coating. Allebei met Sio2 technologie; toppie. Water parelt er mooi af.

Ik las ook ergens dat men met de bestaande camera's ook een OEM dashcam functie (voor- en achter) kan bestellen; (nog) niet in Europa blijkbaar wegens regels maar wel in Rusland, maar het kan dus.
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... cla-coupe/
Of niet OEM: https://www.carcam.nl/categorieen/dashcams/?filter=191
Gebruikersavatar
Patrick-CLA
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2017 18:58
Mercedes-Benz: CLA250

11 feb 2020 17:47

Ik snap als ik jouw verhaal lees dat jij er pech mee hebt maar ik heb met de a250 40k km gereden zonder enkel probleem. Erg veel plezier mee gehad rijdt lekker, leuk geluid, ja niet zoals de vorige versie maar toch prima.
[/quote]

Gesprek gehad met de dealer en de klacht is herkend en er zijn al meerdere gevallen gemeld.
Ons is verteld er volop mee bezig te zijn ook in Duitsland waar motoren op proef worden gedraaid om de oorzaak te achterhalen.

Motorisch kan het geen kwaad zeggen de techneuten dus kan er gelukkig gewoon mee rijden.
Misschien een klepje of software matig iets wat net even anders ingesteld hoort te zijn we wachten het af.
Hoop dat ze het snel gevonden krijgen en het kunnen herstellen (A)

Voor nu gaan we weer genieten van de auto...............

Leuk om hier foto's voorbij te zien komen en dat ze een beetje meer in het straatbeeld gaan verschijnen :goedzo:
ckmbcla
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 sep 2019 20:25
Mercedes-Benz: CLA (C118) 200

11 feb 2020 22:54

Hoi allemaal, ik was vandaag bezig met mijn me app. Er viel mij iets op, misschien weten jullie dit.
In de voertuiginstellingen zou je standverwarming en remote ramen openen moeten kunnen uitvoeren. Alleen bij mij staat niet bestelbaar terwijl ik dit wel als pakket heb. Weten jullie hoe dit werkt? Standverwarming is voor de koude dagen wel handig eerlijk gezegd.
DvD
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2019 12:50
Mercedes-Benz: CLA 200 DCT Business Solution AMG Line

12 feb 2020 09:28

ckmbcla schreef: 11 feb 2020 22:54 Hoi allemaal, ik was vandaag bezig met mijn me app. Er viel mij iets op, misschien weten jullie dit.
In de voertuiginstellingen zou je standverwarming en remote ramen openen moeten kunnen uitvoeren. Alleen bij mij staat niet bestelbaar terwijl ik dit wel als pakket heb. Weten jullie hoe dit werkt? Standverwarming is voor de koude dagen wel handig eerlijk gezegd.
Jij hebt toch ook een business solution? Dan is de standkachel geen optie naar mijn weten.....
triumph_st
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:42
Mercedes-Benz: W211 E 200 CDI -> CLA 250 AMG style

12 feb 2020 10:47

Er zijn blijkbaar wat problemen met de shop en de me site; ikzelf heb de voorbereiding voor DAB radio en kan sinds December de DAB zelf niet bestellen/aanklikken. Er werd een case geopend maar tot nu krijgt men het niet opgelost, zelfs niet via Stuttgart.
Om de 2 dagen belt men mij met een stavaza en excuses maar zonder oplossing.
Vandaag weer telefoon gehad; nog geen oplossing...
ckmbcla
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 sep 2019 20:25
Mercedes-Benz: CLA (C118) 200

12 feb 2020 18:49

DvD schreef: 12 feb 2020 09:28
ckmbcla schreef: 11 feb 2020 22:54 Hoi allemaal, ik was vandaag bezig met mijn me app. Er viel mij iets op, misschien weten jullie dit.
In de voertuiginstellingen zou je standverwarming en remote ramen openen moeten kunnen uitvoeren. Alleen bij mij staat niet bestelbaar terwijl ik dit wel als pakket heb. Weten jullie hoe dit werkt? Standverwarming is voor de koude dagen wel handig eerlijk gezegd.
Jij hebt toch ook een business solution? Dan is de standkachel geen optie naar mijn weten.....
Klopt, ik dacht dat het een achteraf aan te schaffen optie was. In iedergeval leek het zo op de Mercedes site voor me modules. Blijkbaar zit het in dit geval niet erin. Wordt toch zelf krabben wanneer het koud is :o
Plaats reactie