Mercedes-Benz toont eerste beelden van de nieuwe GLE-Klasse (V167)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

12 sep 2018 22:34

Mercedes-Benz introduceert de nieuwe GLE-Klasse met onder andere MBUX, E-Active Body Control en een reeks vernieuwde assistentiesystemen.
Mercedes-Benz introduceert de nieuwe GLE-Klasse met onder andere MBUX, E-Active Body Control en een reeks vernieuwde assistentiesystemen.
V167-debute-04.jpg (199.24 KiB) 6010 keer bekeken
Alles is anders, ondanks dat de auto vertrouwd lijkt. Mercedes-Benz heeft de eerste informatie en beelden vrijgegeven van de nieuwe generatie GLE-Klasse (V167) en toont hiermee een flink pakket aan innovaties zoals het E-Active Body Control onderstel op 48-Volt basis, een vernieuwde reeks rij-assistenten, MBUX met “Interieur Assistent” die hand- en armbewegingen kan herkennen, en een nieuw aanbod aan motoren. Eveneens een primeur is dat er voortaan kan worden gekozen voor een derde zitrij. De nieuwe GLE is daarmee niet alleen optisch naar een hoger plan getild, maar ook in weggedrag op en naast de gebaande paden. Duidelijk merkbaar is de extra ruimte binnenin, het nieuwe bedieningsconcept en de vernieuwde en uitgebreide reeks aan assistentiesystemen. Tevens is de nieuwe GLE gelijk al een recordhouder met de beste cw-waarde in zijn segment van slechts 0,29, waar de vorige GLE een cw-waarde van 0,32 had.

De nieuwe GLE-Klasse komt begin 2019 naar Amerika en Europa en zal net als voorheen worden geproduceerd in de Amerikaanse fabriek in Tuscaloosa, Alabama. De eerste exemplaren staan in februari al bij de dealers in Duitsland, en in het voorjaar van 2019 komt de auto ook naar China. De bestelvrijgave volgt later deze herfst wanneer ook de prijzen worden gepubliceerd.

Hieronder een overzicht van de vijf belangrijkste innovaties op de nieuwe GLE-Klasse:
E-Active Body Control
Volledig variable hydropneumatisch actieve wielophanging op 48-Volt basis, voor het eerst ook in combinatie met een eveneens nieuw ontwikkelde luchtvering. Als het enige systeem op de markt kunnen de veer- en dempingskracht per wiel onafhankelijk worden geregeld. Daarmee worden duik- en rolbewegingen van de auto geneutraliseerd.
Actieve file-assistent
Als onderdeel van de rij-assistenten kan de GLE voortaan vroegtijdig files herkennen, de bestuurder bij stop-en-go verkeer tot 60 km/h actief ondersteunen, en zelfs ruimte maken voor nooddiensten.
Bochtenfunctie bij de actieve remassistent
Wanneer er bij het afslaan van de rijbaan botsingsgevaar ontstaat met tegemoetkomend verkeer kan de GLE zelf tot stilstand afremmen (bij snelheden typerend voor het afslaan op kruisingen).
4Matic met TonD
Voor het eerst worden voertuigen met zes- en achtcilindermotoren en de plug-in hybrides uitgerust met een volledig variabele vierwielaandrijving: 4Matic met Torque on Demand (TonD). Hierbij wordt de koppelverdeling tussen voor- en achteras van 0 tot 100% geregeld afhankelijk van het gekozen rijprogramma. Met het optionele Off-road Pakket wordt de vierwielaandrijving met TonD uitgebreid met low- en highrange ratios en wordt de GLE nog geschikter voor off-road rijden dan ooit tevoren.
Zitcomfort
De nieuwe GLE biedt merkbaar meer interieurruimte dankzij de met 80 mm toegenomen wielbasis. De tweede zitrij is naar wens volledig elektrisch verstelbaar te configureren, en optioneel is er een derde zitrij leverbaar.

De nieuwe GLE is vormgegeven met een lange wielbasis, korte voor- en achteroverhang en iets meer naar buiten gepositioneerde wielen. De grille staat rechter overeind en heeft een achthoekige vorm. Zowel vóór als achter is een prominente verchroomde bodembescherming aanwezig, en de motorkap is uitgerust met twee ‘power domes’. Een duidelijk kenmerk voor de nieuwe GLE vormen de koplampen met geheel eigen vormgeving. Er kan voor de verlichting onder andere gekozen worden voor Ultra Range grootlicht met Multibeam LED technologie.

Van de zijkant is de auto onmiskenbaar een GLE dankzij de kenmerkende brede C-stijl. Velgen zijn leverbaar in maten tussen 18 en 22 inch. De dakrailing is nieuw vormgegeven, en optioneel zijn verlichte tredeplanken beschikbaar. Aan de achterkant is de wagen voorzien van platte twee-delige achterlichten en naar onder verplaatste reflectoren. In het donker zijn de voor Mercedes-Benz kenmerkende lichtblokken zichtbaar, in dit geval in Edge-Light uitvoering met achtergrondverlichting.

In het interieur is het centrale designelement het dashboard dat is ingericht als een cockpiteenheid. De onderste helft van het dashboard loopt vloeiend over in de deurpanelen, evenals de sierlijsten. De middenconsole is hoog geplaatst en beschikt over twee dominante handgrepen. Alle bedienings- en weergave-elementen zijn opnieuw vormgegeven. De bedieningselementen met haptische en akoestische feedback zijn ontworpen alsof deze uit een blok metaal zijn gefreesd.

In vergelijking met het voorgaande model beschikt de nieuwe GLE over een aanzienlijk grotere wielbasis (2.995 millimeter, +80 mm). Dit is van binnen duidelijk merkbaar door de extra interieurruimte, vooral voor de achterpassagiers. De beenruimte voor de tweede zitrij is met 69 millimeter toegenomen naar 1.045 millimeter. De hoofdruimte achterin voor de tweede zitrij met 40:20:40 neerklapverdeling is eveneens toegenomen met 33 millimeter naar 1.025 millimeter. Dankzij de steiler staande A-stijl is ook het gevoel van ruimte en het instapcomfort voor de voorste inzittenden verbeterd.

Indien gewenst is, voor het eerst in een SUV, een zesvoudig volledig elektrisch verstelbare tweede zitrij leverbaar. Daarbij is het mogelijk de linker en rechter zitplaats onafhankelijk tot 100 millimeter in de lengte te verstellen, de kantelhoek van de rugleuning te veranderen en in verhoudingen 40:20:40 neer te klappen, en de hoofdsteunen in hoogte te verstellen. Dit alles is bedienbaar via de voor Mercedes kenmerkende schakelaars in de deurpanelen. Ook het neerklappen van de rugleuningen geschiedt volledig elektrisch via een schakelaar in de bagageruimte.

De bagageruimte bedraagt tot 825 liter achter de tweede zitrij en met omgeklapte rugleuningen tot 2.055 liter. Een 72 millimeter bredere laadopening maakt het mogelijk om beter de bagage in te delen. Voor het praktisch onderbrengen van vrijetijdsobjecten zijn speciale opbergaccessoires leverbaar. In combinatie met de luchtvering Airmatic kan de achterzijde van de auto middels een schakelaar tot 40 millimeter zakken. De optionele derde zitrij met twee zitplaatsen kan probleemloos worden bereikt via de Easy-Entry functie voor de tweede zitrij.

Nieuw is de Energizing zitplaatskinetica welke beschikbaar is voor de voorste zitplaatsen in combinatie met de volledig elektrische stoelverstelling met geheugenfunctie. Deze functionaliteit kan door middel van zeer kleine aanpassingen in de stoelkussens de zithouding op elk moment optimaal houden. Middels Energizing Comfort kunnen de sfeerverlichting en audio-instellingen aangestuurd worden. Het nieuwe Energizing Coach kan hierin individueel een aanbeveling maken voor specifieke programma’s, welke verder afgestemd kunnen worden op de bestuurder middels Garmin draagbare accessoires.

De nieuwe GLE-Klasse beschikt standaard over het multimediasysteem MBUX zoals inmiddels al bekend uit de A-Klasse. In tegenstelling tot het compacte model wordt de GLE standaard al uitgerust met twee 12,3-inch schermen. Er zijn vier stijlen te kiezen voor de weergaves: Modern Klassiek, Sportief, Progressief en Discreet. Nieuw en optioneel leverbaar is de uitbreiding MBUX Interieur Assistent. Hiermee wordt het mogelijk om verschillende comfort- en MBUX-gerelateerde functies aan te sturen middels de herkenning van arm- en handbewegingen. Een camera in de dakbedieningseenheid registeert daarbij de bewegingen van de bestuurder en de voorste passagier. Wanneer een hand in de buurt van het aanraakscherm of de touch-pad komt, verandert het scherm waarbij specifieke elementen naar de voorgrond worden gebracht. Het systeem kan zelf herkennen of de hand in kwestie van de bestuurder of de passagier is, en weet daarmee bijvoorbeeld voor welke stoel de massagefuncties moeten worden ingesteld. Dankzij dit nieuwe systeem is het onder andere mogelijk om de leeslampjes aan en uit te zetten door naar de binnenspiegel te reiken. Daarnaast kunnen de bestuurder en voorpassagier hun eigen favoriete functies aanduiden door met wijsvinger en middelvinger een V-gebaar te maken.

De algemene MBUX-bediening is op talrijke punten doorontwikkeld. Zo hebben instellingsmenu’s een nieuwe vormgeving en is de hulpfunctie voor de eerste instellingen verbeterd. Tot de circa 40 nieuwe MBUX-functies van de Mercedes-Benz GLE behoren onder andere:

- Ondersteuning van specifieke off-road rijprogramma’s (zoals individuele wielaansturing)
- Extra off-road weergaves in het instrumentarium en Head-Up Display (zoals langs- en dwarshoeken, Torque on Demand, rijhoogte, etc.)
- Directe veranderingsmogelijkheden voor de volledig-scherm weergave van de navigatiekaart
- Energizing Coach
- ‘Adapt’ verstelling van de bestuurdersstoel; lichaamslengte kan worden opgegeven waarna de stoel automatisch naar een algemeen passende positie wordt versteld
- Extra online-functies zoals ‘bureau in auto’ waarmee e-mails voorgelezen en ingesproken kunnen worden
- Integratie van Online Muziek (Tidal) in Europa
- Uitgebreid App-aanbod zoals specifieke functies voor een bepaalde regio. In China staat bijvoorbeeld online muziek ter beschikking via de aanbieder Kuwo. Informatie voor bijzondere plaatsen wordt hierbij verzorgd via Baidu Wiki.

Ook in de nieuwe GLE kan worden gekozen voor MBUX met Augmented Reality navigatieaanwijzingen (aanwijzingen geprojecteerd op camerabeelden van de actuele route en positie), evenals een geïntegreerde Head-Up Display (720 x 240 pixels)

De nieuwe Mercedes-Benz GLE (V167) krijgt wederom een gevarieerd aanbod aan motoren waaronder diesels en een plug-in hybride. Eerst wordt echter voorlopig alleen de GLE 450 4Matic geleverd. Deze beschikt over de nieuwe zes-in-lijn met 367 pk en 500 Nm koppel. De geïntegreerde startmotor-generator (ISG) vervult hierbij de hybridefuncties zoals het terugwinnen van energie en EQ Boost, waarmee tijdelijk 22 pk en 250 Nm extra beschikbaar zijn. Het gecombineerd verbruik zoals momenteel gecommuniceerd ligt tussen de 8,3 en 9,6 liter op 100 kilometer, met een CO2-uitstoot van tussen de 190 en 220 gram per kilometer. Alle motoriseringen van de nieuwe GLE worden gekoppeld aan de 9G-Tronic negentraps automatische transmissie.

Bij de later leverbare viercilinder-varianten met 4Matic wordt het koppel in een vaste verhouding van 50:50 verdeeld. De overige motoriseringen kunnen standaard via een verdeler met elektrisch aangestuurde meerplaten-koppeling, waardoor de Torque on Demand variabele koppelverdeling tussen 0 en 100 % beschikbaar is. Optioneel leverbaar is een verdeelbak die speciaal is afgestemd op het off-road rijden. Deze beschikt naast Torque on Demand over een extra overbrengingstrap en een automatisch sper welke tussen 0 en 100% spert.

De rij-assistenten voor de GLE zijn duidelijk doorontwikkeld, vooral met betrekking tot zogenaamde Intelligent Drive functionaliteiten. Zo kan Distronic voortaan de snelheid aanpassen afhankelijk van de actuele route. Files kunnen van tevoren worden herkend voordat de bestuurder deze opmerkt als verhindering van het verkeer, en de snelheid wordt daarbij teruggebracht tot 100 km/h. Hierdoor is het voor de actieve remassistent mogelijk om op tijd de staart van de file te herkennen en tot stilstand te komen. De actieve file-assistent kan in deze situaties tot 60 seconden na stilstand zelf doorrijden tot 60 km/h. Uiteindelijk kan Distronic het einde van de file herkennen en wordt doorgereden naar de vooraf ingestelde snelheid, indien gewenst met inachtneming van de geldende snelheidsbeperkingen.

De actieve file-assistent baseert zich bij herkenning van een file op wegcategorie, snelheid en afstand tot voorliggers en flankerende voertuigen. Naast de Stereo Multi-Purpose Camera (SMPC) en lange-afstandsradar gebruikt het systeem gegevens van de voorste Multi-Mode-hoekradars voor de herkenning van invoegende voertuigen. Als de actieve stuurassistent en actieve afstandsassistent zijn geactiveerd, wordt de actieve file-assistent automatisch ingeschakeld bij een opgemerkte file op de weg. Dit wordt duidelijk gemaakt in het instrumentarium met de melding “File-assistent actief”. Als het systeem eenmaal actief is en het voertuig zich in de file voortbeweegt, wordt in het instrumentarium het icoon met groen stuurwieltje van de actieve stuurassistent aangevuld met een file-icoon.

De actieve stuurassistent kan bij meerbaanswegen de bestuurder ondersteunen door een vrije doorgang voor nooddiensten uit te beelden. Het voertuig oriënteert zich, volgens de wettelijke vereisten, afhankelijk van de rijbaan naar de rand van deze rijbaan. Bij snelheden tot 60 km/h in een herkende file kan het voertuig bij aanwezige optische baanmarkering zelf naar de buitenzijde van de rijbaan bewegen. Als er geen baanmarkering aanwezig is, let het systeem op de voorligger.

Dankzij de assistentiesystemen wordt de GLE naar het niveau getild van de actuele S-Klasse (BR222), waarbij de actieve stuurassistent de snelheden kan aanpassen in bochten of bij kruispunten. Ook aanwezig zijn een uitwijkingsassistent en een verbeterde spoorassistent.

Wanneer bij het afslaan van de rijbaan botsingsgevaar ontstaat met een tegenligger, dan kan de GLE zelf afremmen bij lage snelheden die typerend zijn voor afslaande bewegingen. Het systeem komt in actie wanneer de richtingaanwijzer is aangezet. Tegenliggers worden opgemerkt door de lange-afstandsradar in de voorzijde van de auto en door de Stereo Multi-Purpose Camera.

Nog meer rijcomfort, behendigheid en nieuwe functies zijn beschikbaar middels het optionele E-Active Body Control onderstel dat gecombineerd is met de herontwikkelde luchtvering Airmatic. Het systeem is het enige op de markt beschikbare systeem waarmee veer- en dempingskrachten per wiel onafhankelijk kunnen worden aangestuurd en geregeld. Hiermee wordt hellen en kantelen van de carrosserie tegengegaan. E-Active Body Control behaalt zodoende samen met Road Surface Scan en bochtenfunctie Curve een nieuwe beleving in rijcomfort. Het systeem is volledig in eigen beheer ontwikkeld en werkt middels een 48-Volt systeem. Het is optioneel leverbaar voor de zescilinder-motoriseringen.

Op slecht wegdek kan het systeem elektrische energie terugwinnen. De hydropneumatiek overtuigt met dynamische krachten die voor extra ondersteuning en demping zorgen. Het systeem beschikt ook over bochtenfunctie Curve waarmee in bochten wordt tegengekanteld zoals bij een motorrijder. Hiermee worden de centrifugaalkrachten op de inzittende verminderd.

Nieuw en onderdeel van de off-road functionaliteiten is de zogenaamde bevrijdingsmodus. Als de GLE zich bijvoorbeeld in een zandduin heeft vastgereden, kan het systeem helpen om het voertuig los te krijgen door bijvoorbeeld meervoudig de rijhoogte te verhogen en te verlagen. Hierdoor verandert de druk van de wielen op de ondergrond en kan de tractie worden verbeterd. Een verdere nieuwe functie is de onafhankelijke wielaansturing. Via het aanraakscherm kan het niveau van elk wiel onafhankelijk versteld worden om de off-road prestaties te verbeteren.

De GLE is ook leverbaar met een nieuw ontwikkeld onderstel met stalen veren en een doorontwikkeling van luchtvering Airmatic met het Adaptieve Dempingssysteem Plus (ADS+).
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

67690 67691 67692 67693

67694 67695 67696 67697

67698 67699 67700 67701

67702 67703 67704 67705

67706 67707 67708 67709

67710 67711 67712 67713

67714 67715 67716 67717

67718 67719 67720 67721

67722 67723 67724 67725

67726 67727 67728 67729

67730 67731 67732 67733

67734 67735 67736 67737

67738 67739 67740 67741

67742 67743 67744


Bron: Mercedes-Benz Passion Blog, beelden door Daimler AG
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 sep 2018 22:41

Ik ben positief verrast. De beelden van het interieur vond ik niks. Maar als ik het zo zie dan kan ik daar wel aan wennen.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

12 sep 2018 22:52

Ik vond het eerst ook wat twijfelachtig maar had gelijk al zoiets dat het ook kon liggen aan een pre-productie auto met mogelijk nog niet beste fit&finish en eentonig gekleurd interieur. Dat in combinatie met een nogal fletse foto'kwaliteit' maakte geen goede eerste indruk. Maar als ik dit zo zie, vooral die AMG Line met echt kleurcontrast en het duurdere stuurtje (en de Widescreen Cockpit aan), vind ik het toch best aardig gelukt. Hoge middentunnel doet het bij mij altijd goed en die rechthoekige uitstroomopeningen passen wel bij het wat ruigere karakter wat zo'n GLE zou moeten kunnen. Die handgrepen hadden niet gehoeven maar zijn ook niet echt storend. Grappig dat ze om en om lijken te doen met die dingen. W163 en W166 hadden ze niet, W164 en nu BR167 hebben ze wel.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
dutchtbi
Berichten: 1274
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

13 sep 2018 09:07

Vins hem een stuk geslaagder dan het vorige model, ben benieuwd of er ook weer een coupé komt (heb alleen plaatjes gekeken :D ).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3179
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

13 sep 2018 09:45

dutchtbi schreef:Vins hem een stuk geslaagder dan het vorige model
X2
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

13 sep 2018 09:47

Raimon schreef:Ik ben positief verrast. De beelden van het interieur vond ik niks. Maar als ik het zo zie dan kan ik daar wel aan wennen.
Ik sluit me aan bij de vorige sprekert. Ik kan zo’n auto niet betalen dus lekker belangrijk wat ik er van vind, maarrrr...

Ik heb ook elders eea gelezen en een filmpje gezien en het schijn dat deze wagen iig ook geweldige off road kwaliteiten bezit dankzij super geraffineerde ondersteltechnologie.

Dus heb je een buiten, paarden e.d. of woon je anderszins in de rimboe en/of vind je het leuk om naast zakelijk met een gelikte MB voor te komen rijden en ook zo af en toe je vlechten los te gooien en de bossen in te trekken met je wagen, heb je hiermee wel in een klap alles in huis.

Lijkt me.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 13 sep 2018 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

13 sep 2018 09:53

Die beugels in het interieur vind ik niet mooi, voor de rest echt heel geslaagd. Oogt fris en modern.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

13 sep 2018 10:21

Not bad, maar die achterlichten vind ik te ielig voor dit ontwerp. En had die widescreen nou -in- het dashboard geplaatst ipv oversized ertegenaan..
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 sep 2018 11:22

René SLK230 schreef:
Ik heb ook elders eea gelezen en een filmpje gezien en het schijn dat deze wagen iig ook geweldige off road kwaliteiten bezit dankzij super geraffineerde ondersteltechnologie.

Dus heb je een buiten, paarden e.d. of woon je anderszins in de rimboe en/of vind je het leuk om naast zakelijk met een gelikte MB voor te komen rijden en ook zo af en toe je vlechten los te gooien en de bossen in te trekken met je wagen, heb je hiermee wel in een klap alles in huis.

Lijkt me.
Zoals hier: viewtopic.php?p=895655#p895655
dutchtbi schreef:Vins hem een stuk geslaagder dan het vorige model, ben benieuwd of er ook weer een coupé komt (heb alleen plaatjes gekeken :D ).
Ja, er komt ook weer een GLE-Coupé. Testwagens rijden al een tijdje rond, ik vermoed tegen midden 2019 de introductie.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

15 sep 2018 21:30

Hier twee video's met wat bewegende camera's/beelden met ook wat extra varianten/uitrustingscombinaties:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

16 sep 2018 11:03

Ziet er in het "echt" toch wel wat beter uit dan de eerste foto's. Snap alleen die enorme handgrepen op de middentunnel niet zo.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

16 sep 2018 11:37

Ik denk dat Mercedes ze zelf ook nog niet helemaal begrijpt, nu vier generaties ML/GLE en ze hebben er af en aan wel/niet opgezeten nu. :lol2:

Ik raak er ook al wat meer aan gewend, maar die achterkant hadden ze mijn inziens beter a la GLC kunnen oplossen. Dit oogt nogal anoniem, ook binnen het gamma, en naar mijn mening zien de GLC lichten er mooier uit. Verder wel jammer dat de grilles en bumpers anders zijn, ik zou best zo'n AMG Line willen zien met de off-road-line Ster/lamellen, zoals onderstaande waardeloze Word-shop van ondergetekende:
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (39.35 KiB) 5721 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

17 okt 2018 15:46

Er schijnt volgend jaar een plug-in hybride variant te komen van de nieuwe GLE met een vol-elektrisch bereik van 100 kilometer volgens WLTP, aldus Ola Källenius, lid van bestuur van Daimler AG en hoofd Mercedes-Benz Personenwagens ontwikkeling. In perspectief: de vorige GLE500e haalde maar 13 kilometer volledig elektrisch.

Bron: Inside EV's
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

10 nov 2018 15:42

Nog maar eens een "het-moet-maar-je-ding-zijn" voorbeeld van dat E-Active Body Control onderstel...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

10 nov 2018 16:32

Plaats reactie