Ik zelf rij de a250 met multilink achteras ik moet zeggen dat het beter rijdt dan de versies eronder (vrienden rijden de a200 dus vaak kunnen vergelijken). Maar als ik eerlijk ben vind ik de wegligging minder dan het vorige model die ik daarvoor reed. Die lag veel strakker op de weg en kon ik bochten veel sneller pakken dan deze. Nu wordt ik de zijkant ingedrukt en zit mijn hoofd bijna tegen het raam geplakt. Voorheen was dat wel anders.Philip1079 schreef:In aanhaken hierop; als je de W177 besteld met óf 18 inch + of de AMG uitvoeringslijn kiest, wordt de auto uitgerust met multilink achteras.Eric64 schreef:Het gaat juist om de A220. Van de genoemde modellen is de informatie redelijk te vinden. De 220 is pas later toegevoegd en wordt in veel testen en reviews niet meegenomen.Helmy schreef:De 200 en 180d hebben geen multilink, de A250 en daarboven iig wel, en 4Matic is ook altijd multilink. Van de drie onderstelvarianten weet ik niet of dat invloed heeft, ik lees het niet echt ergens terug. Misschien dat de Rai (Raimon danwel Rainaldo) daar iets over kan zeggen?
Vandaag via de chat met Mercedes-Benz deze vraag ook gesteld. Antwoord : Ik kan U met deze vraag niet helpen. U kunt best contact opnemen met uw Mercedes-Benz dealer.
Mercedes-Benz onthult nieuwe A-Klasse (W177)
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
@zaka: heb je er nu andere, kleinere, velgen met hogere banden onder zitten? Ik herken dat gedrag van 16” of soms 17” velgen met banden met een relatief hoge wang.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
Hoi Borgmonster, ik heb er de originele 19 inch velgen onder zitten. Dat had ik ook bij het vorige model maar die lag veel harder op de weg. Enige voordeel van de nieuwe is dat je niet zo stuitert, je hebt meer conform in deze. Maar persoonlijk heb ik liever stugge veren en strakkere wegligging.Borgmonster schreef:@zaka: heb je er nu andere, kleinere, velgen met hogere banden onder zitten? Ik herken dat gedrag van 16” of soms 17” velgen met banden met een relatief hoge wang.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat was er bij de facelift toch al uitgesleuteld dat harde onderstel?Helmy schreef:Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
Of alleen als je voor een adaptief / instelbare versie had gekozen?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
Ja klopt idd Helmy, maar als je een a250 of amg hebt neem je hem niet voor het conform . Ik snap wel dat de andere modellen wel wat zachter geveerd konden worden. Ik persoonlijk vind het wel jammer kan nu veel minder hard door een bocht vond dat juist altijd zo leuk. Maar voor het grotere publiek zal dit waarschijnlijk beter werken.Helmy schreef:Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Als je het comfortonderstel had wel ja.René SLK230 schreef:Dat was er bij de facelift toch al uitgesleuteld dat harde onderstel?Helmy schreef:Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
Of alleen als je voor een adaptief / instelbare versie had gekozen?
Ik zie dat de AMG Line standaard het verlaagde comfortonderstel heeft. Dat is nog niet het adaptief gedempte onderstel, misschien dat daar ook nog wel wat in zit.zaka schreef:Ja klopt idd Helmy, maar als je een a250 of amg hebt neem je hem niet voor het conform . Ik snap wel dat de andere modellen wel wat zachter geveerd konden worden. Ik persoonlijk vind het wel jammer kan nu veel minder hard door een bocht vond dat juist altijd zo leuk. Maar voor het grotere publiek zal dit waarschijnlijk beter werken.Helmy schreef:Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
zaka schreef:Ja klopt idd Helmy, maar als je een a250 of amg hebt neem je hem niet voor het conform . Ik snap wel dat de andere modellen wel wat zachter geveerd konden worden. Ik persoonlijk vind het wel jammer kan nu veel minder hard door een bocht vond dat juist altijd zo leuk. Maar voor het grotere publiek zal dit waarschijnlijk beter werken.Helmy schreef:Bij de voorganger was de stugge ophanging (samen met de onpraktische laadopening achter) zo ongeveer het vaakst aangehaalde nadeel, zelfs met ballonbanden en standaard onderstel. Vandaar dat MB er flink aan heeft lopen sleutelen.
Ja ik wilde niet wachten tot mei dus heb een voorraad auto gepakt, was al blij dat ik een a250 kon vinden die in de buurt kwam van de opties die ik wilde. De eerste plannen zijn gemaakt en offertes opgevraagd, ga voor de Brabus tuning en de uitlaten icm de brabus achterbumper. Ben benieuwd naar het resultaat qua vermogen en het geluid van de uitlaten .Helmy schreef:Ik zie dat de AMG Line standaard het verlaagde comfortonderstel heeft. Dat is nog niet het adaptief gedempte onderstel, misschien dat daar ook nog wel wat in zit.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 02 sep 2018 22:36
- Mercedes-Benz: A220 2019
Miserie bij levering blijft aanhouden. Auto staat ondertussen al bijna een maand geblokkeerd in fabriek.
Mercedes A 220 (2019)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
En je zal toch uiteindelijk beloond worden voor het wachten, ik heb op onze GLA ook 10 maanden moeten wachten, lag aan de strengere milieunormen en homologatie die opnieuw moest gebeuren.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Precies, ik heb een W177 A200 met 18" en AMG uitvoering en deze heeft gewoon een multilink onderstel. Ik moet zeggen dat de vering behoorlijk goed is, zelfs met 4 personen erin. Mijn A3 etron had een comfortabeler onderstel, maar de wegligging van van de A is een stuk beter. (zal ook deels door het mindere gewicht komen).Philip1079 schreef:In aanhaken hierop; als je de W177 besteld met óf 18 inch + of de AMG uitvoeringslijn kiest, wordt de auto uitgerust met multilink achteras.Eric64 schreef:Het gaat juist om de A220. Van de genoemde modellen is de informatie redelijk te vinden. De 220 is pas later toegevoegd en wordt in veel testen en reviews niet meegenomen.Helmy schreef:De 200 en 180d hebben geen multilink, de A250 en daarboven iig wel, en 4Matic is ook altijd multilink. Van de drie onderstelvarianten weet ik niet of dat invloed heeft, ik lees het niet echt ergens terug. Misschien dat de Rai (Raimon danwel Rainaldo) daar iets over kan zeggen?
Vandaag via de chat met Mercedes-Benz deze vraag ook gesteld. Antwoord : Ik kan U met deze vraag niet helpen. U kunt best contact opnemen met uw Mercedes-Benz dealer.
Van/voor de zomer ga ik switchen naar 19". Ben benieuwd!
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
Met de 19 inch velgen is de auto nog steeds comfortabel. Tenminste dat is mijn ervaring .Stefan00 schreef:Precies, ik heb een W177 A200 met 18" en AMG uitvoering en deze heeft gewoon een multilink onderstel. Ik moet zeggen dat de vering behoorlijk goed is, zelfs met 4 personen erin. Mijn A3 etron had een comfortabeler onderstel, maar de wegligging van van de A is een stuk beter. (zal ook deels door het mindere gewicht komen).Philip1079 schreef:In aanhaken hierop; als je de W177 besteld met óf 18 inch + of de AMG uitvoeringslijn kiest, wordt de auto uitgerust met multilink achteras.Eric64 schreef:Het gaat juist om de A220. Van de genoemde modellen is de informatie redelijk te vinden. De 220 is pas later toegevoegd en wordt in veel testen en reviews niet meegenomen.Helmy schreef:De 200 en 180d hebben geen multilink, de A250 en daarboven iig wel, en 4Matic is ook altijd multilink. Van de drie onderstelvarianten weet ik niet of dat invloed heeft, ik lees het niet echt ergens terug. Misschien dat de Rai (Raimon danwel Rainaldo) daar iets over kan zeggen?
Vandaag via de chat met Mercedes-Benz deze vraag ook gesteld. Antwoord : Ik kan U met deze vraag niet helpen. U kunt best contact opnemen met uw Mercedes-Benz dealer.
Van/voor de zomer ga ik switchen naar 19". Ben benieuwd!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De bochtensnelheid en de stugheid van het onderstel hebben lang niet altijd wat met elkaar te maken. Een auto met een goed onderstel kan best enorm hard door een bocht en toch comfortabel blijven. Dat stug ook meteen goed is, denken VAG rijders volgens mij altijd..........
Aan allen die overwegen een A-Klasse met Sfeerverlichting (via Premium Pack of Premium Plus Pack) aan te kopen maar geen sierdelen in de optielijst kiest krijgt dan ook geen sfeerverlichting in de deur boven de sierlijst.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 dec 2018 14:41
- Mercedes-Benz: W176 a180 -> W177 A250 -> C118 CLA 35 AMG
Yes i know ben er zelf de dupe van geworden was erg teleurgesteld, vond dat aluminium niet zo mooi maar nu geen led strip in deurenKolonel schreef:Aan allen die overwegen een A-Klasse met Sfeerverlichting (via Premium Pack of Premium Plus Pack) aan te kopen maar geen sierdelen in de optielijst kiest krijgt dan ook geen sfeerverlichting in de deur boven de sierlijst.