Vorige week in het Westland toevallig ook de nieuwe A gezien. Moet zeggen dat ie beter zit dan de oude/huidige A. Wel zijn de zetels iets krapper dan m'n C (1m90 108 kilo, dat dan wel). Ben benieuwd naar de prijs en mogelijkheden van autonoom rijden.
Op m'n C kon ik die opties zoals Distronic niet meer meeleasen (max bedrag), dus een A die WEL autonoom kan rijden zou wel eens een interessante optie kunnen zijn. Mits ie lekker zit en rijdt.
Mercedes-Benz onthult nieuwe A-Klasse (W177)
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 03 aug 2017 12:16
- Mercedes-Benz: S205 C200d 9G-Tronic Estate Business Solution
Wer einmal hinterm Stern gesessen, der wird Mercedes dann nie vergessen!
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Heb er vrijdag ook even in gezeten. Zat, zo voor het uitproberen, erg goed. Mooi ruim ook. M’n vrouw kon makkelijk achter mij zitten met, naar het lijkt, ongeveer evenveel ruimte voor de knieën. Misschien zijn de stoelen dunner dan in de C?
Breedte lijkt ook iets meer dan in de huidige A en voelt nu niet benauwd.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe die rijdt...!
Breedte lijkt ook iets meer dan in de huidige A en voelt nu niet benauwd.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe die rijdt...!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb er vorige week heel kort in gereden.
Qua looks, wegligging en werking van de spraakbesturing goed tot prima.
Ik heb erg lange benen maar kon prima zitten met stuur voldoende dichtbij. Zitvlak van de stoelen is wat smal waardoor ik de wang steeds voelde; rugleuning is prima. Kon niet achter mezelf zitten. Flinke kofferbak.
Doordat/als stoel heel ver naar achter wordt geschoven kan de wat kleine buitenspiegel net niet ver genoeg naar links.
Wegligging uitstekend, veergedrag heel goed. Alleen (versie met standaard onderstel en wielen) korte richels voel je wat en hoor je.
Respons van gas bak en stuur is instelbaar van eco via comfort naar sport. Ws ook custom zodat je eea naar eigen smaak kan inrichten.
Stuurgevoel tenzij in sport wat licht, weinig terugkoppeling (wat naar mijn smaak ten koste gaat van rijbeleving) en vgl met een RWD nogal zelfcentrerend. Standaard audio systeem verdient vwb de kwaliteit van de hoge tonen / plaatsing in de ruimte een upgrade.
MBux is zelfs voor relatieve digibeten te bedienen. Rijtje knopjes daaronder (alle vorm gelijk) vwb opschriften wat moeilijk afleesbaar.
Motor (ik reed de 200, de 1.33 l met 163 pk) presteert opperbest. Is relatief stil en geeft icm de beademing een snerpje bij stevig accelereren; voor wie er van houdt.
Aan twee dingen (rij bakjes met vnl analoge techniek uit de vorige eeuw) moest ik erg wennen.
De auto heeft een start stop systeem (ik haat dat) én een 7 traps aut met dubbel koppeling. Die automaat werkt uitstekend en niet rauw zoals sommige DSG’s doen. Maarrr, je moet je gasvoet opnieuw trainen om tegen te gaan dat de aut niet herhaald (terug)schakelt en/of je nadat er als het licht op groen springt heel even niets gebeurt met te hoog toerental wegscheurt.
Het full colorscherm voor je neus bevat zo veel info dat ik me afvraag of essentiële zaken wel tijdig herkend worden; bij a.s. bejaarden althans. Mij overspoelde het.
Het is qua karakter echt een auto van deze tijd, met goede wat lichtvoetige rijeigenschappen en vooral qua bling alles dr op en dr an die zeker een succes wordt en heel wat nieuwe klanten zal trekken.
Of zoals het Duitse AMS schreef: Grosses Kino.
Qua looks, wegligging en werking van de spraakbesturing goed tot prima.
Ik heb erg lange benen maar kon prima zitten met stuur voldoende dichtbij. Zitvlak van de stoelen is wat smal waardoor ik de wang steeds voelde; rugleuning is prima. Kon niet achter mezelf zitten. Flinke kofferbak.
Doordat/als stoel heel ver naar achter wordt geschoven kan de wat kleine buitenspiegel net niet ver genoeg naar links.
Wegligging uitstekend, veergedrag heel goed. Alleen (versie met standaard onderstel en wielen) korte richels voel je wat en hoor je.
Respons van gas bak en stuur is instelbaar van eco via comfort naar sport. Ws ook custom zodat je eea naar eigen smaak kan inrichten.
Stuurgevoel tenzij in sport wat licht, weinig terugkoppeling (wat naar mijn smaak ten koste gaat van rijbeleving) en vgl met een RWD nogal zelfcentrerend. Standaard audio systeem verdient vwb de kwaliteit van de hoge tonen / plaatsing in de ruimte een upgrade.
MBux is zelfs voor relatieve digibeten te bedienen. Rijtje knopjes daaronder (alle vorm gelijk) vwb opschriften wat moeilijk afleesbaar.
Motor (ik reed de 200, de 1.33 l met 163 pk) presteert opperbest. Is relatief stil en geeft icm de beademing een snerpje bij stevig accelereren; voor wie er van houdt.
Aan twee dingen (rij bakjes met vnl analoge techniek uit de vorige eeuw) moest ik erg wennen.
De auto heeft een start stop systeem (ik haat dat) én een 7 traps aut met dubbel koppeling. Die automaat werkt uitstekend en niet rauw zoals sommige DSG’s doen. Maarrr, je moet je gasvoet opnieuw trainen om tegen te gaan dat de aut niet herhaald (terug)schakelt en/of je nadat er als het licht op groen springt heel even niets gebeurt met te hoog toerental wegscheurt.
Het full colorscherm voor je neus bevat zo veel info dat ik me afvraag of essentiële zaken wel tijdig herkend worden; bij a.s. bejaarden althans. Mij overspoelde het.
Het is qua karakter echt een auto van deze tijd, met goede wat lichtvoetige rijeigenschappen en vooral qua bling alles dr op en dr an die zeker een succes wordt en heel wat nieuwe klanten zal trekken.
Of zoals het Duitse AMS schreef: Grosses Kino.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dit is wel een dingetje aan het worden ja bij nieuwe auto's (los van de A of MB). Nieuwe auto's hebben zoveel gadgets dat je het niet meer uitgelegd krijgt aan veel mensen met een instructieboekje.René SLK230 schreef: Het full colorscherm voor je neus bevat zo veel info dat ik me afvraag of essentiële zaken wel tijdig herkend worden; bij a.s. bejaarden althans. Mij overspoelde het.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik snap heel goed wat er allemaal op en aan zit, maar bedoel eigenlijk dat in veel hedendaagse auto's de informatie die je als bestuurder aangeboden krijgt, zowel visueel als qua geluid en trillingen en gedrag, met elkaar om voorrang strijdt.Tom schreef:Dit is wel een dingetje aan het worden ja bij nieuwe auto's (los van de A of MB). Nieuwe auto's hebben zoveel gadgets dat je het niet meer uitgelegd krijgt aan veel mensen met een instructieboekje.René SLK230 schreef: Het full colorscherm voor je neus bevat zo veel info dat ik me afvraag of essentiële zaken wel tijdig herkend worden; bij a.s. bejaarden althans. Mij overspoelde het.
Het stuur trilt als je een streep over gaat, het slaat af, het remt autonoom, alles is full color, kaartbeelden bewegen, piepjes etc.
Dat alles belast m.i. ons sensorisch systeem nogal, laat staan als je ook nog eens handsfree gaat zitten bellen.
Het is net als met "de media" incl het www. Hoe meer er te zien en horen is, hoe relatiever elk van de afzonderlijke boodschappen wordt. Het lijkt mij af te leiden. Bovendien kost al dat spul het goud van je tanden waarvan ik liever zou zien dat het in rijeigenschappen of duurzame kwaliteit van motoren en ophanging zou worden gestoken.
Ik heb alleen behoefte aan een snelheidsmeter, een toerenteller, en een temp meter bvk in zwart wit met goed contrast en in een oogopslag duidelijk, waar een waarschuwing er direct in kleur uitspring. Dan een rem en gaspedaal en een auto die zat en vol op de weg ligt en precies doet wat ik wil. Nl super comfortabel en stil snel rijden met een paar goeie remmen. Er zijn gelukkig zat lekkere MB youngtimers die precies dat bieden.
Maar goed ik behoor dan ook niet noodzakelijkerwijs tot de doelgroep. Zou dat wel zo zijn zou ik zeggen: "Hey Mercedes, doe mij eens een moderne 2 liter turbo A, die 1:15 rijdt, presteert en het comfort biedt als een S, met 2 klokken, een klasse A radiootje en zonder achterbank desnoods, voor <40 k"
“Het nieuwe retro”
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Om (vrij) met E.E. Cummings te spreken: ik doe liever gek dus geef mij maar alle tierelantijntjes die er verkrijgbaar zijn. Want het is lente.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Gekken roeien meestal tegen de stroom in...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik kan het me ergens heel goed voorstellen wat je aangeeft. Dat heb ik met mijn 203 eigenlijk een beetje gehad (maar dat had een andere achtergrond) en ik kan me voorstellen dat als je de hele tijd bijvoorbeeld de vermogens/koppelverdeling van 4Matic voor je neus hebt, dat het behoorlijk afleidt. Het is echter wel zo dat je met MBUX kan kiezen uit meerdere stijlen en zelf de indeling kan aanpassen van wat je ziet, waaronder het kiezen van de minimalistische vormgeving. De navi (of wat je anders ook wilt zien af en toe) laat je dan op het middenscherm, en dan zou het toch enigszins gelijk moeten zijn aan hoe het de afgelopen jaren is geweest. En die assistenten kun je toch ergens voor een deel nog wel uitzetten, of in sommige gevallen gewoon niet configureren).
Dat het gewenning vereist, dat is inderdaad zo. Je kan hoogstens het onvermijdelijke uitstellen
Dat het gewenning vereist, dat is inderdaad zo. Je kan hoogstens het onvermijdelijke uitstellen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Merc A180D
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 16 mei 2018 18:32
Er komt een moment dat de mens alle impulsen/indrukken niet meer kan verwerken en dan neemt de techniek het over. Niet nieuw, wel een feit. En dat proces loopt al: bv het ABS remssysteem dat oa. het "pompend" remen overneemt (wie beheerst het pompend remmen nog...) is zo'n voorbeeld.
Dat de nieuwe auto's zoals bv de W177 volgehangen is met techniek, tja... is het niet zo dat de overheid bezig is met het wegnemen van afleidende zaken tijdens het rijden zoals GSM- gebruik met de hand? Dat zal wel verder worden vormgegeven zoals niet eten/frisdrank tijdens het rijden en noem zo maar op.
On topic: ik wil binnenkort een keertje met de W177 een ritje maken om te kijken of hier mss mijn toekomstige auto in huist...
Dat de nieuwe auto's zoals bv de W177 volgehangen is met techniek, tja... is het niet zo dat de overheid bezig is met het wegnemen van afleidende zaken tijdens het rijden zoals GSM- gebruik met de hand? Dat zal wel verder worden vormgegeven zoals niet eten/frisdrank tijdens het rijden en noem zo maar op.
On topic: ik wil binnenkort een keertje met de W177 een ritje maken om te kijken of hier mss mijn toekomstige auto in huist...
Mercedes W176 A180 CDI Blue Efficiency Ambition (2017) Mountain Grey.
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Ik ga er binnenkort mee rijden. Van wat ik heb gezien ga ik niet overspoeld worden door informatie (nu is dat sowieso al vrij lastig bij mij ), vind het alleen maar prachtig. Nu ben ik al gewend aan DTR+, actieve dodehoekwaarschuwing en actieve spoorassistent (zaken als BAS Plus en Pre-Safe Brake heb ik nog niet hoeven uitproberen), en ik denk dat de nieuwe opties op de A dat mooi zullen aanvullen.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je past als sjieke a.s. S-rijder niet in de stoel S Maar idd, zou je van 1001 gadgets houden kom je in deze auto, waar ook vergeleken met concurrenten zo ongeveer alles op en aan zit of op is te bestellen zeker aan je trekken. Een qua elektronica e.d. voorbeeld van wat de auto-industrie begin de 21 ste allemaal vermag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Helmy schreef:Je kan hoogstens het onvermijdelijke uitstellen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Qua zitcomfort verwacht ik dan ook weinig (bij lange na niet zoals mijn C, die ik ook beter vind dan de W205 met AMG Line interieur). De vorige A vond ik verschrikkelijk zitten vanwege de schaalstoelen. Vraag mij af of er ook "normale" sportstoelen leverbaar zijn in de nieuwe A.René SLK230 schreef:Je past als sjieke a.s. S-rijder niet in de stoel S Maar idd, zou je van 1001 gadgets houden kom je in deze auto, waar ook vergeleken met concurrenten zo ongeveer alles op en aan zit of op is te bestellen zeker aan je trekken. Een qua elektronica e.d. voorbeeld van wat de auto-industrie begin de 21 ste allemaal vermag
Anyway, buiten het zitcomfort om verwacht ik wel een hoop. Hoor en lees alleen maar positieve verhalen dus ik ben erg benieuwd.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ook. Maar daarnaast dat de VW Golf de A in twee Duitse autobladen op punten verslaat. En die is een paar duizend goedkoper. De meer uitgebanceerde auto vlgs hen.
Ik vond die 200 naar mijn smaakt net een tikkie te in your face. Benieuwd naar de 250. Die heeft ook die multilink achteras die de standaard 200 die ik qua onderstel reed mist. Ook het koppel toerengedrag zal verschillen.
Iets met qubic inches...
Ik vond die 200 naar mijn smaakt net een tikkie te in your face. Benieuwd naar de 250. Die heeft ook die multilink achteras die de standaard 200 die ik qua onderstel reed mist. Ook het koppel toerengedrag zal verschillen.
Iets met qubic inches...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Ik kan ook niet ontkennen dat de Golf (even buiten het gezeik met de eerste TSI's en de sjoemel-TDI's om) gewoon een erg goede auto is. De A zit op een ander niveau, zowel qua uitrusting als qua prijs.
Zo te zien hebben ze gekozen voor een torsion beam (net als, jawel, VW). Vraag mij af waarom dat ipv een multilink beam (ik neem aan dat de 250 onafhankelijk multibeam is). Zal puur kostenbesparing zijn.
Zal kijken of ik m'n camera kan meenemen voor wat plaatjes.
Zo te zien hebben ze gekozen voor een torsion beam (net als, jawel, VW). Vraag mij af waarom dat ipv een multilink beam (ik neem aan dat de 250 onafhankelijk multibeam is). Zal puur kostenbesparing zijn.
Zal kijken of ik m'n camera kan meenemen voor wat plaatjes.