Software update voor 3 miljoen Mercedes-Benz diesels

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13452
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: Ban Hammer specialist
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

21 feb 2020 15:54

Heb je niet per ongeluk de limiter van de cruisecontrole geactiveerd?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 42379
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21 feb 2020 17:17

Of via het KI een winterbanden limiet ingesteld?
#doeslief
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1295
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X218 CLS 350CDI Shooting Brake
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 apr 2020 20:36

RobertLu schreef:
06 dec 2019 21:07
Ik heb een paar maanden geleden de update laten uitvoeren op mijn cls 350cdi uit 2012. Qua vermogen en rij eigenschappen merk ik totaal geen verschil. Wel merk ik iets:
- na het starten en eenmaal aan het gas gekomen blijft het toerental verhoogd. Dit was vroeger alleen als het koud was, maar nu is het altijd en het houdt lang aan. Zelfs als de motor op 90 graden is. Ik snap niet waarom, maar het zal wel zijn reden hebben. Merken anderen dit ook?
- ik merk dat hij net wat sneller op temperatuur komt. Al vermoed ik dat ik wellicht ook iets met de thermostaat heb, omdat de temperatuur ook terug kan lopen vanaf 90 graden na onbelast rijden.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen na de update.
Ik ga er op letten, heb vandaag ook de update gehad.... Er kwam zelfs een brief bij dat er geen verbruikstoename zou gebeuren of vermogensverlies.....
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5843
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

23 apr 2020 21:08

Ik ben heel benieuwd... Ik kreeg namelijk te horen dat ze (waar mijn auto in onderhoud is) er wel degelijk al slechte ervaringen mee hebben gehad.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Sanderet
Berichten: 473
Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
Mercedes-Benz: w212 E350cdi, ex W211 E320 2002
Locatie: Ammerzoden

23 apr 2020 21:23

Klopt is bij mij ook, hij blijft langer in hoger toertal lopen bij koude start. Verder merk ik qua vermogen verlies niks en hij lijkt ook niet meer of minder het roetfilter te regenereren.

Wat me wel opvalt is dat hij meer lijkt te verbruiken, dit zal wel komen door de hoger toerental bij een koude motor.

Het gaat bij mij om een 350cdi euro 5 met roetfilter (de 231pk versie)
Ex W211 E320, 2002
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1295
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X218 CLS 350CDI Shooting Brake
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 apr 2020 22:34

Helmy schreef:
23 apr 2020 21:08
Ik ben heel benieuwd... Ik kreeg namelijk te horen dat ze (waar mijn auto in onderhoud is) er wel degelijk al slechte ervaringen mee hebben gehad.
Hmmm,.... ik heb hier expliciet om gevraagd, vooral omdat de update niet verplicht is. Wat zijn de slechte ervaringen volgens jouw garage dan?
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5843
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

23 apr 2020 22:52

De volgende:
Helmy schreef:
20 nov 2019 12:57
Heb net mijn auto weer opgehaald (bij Vos) en ze nog even gevraagd over de software updates. Bij mij is ie niet uitgevoerd, en ze raden het zelf ook af aangezien het toch niet verplicht is. Voor AdBlue auto's is het inderdaad genoeg om gewoon meer AdBlue in te spuiten, maar voor non-AdBlue auto's wordt wel degelijk het vermogen geknepen. Daarnaast zouden bij sportuitlaatsystemen (ook AMG's) de kleppen permanent gesloten worden. En eenmaal uitgevoerd is de softwareupdate niet meer terug te draaien...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1295
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X218 CLS 350CDI Shooting Brake
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 apr 2020 23:05

Helmy schreef:
23 apr 2020 22:52
De volgende:
Helmy schreef:
20 nov 2019 12:57
Heb net mijn auto weer opgehaald (bij Vos) en ze nog even gevraagd over de software updates. Bij mij is ie niet uitgevoerd, en ze raden het zelf ook af aangezien het toch niet verplicht is. Voor AdBlue auto's is het inderdaad genoeg om gewoon meer AdBlue in te spuiten, maar voor non-AdBlue auto's wordt wel degelijk het vermogen geknepen. Daarnaast zouden bij sportuitlaatsystemen (ook AMG's) de kleppen permanent gesloten worden. En eenmaal uitgevoerd is de softwareupdate niet meer terug te draaien...
Waarom geven ze dan een officieel papier erbij waarin staat dat dit uitdrukkelijk niet het geval is? Je zou toch claims kunnen verwachten. (ok dan moet je een meting voor en na hebben natuurlijk)
Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 5843
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

23 apr 2020 23:12

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik lees ook dat sommigen vrijwel niets merken van de update. Maar ik was benieuwd dus ik had het ze gevraagd. Onder het mom van "niet repareren wat niet kapot is" heb ik het zelf niet laten updaten dus ik ga er zelf niet achter komen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1295
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X218 CLS 350CDI Shooting Brake
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 apr 2020 23:26

Helmy schreef:
23 apr 2020 23:12
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik lees ook dat sommigen vrijwel niets merken van de update. Maar ik was benieuwd dus ik had het ze gevraagd. Onder het mom van "niet repareren wat niet kapot is" heb ik het zelf niet laten updaten dus ik ga er zelf niet achter komen.
ja nee.... ik heb met ook laten verzekeren dat het geen effect had...., dus sja...
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9903
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

24 apr 2020 07:34

Wij hebben tot nu toe:
0 klachten mbt motorloop
0 klachten mbt vermogen
2 klachten mbt tot ad blue verbruik. Al zijn we niet helemaal zeker of dit door de update komt of toeval is.
Greetz Raimon

⭐️⭐️ #stayhome #flattenthecurve ⭐️⭐️
EricBenz
Berichten: 250
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

24 apr 2020 09:02

Raimon schreef:
24 apr 2020 07:34
Wij hebben tot nu toe:
0 klachten mbt motorloop
0 klachten mbt vermogen
2 klachten mbt tot ad blue verbruik. Al zijn we niet helemaal zeker of dit door de update komt of toeval is.
Hallo Raimon, hoeveel software updates zijn er uitgevoerd om tot bovenstaande cijfers te komen? Bvd Eric
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 17915
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

24 apr 2020 09:11

Higgins schreef:
23 apr 2020 22:34
ik heb hier expliciet om gevraagd, vooral omdat de update niet verplicht is.
de update is dan misschien niet verplicht maar mercedes is wel zo slim geweest om bij iedere automaatbak software update (die bij de 7G bakken nog wel eens voor wil komen omdat die (siemens) breinen graag stuk gaan) meteen de motorstuurunit software mee te pakken...het is niet mogelijk om een update op de bak door te voeren zonder een update op de motorstuurunit mee te pakken

...een soort van geforceerde "niet verplicht" zeg maar...

greetingz,
EricBenz
Berichten: 250
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

24 apr 2020 09:27

MBenzNL schreef:
24 apr 2020 09:11
Higgins schreef:
23 apr 2020 22:34
ik heb hier expliciet om gevraagd, vooral omdat de update niet verplicht is.
de update is dan misschien niet verplicht maar mercedes is wel zo slim geweest om bij iedere automaatbak software update (die bij de 7G bakken nog wel eens voor wil komen omdat die (siemens) breinen graag stuk gaan) meteen de motorstuurunit software mee te pakken...het is niet mogelijk om een update op de bak door te voeren zonder een update op de motorstuurunit mee te pakken

...een soort van geforceerde "niet verplicht" zeg maar...

greetingz,
Deze info is compleet nieuw voor mij en plaatst de update in een ander kader.
@Steve kan je aangeven wat het voordeel / nadeel is van de software update voor de bak?
Bescherming Siemens brein, wat zijn de gevolgen bij niet uitvoeren update?
In mijn geval gaat het om een 7G-Plus Optiecode 427. Volgen VIN: Transmissie 722908 04 198188

Bij voorbaat dank,
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9903
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

24 apr 2020 18:36

Ik denk dat we er wel een 100+ gedaan hebben.
Greetz Raimon

⭐️⭐️ #stayhome #flattenthecurve ⭐️⭐️
Plaats reactie