Software update voor 3 miljoen Mercedes-Benz diesels

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
EricBenz
Berichten: 250
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

25 apr 2020 10:02

Raimon schreef:
24 apr 2020 18:36
Ik denk dat we er wel een 100+ gedaan hebben.
Dank. Dat is een groot aantal wat vertrouwen geeft.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 9903
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

25 apr 2020 14:53

Het is natuurlijk wel zo dat we hier een bijzondere groep Mercedes rijders hebben die vaak wat meer passie hebben, elk detail van de auto weten, enz.

Het grootste deel van de MB rijders wilt dat de auto start en als de tank leeg is gooien ze hem weer vol. Vaak merken ze zaken zoals regeneren, brandstofverbruik, enz totaal niet op.

Ik meen dat de updates extern (TUV) gekeurd worden.
Greetz Raimon

⭐️⭐️ #stayhome #flattenthecurve ⭐️⭐️
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 872
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

01 mei 2020 22:39

Inmiddels een half jaartje verder, nog altijd geen verschil. Wel de nieuwste software in de 7G. Merk je ook heel weinig van, heb het idee dat er bij een warme motor bij een vermogensvraag dmv bijvoorbeeld half gas de bak eerst terug zou schakelen, maar nu meer aanspraak gemaakt wordt op het koppel onderin.
Shell
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING

05 mei 2020 20:12

Bij mij is ook de update uitgevoerd vandaag bij de dealer. (W212 facelift 220 9g tronic) Ik merk vooralsnog geen verschil met rijden. Auto rijdt nog heerlijk. Mochten de ervaringen veranderen zal ik het posten.
Er zat een document bij van Daimler benz dat de auto voldoet aan alle Specs en dat er geen verschil merkbaar zou moeten zijn.
Shell
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING

13 mei 2020 20:18

Update W212 facelift 220 9g tronic na software-update.
Na de beurt en de software update Helaas een dag later al motor management storing in het dashboard.
Vandaag laten uitlezen en er bleek een NOX sensor defect te zijn. Is opgelost vandaag.
De sensor is vernieuwd en de melding is verdwenen.
De auto lijkt ook iets zuiniger te zijn.
RobertLu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2019 17:36
Mercedes-Benz: CLS 350 cdi

02 jun 2020 23:57

Higgins schreef:
23 apr 2020 20:36
RobertLu schreef:
06 dec 2019 21:07
Ik heb een paar maanden geleden de update laten uitvoeren op mijn cls 350cdi uit 2012. Qua vermogen en rij eigenschappen merk ik totaal geen verschil. Wel merk ik iets:
- na het starten en eenmaal aan het gas gekomen blijft het toerental verhoogd. Dit was vroeger alleen als het koud was, maar nu is het altijd en het houdt lang aan. Zelfs als de motor op 90 graden is. Ik snap niet waarom, maar het zal wel zijn reden hebben. Merken anderen dit ook?
- ik merk dat hij net wat sneller op temperatuur komt. Al vermoed ik dat ik wellicht ook iets met de thermostaat heb, omdat de temperatuur ook terug kan lopen vanaf 90 graden na onbelast rijden.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen na de update.
Ik ga er op letten, heb vandaag ook de update gehad.... Er kwam zelfs een brief bij dat er geen verbruikstoename zou gebeuren of vermogensverlies.....
Heb je al verschil gemerkt in stationair toerental?
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1295
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X218 CLS 350CDI Shooting Brake
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

03 jun 2020 16:27

RobertLu schreef:
02 jun 2020 23:57
Higgins schreef:
23 apr 2020 20:36
RobertLu schreef:
06 dec 2019 21:07
Ik heb een paar maanden geleden de update laten uitvoeren op mijn cls 350cdi uit 2012. Qua vermogen en rij eigenschappen merk ik totaal geen verschil. Wel merk ik iets:
- na het starten en eenmaal aan het gas gekomen blijft het toerental verhoogd. Dit was vroeger alleen als het koud was, maar nu is het altijd en het houdt lang aan. Zelfs als de motor op 90 graden is. Ik snap niet waarom, maar het zal wel zijn reden hebben. Merken anderen dit ook?
- ik merk dat hij net wat sneller op temperatuur komt. Al vermoed ik dat ik wellicht ook iets met de thermostaat heb, omdat de temperatuur ook terug kan lopen vanaf 90 graden na onbelast rijden.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen na de update.
Ik ga er op letten, heb vandaag ook de update gehad.... Er kwam zelfs een brief bij dat er geen verbruikstoename zou gebeuren of vermogensverlies.....
Heb je al verschil gemerkt in stationair toerental?
Niet echt moet ik zeggen, maar ik ga er op letten.....
Shell
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING

03 jun 2020 20:30

Nu een paar weken verder, ik merk geen verschil, auto lijkt wel iets sneller op bedrijfstemperatuur te komen en is wel een stuk zuiniger geworden.
Gemiddeld 5.0 liter op 100km mooie waardes voor een E klasse! 👍
Plaats reactie