Bron: Mercedes-Benz Passion BlogHet downsizen is iets waar geen enkel merk aan ontkomt. Ook Mercedes-Benz is hier natuurlijk volop mee bezig, en dat resulteert onder andere in de introductie van een 6-cilinder motor in de S-Klasse Coupé. De S400 4MATIC Coupé is net als de overige S-Coupé modellen voor modeljaar 2015/2 te bestellen vanaf december en zal vanaf februari 2016 worden uitgeleverd. De S400 wordt aangedreven door een 3-liter variant van de M276 bi-turbo V6, goed voor 367 pk en 520 Nm koppel. Het gecombineerd verbruik ligt tussen 8.9 en 8.3 liter op 100 km.
De S400 4MATIC Coupé zal beschikbaar zijn vanaf 99.960* euro. De overige modellen worden zijn sinds 5 oktober 2015 iets duurder:
- S500 Coupé - 123.700,50*
- S500 4MATIC Coupé 127.508,50*
- S63 Coupé, 172.907*
- S63 4MATIC Coupé, 172.133,50*
- S65 Coupé, 245.556,50*
Er zijn verder weinig wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de uitrustingsmogelijkheden. De S500 4MATIC Coupé wordt voortaan echter met 9G-Tronic transmissie geleverd. Wat voorheen "Comfort-Telefonie" heette, gaat nu verder als "Universeel Telefoniepakket" en is voor 476* euro leverbaar. Tirefit kost nu 59,50* euro en er is een nieuwe set 10-spaaks lichtmetalen velgen leverbaar in 20-inch, voor de meerprijs van 3.867,50* euro
Verder is de modeljaarwijziging van buiten te herkennen aan de verplaatste type-aanduidingen. Zo staat op de AMG modellen voortaan links op de kofferklep de AMG badge en rechts S63 of S65. De 4MATIC badge staat voortaan op de spatschermen.
*: genoemde prijzen zijn Duitse prijzen. Deze zijn ongeveer 75%-80% van de Nederlandse prijzen. De S400 4MATIC zou hiermee rond de 120.000-125.000 kunnen uitkomen.
Nieuw modeljaar C217: introductie van S400 4MATIC met V6
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Was ik maar wat rijker en niet zo knap dan wist het al....
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
BMW 6-serie lijkt me. Met wat meer fantasie Bentley, Aston of zo?Knudde1969 schreef:Wat een schitterende auto! Wie zijn eigenlijk de directe concurrenten van dit model?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
6-serie voornamelijk, ondanks dat die een beetje als een E-Coupé is ontwikkeld (afgeleid van de 5-serie). Maar dankzij het ietsie opschalen van het niveau kun je de S ook met een Bentley Continental vergelijken. Aston's zijn toch meer sport GT's, lichter, kleiner, minder luxe. Audi heeft geen antwoord dat ook maar half in de buurt komt. Jaguar ook niet, en de Rolls Royces zijn ook weer een andere klasse.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Vergeet de BMW 8 (of 9) serie niet die volgend jaar uitkomt. Gebaseerd op de 7-serie. Dat zal dé rivaal worden in deze klasse. Van Audi hoef je denk ik niets te verwachten op korte termijn, die hebben nu genoeg andere zaken aan hun hoofd.CLR schreef:6-serie voornamelijk, ondanks dat die een beetje als een E-Coupé is ontwikkeld (afgeleid van de 5-serie). Maar dankzij het ietsie opschalen van het niveau kun je de S ook met een Bentley Continental vergelijken. Aston's zijn toch meer sport GT's, lichter, kleiner, minder luxe. Audi heeft geen antwoord dat ook maar half in de buurt komt. Jaguar ook niet, en de Rolls Royces zijn ook weer een andere klasse.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO