Soms is ouder echt beter. Bijvoorbeeld als er op de ‘oude‘ wél een hele dikke supercharger zit. Bakken koppel vanaf stationair toerental en met een beetje werk bouw je een E55 Station gewoon om tot ‘SLR met ruimte voor de hond’. Deze heeft 660 pk alsjeblieftdankjewel.
Toen was 476 pk heel veel. Tegenwoordig geldt dat nog steeds. Er rijdt nu, ruim 10 jaar later, echter ook genoeg snellers rond. Dan hoef je niet gaan zitten balen met je ‘oude’ E55, dan pers je er gewoon wat extra uit.
Met nokkenassen uit een Mercedes McLaren SLR, nieuwe zuigers en drijfstangen, opgepoetste cilinderkoppen, nieuwe software en een aangepast uitlaatsysteem komt RENNtech met het ‘M113 ML55′ motorblok tot een vette 660 pk en 1003 Nm. Leg hem wat lager op de weg, monteer een strak setje velgen en klaar is Jos de taxichauffeur. Meer heeft een mens niet nodig.
Klik op één van de plaatjes voor een vergroting:
Vroeger toen het gebulder van AMG’s nog werd begeleid door het loeien van superchargers. Toen van vierwielaandrijving nog geen sprake was en de ‘power delivery’ zo lomp en onbezonnen dat vlot accelereren simpelweg niet mogelijk was. Stilstaan in een wolk bandenrook of rustig wegrijden, dat was de keus. Toen had Mercedes in bijna ieder model een 5,4 liter V8 met aanjager liggen. Standaard was die V8 goed voor 476 tot 517 pk. Mercedes introduceert dit blok met supercharger in 2002.RENNtech E55 AMG S211 heeft SLR-genen
Dit account plaatst de Mercedes-Benz gerelateerde berichten van de website Autoblog.nl en kan geen privé-berichten ontvangen of versturen.
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ach, als we allemaal ons verstand zouden gebruiken reden we standaard 211 classics...... en zou Steve werkloos zijn......
Makkelijk schoonmaken juist zo'n glad gepolijst randje
Mooie auto trouwens die SLR voor de hond !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
mooie kleur
vreemd dat dat bericht nu pas op het nederlandse internet staat...dat deden ze in de US (& canada) jaren geleden ook al
ik heb een jaar of 5 geleden in een W211 E55 in toronto gezeten met diverse SLR motoronderdelen en dat was 1 van de meest indrukwekkende auto's (qua acceleratie) waar ik ooit in gezeten heb
greetingz,
vreemd dat dat bericht nu pas op het nederlandse internet staat...dat deden ze in de US (& canada) jaren geleden ook al
ik heb een jaar of 5 geleden in een W211 E55 in toronto gezeten met diverse SLR motoronderdelen en dat was 1 van de meest indrukwekkende auto's (qua acceleratie) waar ik ooit in gezeten heb
greetingz,
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Peter schreef:Hmm ik denk dat de hond er minder blij mee isCornelis69 schreef:Mooie auto trouwens die SLR voor de hond !
Geweldige bak dit, de ultieme combi....
Waar kopen we die?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....