Volgende generatie C-Klasse ook als Cabriolet

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 apr 2013 14:48

De line-up van de volgende generatie C-Klasse wordt verder uitgebreid: er komt een Cabriolet variant bij.
De line-up van de volgende generatie C-Klasse wordt verder uitgebreid: er komt een Cabriolet variant bij.
mercedes-Benz-c-class-convertible-3.jpg (45.58 KiB) 4081 keer bekeken
Mercedes-Benz is druk met het testwerk voor de volgende generatie C-Klasse. De 205 zal naar alle waarschijnlijkheid net als de 204 verschijnen als sedan, estate en coupé, maar nu duiken ook de eerste foto's op van de cabriolet!

Ondanks de enorme camouflage is het ranke profiel toch al goed te herkennen. Afgaande op de korte achterzijde en de wens om gewicht en kosten laag te houden, zal Mercedes-Benz de C-Klasse Cabriolet gaan uitrusten met een stoffen kap. Het prototype kan voor twijfel zorgen, deze is namelijk voorzien van een koolstofvezel hard-top.

Volgens bronnen van Auto Express maakt een A-Klasse cabriolet geen deel meer uit van het Mercedes modellenprogramma. Daarmee zal de grotere C-Klasse Cabriolet de concurrent gaan vormen voor de Audi A3 Cabriolet en de aanstaande BMW 2-series Cabriolet (nu nog onderdeel van de 1-serie). Hierdoor wordt de C-Klasse Cabriolet mogelijk de goedkoopste open auto in het modellengamma van Mercedes-Benz.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

49623 49624 49625 49626

49627 49628 49629 49630

49631 49632 49633

Bron: eMercedesBenz.com, foto's van Auto Express en GMotors.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

13 apr 2013 21:58

Ik heb er een beetje moeite mee om er een C-klasse van de maken
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

13 apr 2013 22:22

:? :? A208 / A209 CLK is ook een C klasse (Hoewel hij uiterlijk op een E lijkt)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 apr 2013 22:38

Mij leek het voldoende om een SLK of E-Cabrio te hebben, maar er was blijkbaar plek voor een C-Cabrio... Al weten we eigenlijk dat het gewoon komt door de #1-drang van de grote drie :P

Denk ook niet dat dit een mule is van de volgende E, daar is de sedan nog niet eens van gezien tijdens testritten.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

13 apr 2013 22:58

De dealer top is een tijdje terug naar Duitsland geweest en daar hebben ze 21 nieuwe modellen mogen zien. Dus die nummer 1 drang is vrij groot.

Op het platform van de 246 b-klasse moeten 7 modellen komen. Tot nu toe de 246,176,117 en de 156 is al bekend. De andere 3 weet ik nog niet.

Op 1 of andere manier ben ik van mening dat deze spiegels te luxe zijn voor een c-klasse.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 apr 2013 23:25

Die nummer 1 drang is idd heel groot. MB heeft meerdere keren gezegd koste wat het kost de grootste te willen worden.

Gaan blijkbaar genoeg verhalen rond over al die varianten... Een volgende GLK zou wederom op C-niveau komen dus die niet... dan heb je als mogelijkheden nog een CLA Shooting Brake, een A 3-deurs misschien, en dan mag je voor de laatste kiezen... men neigt naar een mini G of een GLA met coupédak (zoals de MLC en X6)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8035
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

14 apr 2013 07:55

CLR schreef:...en X6
Zou het toch wel jammer vinden als MB de kant van liquidatie bakken op gaat (MB heeft ze ook, maar dan met klasse... ;) )
Deze categorie auto's vallen mijn inziens in de meest onzinnege auto's die men in het laatste decennia geproduceert heeft.
Als ik er 1 zie rijden moet ik altijd automatisch denken, wat heeft jou er in vredesnaam toe bewogen om in zo'n ding plaats te nemen
Typiesch een beeld van "ik wil wel een auto, maar weet nog niet of ik een sport coupe neem of een 4x4, ik weet wel dat ie duur moet zijn"
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 apr 2013 10:15

De X156 is de nieuwe GLA
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

14 apr 2013 11:20

scho2684 schreef:
CLR schreef:...en X6
Zou het toch wel jammer vinden als MB de kant van liquidatie bakken op gaat (MB heeft ze ook, maar dan met klasse... ;) )
Deze categorie auto's vallen mijn inziens in de meest onzinnege auto's die men in het laatste decennia geproduceert heeft.
Als ik er 1 zie rijden moet ik altijd automatisch denken, wat heeft jou er in vredesnaam toe bewogen om in zo'n ding plaats te nemen
Typiesch een beeld van "ik wil wel een auto, maar weet nog niet of ik een sport coupe neem of een 4x4, ik weet wel dat ie duur moet zijn"
Ik zou zelf nog niet dood in een X6, *GT of zo'n Audi Sportback willen worden gevonden, maar hier geldt hetzelfde als met de Cayenne en Moby Dick (Panamera): ze lijken onnodig en mislukt, maar ze verkopen alsof ze bijna gratis zijn. De merken kijken dan ook alleen naar wat het opbrengt, niet of het bij hen pást, en dan gaan de oogjes toch blinken als ze zien hoeveel een Cayenne, Panamera of X6 binnensleept.

Tja, misschien dat dat extra geld uiteindelijk MB nog beter in de top kan zetten dan het al is.... maar toch vind ik het soms wel jammer. We zullen zien...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8035
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

14 apr 2013 12:51

Ik ben geen marketing expert, en deze stappen die MB op het moment zet zullen ongetwijfeld na goed markt onderzoek gedaan zijn.
Echter IK vind dat als je probeert te concureren door een dergelijk zelfde maar alternatief (onzinnig) model neer te zetten je niet meer onderschijdend bent van de rest.
Je plaatst je dus in dat zelfde publiek zonder vernieuwend te zijn, en dat vind ik een jammerlijke bijkomstigheid van dit soort concurrentie.

We lopen echter nu wel hard van stapel, er waren alleen wat mogelijkheden geoppert welke CLR hier aanhaalde...
Maar iid, ik zou ook nog niet dood in een dergelijke auto gevonden willen worden, wat overigens een scenario is dat niet helemaal ondenkbaar is als je er 1 hebt gezien het volk wat zich daar in beweegd...
Laatst gewijzigd door Marco op 14 apr 2013 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 apr 2013 12:57

scho2684 schreef:Ik ben geen marketing expert, en deze stappen die MB op het moment zet zullen ongetwijfeld na goed markt onderzoek gedaan zijn.
Echter IK vind dat als je probeert te concureren door een dergelijk zelfde maar alternatief (onzinnig) model neer te zetten je niet meer onderschijdend bent van de rest.
Je plaatst je dus in dat zelfde publiek zonder vernieuwend te zijn, en dat vind ik een jammerlijke bijkomstigheid van dit soort concurrentie.

We lopen echter nu wel hard van stapel, er waren alleen wat mogelijkheden geoppert welke CRL hier aanhaalde...
Maar iid, ik zou ook nog niet dood in een dergelijke auto gevonden willen worden, wat overigens een scenario is dat niet helemaal ondenkbaar is als je er 1 hebt gezien het volk wat zich daar in beweegd...

Een voorbeeld van een nutteloos model is de CLA. Hij is iets groter dan de C-klasse, minder ruim en ongeveer in de zelfde prijsklasse. Het enige wat ze willen is een andere doelgroep.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8035
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

14 apr 2013 13:18

Raimon schreef:Een voorbeeld van een nutteloos model is de CLA. Hij is iets groter dan de C-klasse, minder ruim en ongeveer in de zelfde prijsklasse. Het enige wat ze willen is een andere doelgroep.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik na het zien van de foto's ook geen echte fan ben van dat model.
MB gaat duidelijk een voor hun heel nieuwe kant op wat wellicht in eerste instantie niet altijd even gewaaardeerd zal worden door de "ouwe trouwe" klandizie
Zoals je al zegt: andere doelgroep, niet een nieuwe of aanvullende

Traditie maakt plaats voor ehhh... :?

Wat me overigens opvalt is dat de "oude generatie" benzen voor mij herkenbaar zijn van 10Km afstand, dat wordt met de introductie van de nieuwe modellen toch al weer een stuk minder. En waar herken ik die oude generatie aan? geen flauw idee en dat vraag ik mij al een hele tijd af, maar ik zie het altijd...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 apr 2013 13:54

Ik vind de New generation wel mooi. Gelukkig voor de andere mensen is het dus een extra lijn naast de "normale" lijn. Ze zeggen zelf ook dat bij bijvoorbeeld bepaalde dingen bij de C-klasse vervallen omdat functionaliteit voorrang krijgt op design. Bij de New generation is dan andersom. Wil je een ruimere kofferbak koop dan een C wil je puur design kies dan de CLA.

Beter concurreren met jezelf dan met een ander is de gedachte. Over 5 jaar zullen we zien of het gewerkt heeft.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

14 apr 2013 15:41

scho2684 schreef: Wat me overigens opvalt is dat de "oude generatie" benzen voor mij herkenbaar zijn van 10Km afstand, dat wordt met de introductie van de nieuwe modellen toch al weer een stuk minder. En waar herken ik die oude generatie aan? geen flauw idee en dat vraag ik mij al een hele tijd af, maar ik zie het altijd...
Nieuwe generatie: jonger publiek, dynamischer, sportiever voorkomen, veel lijntjes her en der, inlaten en uitlaten op heel veel plekken... aandacht trekken.
Oude generatie: wat behoudender wat betreft design, kenmerkende silhouettes en vormen/verhoudingen die weinig veranderen door de generaties heen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8035
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

14 apr 2013 16:26

CLR schreef:
scho2684 schreef: Wat me overigens opvalt is dat de "oude generatie" benzen voor mij herkenbaar zijn van 10Km afstand, dat wordt met de introductie van de nieuwe modellen toch al weer een stuk minder. En waar herken ik die oude generatie aan? geen flauw idee en dat vraag ik mij al een hele tijd af, maar ik zie het altijd...
Nieuwe generatie: jonger publiek, dynamischer, sportiever voorkomen, veel lijntjes her en der, inlaten en uitlaten op heel veel plekken... aandacht trekken.
Oude generatie: wat behoudender wat betreft design, kenmerkende silhouettes en vormen/verhoudingen die weinig veranderen door de generaties heen.
Ik denk dat "verhoudingen" hier wel het sleutelwoord is...
Moet bekennen dat de spy foto's van hierboven mij wel iets van die herkenning geven.
Zou iig voor mij niet moeilijk zijn om er een Benz achter te zoeken.
Maar ja, hier zijn al die "lijntjes" ook niet echt zichtbaar.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie