Mercedes A45 AMG: ongeveer 350 pk!
Bij een evenement op de Hockenheimring heeft de AMG-divisie bekendgemaakt dat de A 45 AMG een vermogen van 'ongeveer 350 pk' krijgt. Het maximumkoppel is 450 Nm. Deze krachtexplosie komt op het conto van een 2,0-liter viercilinder turbomotor. Om al het geweld in goede banen te leiden, krijgt de super-A vierwielaandrijving.
Met z'n vermogen van 350 pk wordt de A 45 AMG bij z'n introductie de sterkste in serie geproduceerde hot hatch, nu de RS3 Sportback van het toneel verdwijnt. Z'n belangrijkste concurrent wordt nu de nieuwe Audi S3, die 300 pk onder de kap heeft.
De Mercedes A 45 AMG beleeft z'n debuut op de Autosalon van Genève in maart. Het Duitse prijskaartje zal ongeveer 50.000 euro vermelden. Reken voor ons land dus gerust op een prijs tussen 60.000 en 70.000 euro.
Klik op één van onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Bron: Autoweek
Dit account plaatst de Mercedes-Benz gerelateerde berichten van de website AutoWeek en kan geen privé-berichten ontvangen of versturen.
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Lekkere kleur ook
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Als je het over deze twee hebt, dan wordt het nog wen flinke uitdaging om die motor in een 'A-tje' te stoppen55 AMG schreef:Brabus pakt dat altijd anders aan (denk Rocket en Bullit). Dan gaat het er niet om wat ze "er uit halen" maar wat ze "er in stoppen"...
Ik ben ook benieuwd hoe ze dat met de aandrijving oplossen.
Ze zullen het met deze nieuwe generatie, voorwiel/vierwielaangedreven auto's toch anders moeten gaan aanpakken als tot nu toe (hooguit Smart, is die voorwielaangedreven? Dacht het ook niet met de motor achterin?)
#doeslief
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
ruik ik hier plannen voor een 800pk sterke a-klasse van brabus
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zeker. Zou die ook bij renault uit het schap komen? Lijkt namelijk verdacht veel op de Jaune Sirius die ze daar op de RS modellen leveren (wat overigens een fantastisch mooie kleur is!!).Ed schreef:Lekkere kleur ook
Vind overigens de de dikke A's op de foto's toch erg goed gelukt
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 jan 2011 19:27
- Mercedes-Benz: W204 C63 AMG coupe
Mooie kar, absoluut. Echter, een 4 cylinder in een AMG loop ik niet echt warm voor. Hadden ze daar nou niet even op z'n minst een V6 in kunnen hangen. Ik vrees dat je bij deze opstelling wel een behoorlijk turbogat gaat krijgen. Ik hoop dat ik er naast zit hoor.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Waarom zou je bij een vier cilinder een groot turbo gat krijgen? En voor mij is er ook niets mis met een 4 cilinder in een dikke kleine(re) auto. Ga maar eens met een dikke 4 cilinder turbo rijden (bijv. een megane III RS). Dat komt echt wel goed!
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 jan 2011 19:27
- Mercedes-Benz: W204 C63 AMG coupe
Hahaha, grrrPeter schreef:Dat vindt vond ik ook van de 6 cilinders
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 jan 2011 19:27
- Mercedes-Benz: W204 C63 AMG coupe
Nou, je moet in dit geval nogal wat overbruggen van een standaard ongeveer 150pk voor een 2 liter 4 cylinder naar 350pk voor dit beest. En ja, ik heb wel es in een dikke 4 cylinder turbo gereden. Die moest wel in de toeren gehouden worden.Tom schreef:Waarom zou je bij een vier cilinder een groot turbo gat krijgen? En voor mij is er ook niets mis met een 4 cilinder in een dikke kleine(re) auto. Ga maar eens met een dikke 4 cilinder turbo rijden (bijv. een megane III RS). Dat komt echt wel goed!
Maar goed. Eerlijk is eerlijk. Als er eentje staat bij de dealer wil ik wel ff rijden natuurlijk
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Helemaal mee eens.Alex_C32AMG schreef:Mooie kar, absoluut. Echter, een 4 cylinder in een AMG loop ik niet echt warm voor. Hadden ze daar nou niet even op z'n minst een V6 in kunnen hangen. Ik vrees dat je bij deze opstelling wel een behoorlijk turbogat gaat krijgen. Ik hoop dat ik er naast zit hoor.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Al die high-end turbo blokken werken anno 2012 met 2 of 3 turbo's. Daar zal deze AMG motor geen uitzondering op zijn. Daarmee is er in het hele toerenbereik voldoende 'boost' om het turbogat (bijna) volledig te voorkomen. De tijd dat in een turbo auto onder de 3500 toeren niets gebeurde en je daarna ineens een schop in je rug kreeg is tegenwoordig wel voorbij. Kijk maar eens bij die 3.0 liter blokken van BMW (ja sorry hoor) die hun maximale trekkracht al bij 1200 toeren afgeven... de benzine blokken dus.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO