N.a.v. dit onderwerp blijkt er veel interesse te zijn in het spoelen van een automatische versnellingsbak van ons merk. Het gaat dan vooral om de elektronische versnellingsbakken. Heb je vragen over de spoeling, plaats deze dan gewoon in dit onderwerp.
Natuurlijk ben je ook welkom indien je alleen wilt kijken, meld dat ook gewoon in dit onderwerp.
Naast het spoelen van versnellingsbakken is Tunex ook gespecialiseerd in 'chiptunen'. Het gaat ons er zeker niet om mensen te overtuigen of je dit wél of níet moet doen, dat mogen de mensen van Tunex op de dag zelf doen. Naast het daadwerkelijke spoelen is het dus de bedoeling dan Tunex tekst en uitleg geeft en laat zien waarom het kan lonen om deze spoeling uit te laten voeren. De oudere Mercedes-Benz modellen hoeven vaak niet gespoeld te worden, simpelweg omdat daar de bakolie incl. de olie in de koppelomvormer gewoon leeg gelopen kan worden. Dit neemt niet weg dat het vervangen van bakolie wel kan en verstandig kan zijn.
Zaterdag 15 september is er plaats voor 5 Mercedessen.
Tussen 8.30u en 17.00u kunnen er afspraken gemaakt worden, een complete spoeling (eventueel incl. het vervangen van de vaak lekkende stekker op de bak, wel meerprijs van € 25.00).
Prijzen, incl. BTW:
Mercedes Nag 1/2, oa W211, W203, W220 (filter, olie, reiniger en arbeid): € 295.00
Mercedes 7G tronic, oa W164, W221, W203 (filter, olie, reiniger en arbeid): € 320.00
Een automatische versnellingbak afwijkend aan deze (filter, olie, reiniger en arbeid): € 295.00
Indien de stekker op de bak vervangen moet worden heeft dit een meerprijs van € 25.00
Meld je aan door een reactie te plaatsen in dit onderwerp met de volgende gegevens:
- Forumnaam
- Type Mercedes-Benz
- De eerste 9 posities (6 cijfers) van je chassisnummer te posten, bijvoorbeeld: WDB230479......
Industrieterrein Het Goor
Brede Steeg 12
7041 GV s-Heerenberg[/b]
Dan nog even een korte uitleg van Tunex zelf:
Aanmeldingen:Een Longlife automatische versnellingsbakolie welke nooit vervangen hoeft te worden?
De fabrikant zal zeggen dat klopt! Een logische verklaring omdat volgens hen de levensduur van de auto maximaal 200.000km bedraagt en de viscociteit van de olie blijft behouden.
Maar juist door vervuiling van de automaatolie, door o.a. slijtage van de koppel-omvormer raken de oliekanalen verstopt en de lammelen vervuild.
Zelfs bij lagere kilometerstanden komt het al vaak voor dat de olie dusdanig is vervuild dat oliekanalen verstoppen en lamellen vervuild raken. Dit kan voor veel problemen zorgen met uiteindelijk een torenhoge reparatie, vervanging of revisie van de automaat van duizenden euro's tot gevolg. Wat is het verschil tussen alleen de automatische versnellingsbak olie vervangen of het statisch spoelen /reinigen hiervan?
Wat zult u merken van de reiniging /spoelen van de automaat?
- Het grootste verschil is dat bij alleen het vervangen van de olie enkele liters olie in de koppelomvormer en in de warmtewisselaar achter blijven. Dit is alleen te verwijderen door met lopende motor de automaatbak (statisch) door te spoelen, door behulp van een gepatenteerde machine (hier zijn er slechts 3 van in Nederland). Deze machine zorgt ervoor dat overal in de automaat, koppelomvormer en warmtewisselaar vervuilde olie wordt verwijderd en vervangen wordt voor nieuwe olie.
- Het reinigen van een automaat gebeurt op een speciale wijze met een gepatenteerde automaat metaalreiniger. Deze zorgt ervoor dat alle aanslag, sludge en andere vervuilingen oplossen /loskomen en statisch weggespoelt kunnen worden.
- De automaat wordt voorzien van een nieuw filter en de automatische versnellingsbak wordt volgens fabrieksnorm met behulp van infrarood meettechniek op bedrijfstemperatuur afgevuld met nieuwe automaatolie.
- Als uw automaat goed schakelt en geen problemen heeft, weet u nu zeker dat uw automaat weer geheel onderhouden is en de komende tienduizende kilometers beschermt is tegen vervuiling, hierdoor velengd u de levensduur van de automaat drastisch.
- Bij mercedes hebben wij de volgende problemen al opgelost middels ons specialisme: klappen in versnellingen, slippen bij schakellen of gasgeven en zelf noodloop.
- BastianB
W210 E320 CDI 1999
WDB210026 - 14.00u:
René
S210 E320CDI 2001
WDB210226 - veen 18
W210 E230 1996
WDB210037 - 12.00u
jvdwmb
W220 S500 4-matic
WDB220184 - 15.00u:
Droetje
W202 C220 CDI b.j. 2000
WDB202133..... - Lange Henk
W202 250TD, 440K
WDB202188 - .....
- .....
- 08.00u:
BastianB
W210 E320 CDI 1999
WDB210026 - 09.30u:
Lange Henk
W202 250TD, 440K
WDB202188 - 11.00u
jvdwmb
W220 S500 4-matic
WDB220184 - 13.30u:
René
S210 E320CDI 2001
WDB210226 - 15.00u:
Droetje
W202 C220 CDI b.j. 2000
WDB202133
- 16.30u:
*****
*****
*****
- 17.00u:
Komt vrij als de 7e zich aanmeldt.
*****
*****
- 18.30u:
Komt vrij als de 8e zich aanmeldt.
*****
*****