Elektrische Sonderklasse: de nieuwe EQS (V297)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6612
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

15 apr 2021 22:28

De nieuwe EQS is de eerste volledig elektrische auto in het topsegment en is de meest aerodynamische auto in serieproductie.
De nieuwe EQS is de eerste volledig elektrische auto in het topsegment en is de meest aerodynamische auto in serieproductie.
V297-EQS-debute-header.jpg (61.43 KiB) 2970 keer bekeken
Na de onthulling van de Vision EQS, vele teasers en de introductie van het MBUX Hyperscreen heeft Mercedes-Benz nu de volledig elektrische EQS onthuld zoals deze in productie gaat. De auto is gepositioneerd als de elektrische tegenhanger van de S-Klasse binnen het EQ-label en zet een nieuwe standaard voor interieurruimte en technologie, komt in meerdere vermogensvarianten tot 760+ pk en zal afhankelijk van de gekozen versie tot 770 kilometer volgens WLTP kunnen rijden.

De nieuwe EQS (V297) is de meest aerodynamische serieproductie auto met een cW-waarde van 0,20. Het is de eerste wagen die op het EVA-platform gebouwd is, een speciaal uiterst modulair en schaalbaar platform voor de grotere elektrische auto’s van Mercedes-Benz. Hierdoor werd het onder andere mogelijk om de wielbasis maximaal te benutten voor interieurruimte. De auto is 5.216 mm lang, 1.926 mm breed en 1.512 mm hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 610 liter met alle vijf zitplaatsen in gebruik of 1.770 liter met volledig neergeklapte tweede zitrij. De spoorbreedte bedraagt 1.667 mm vóór en 1.682 mm achter. De EQS is standaard voorzien van een 4,5-graden achterasbesturing waarmee de draaicirkel op 11,9 meter uitkomt. Met de optionele 10-graden sturende achteras komt deze uit op 10,9 meter. De optionele 10-graden variant is overigens als “Over the Air” update (dus zonder benodigde fysieke verbinding met een computer) activeerbaar, de hardware is dus reeds aanwezig. Eveneens op deze draadloze manier te verkrijgen zijn meerdere voertuigfunctionaliteiten; bij marktlancering gaat het hier om twee speciale rijprogramma’s en enkele kleine spellen.

De EQS zal in tenminste drie vermogensvarianten worden geleverd. Alle varianten beschikken standaard over een 11 kW wisselstroomlader en een 200 kW gelijkstroomlader, optioneel is er een 22 kW wisselstroomlader leverbaar. Met 200 kW gelijkstroom kan de EQS in 15 minuten genoeg energie laden voor 300 kilometer (WLTP). Het laden is middels verscheidene niveau’s mogelijk; met ECO Charging worden de laadprestaties beperkt en wordt bij 80% laadtoestand het laden gestopt, terwijl een ander niveau laadonderbrekingen in vooraf ingestelde tijdsvakken mogelijk maakt om stroomkosten te besparen. De accupakketten bevatten 10% minder kobalt en worden aangestuurd door een accu-management systeem dat “Over the Air” updates kan ontvangen. Mercedes-Benz biedt fabrieksgarantie op de accu’s van 10 jaar of 250.000 kilometer.

Een belangrijk onderdeel van het aandrijvingssysteem van de EQS wordt gevormd door een nieuw thermisch concept. Zo bevindt er zich een waterleiding in de naaf van de rotor zodat deze van binnenuit gekoeld kan worden. De stator is voorzien van vele ribben om warmte af te voeren en ook de inverter is voorzien van een pin-fin structuur om meer oppervlakte te bieden voor warmte-afvoer. Er is een speciale oliekoeler aanwezig die ook in koude omstandigheden meer efficiëntie biedt door de olie juist te verwarmen zodat de wrijving verminderd wordt.
Er zijn meerdere systemen aanwezig voor energieterugwinning via remwerking van de motor danwel de remmen. De vertraging is via schakelflippers achter het stuur in stellen in drie modii te weten D+, D en D-. Middels Dauto wordt tot 5 m/s² vertraging bereikt, waarvan 3 m/s² door recuperatie en 2m/s² over de remmen. De ECO assistent biedt de mogelijkheid om met slechts één pedaal te rijden; vertragen tot en met stilstand wordt automatisch verzorgd mede aan de hand van bijvoorbeeld gedetecteerde voorliggers of naderende kruispunten.

De tot zover bekende vermogensvarianten zijn de volgende:

EQS 450+:
- achterwielaangedreven
- 245 kW (333 pk)
- 568 Nm
- 0-100 in 6,2 seconden
- 90 of 107,8 kWh accu
- recuperatievermogen max 186 kW
- gecombineerd verbruik 20,4-15,7 kWh per 100 kilometer (WLTP)
- toelaatbare lading 465-545 kg
- toelaatbaar totaalgewicht 2.945-3.025 kg

EQS 580 4Matic:
- vierwielaangedreven, koppel wordt voor elk wiel 10.000x per minuut gemeten en waar nodig aangepast
- 385 kW (523 pk)
- 855 Nm
- 0-100 in 4,3 seconden
- 107,8 kWh accu
- recuperatievermogen max 290 kW
- gecombineerd verbruik 21,8-17,4 kWh per 100 kilometer (WLTP)
- toelaatbare lading 475-550 kg
- toelaatbaar totaalgewicht 3.060-3.135 kg

Verder volgen later nog andere varianten zoals een AMG en twee Maybachs:

EQS 350
EQS 450 4Matic

EQS AMG (EQS AMG 4Matic?):
- vierwielaangedreven
- 560 kW (761 pk)

Maybach EQS 1 (EQS 480 4Matic?)
Maybach EQS 2 (EQS 600 4Matic?)

Alle EQS varianten beschikken over een vierlink vooras en een multilink achteras. Airmatic luchtvering is standaard en gecombineerd met de verstelbare demping ADS+. Tot 40 km/h kan de rijhoogte worden vergroot met 25 mm, bij 50 km/h gaat deze terug naar de standaard rijhoogte. Vanaf 120 km/h wordt de wagen 10 mm verlaagd. De achterasbesturing werkt zoals bij de BR223 S-Klasse tot 60 km/h in tegengestelde richting ten opzichte van de vooras om een kleinere draaicirkel te realiseren. De precieze stuuruitslag wordt mede bepaald aan de hand van radar, camera’s en ultrasoon die de omgeving scannen. Boven de 60 km/h stuurt de achteras in dezelfde richting als de vooras voor betere rijstabiliteit.

Het design van de nieuwe EQS kenmerkt zicht door een “One Bow” vormgeving waarbij de auto van de voorzijde tot en met de achterzijde over één doorlopende boogvorm beschikt. Volgens het “Cab Forward” principe is de voorste overhang zeer kort, evenals de afstand van de vooras tot de cabine waardoor de A-stijl veel eerder vanaf de voorzijde begint. Dit is een duidelijk zichtbaar verschil ten opzichte van conventionele auto’s waarbij de verbrandingsmotor een zekere lengte aan inbouwruimte vereist. Overigens is de voorzijde van de auto niet voorzien van een extra bagageruimte; naast de voorste elektromotor bevindt zich hier het HEPA-filtreringssysteem van Energizing Air Control Plus voordat buitenlucht naar de cabine wordt gevoerd, waardoor er geen ruimte is voor verdere bagageruimte. Om deze reden is het dan ook alleen bedoeld om te worden geopend bij onderhoudswerkzaamheden door de werkplaats. Aan de bestuurderszijde bevindt zich overigens een klep achter het voorwiel voor het bijvullen van het ruitensproeiersysteem. De EQS is tegen meerprijs in 'two-tone' kleurstelling leverbaar, meer details worden dichterbij marktlancering bekend gemaakt.

Zoals bij de overige EQ-modellen beschikt de EQS aan de voorzijde over een zwart frontpaneel dat optisch de koplampen en ‘grille’ lijkt te combineren tot één geheel. Standaard beschikt de EQS over LED-schijnwerpers, Digital Light is optioneel leverbaar. Eveneens optioneel: het frontpaneel met verlicht Mercedes-Benz patroon. Dit element is leverbaar met de exterieurvarianten “AMG Line” en “Electric Art” en beschikt over vele kleine varianten van de eerste Mercedes-ster uit 1911.

Vanaf de zijkant oogt de auto als een coupé met het gebogen dak, de stijlloze zijruiten en deuren met hoge schouderlijn en standaard verzonken deurgrepen. Optioneel is de EQS uit te rusten met een panoramisch dak bestaande uit twee glazen modules. Alle vier de deuren zijn optioneel als comfortdeuren verkrijgbaar. Hierbij detecteert de auto de naderende bestuurder en worden de deurgrepen uitgeschoven. Bij verdere nadering wordt de betreffende deur vervolgens automatisch geopend. De andere deuren zijn ook via MBUX te openen. Middels de parkeerassistentie, de optionele dodehoeksassistent en de 360-graden camera wordt de omgeving in de gaten gehouden voor mogelijke obstructies bij het openen van een deur. De bestuurdersdeur is overigens ook te sluiten door het rempedaal in te drukken.

Aan de achterzijde is de overhang eveneens korter dan bij andere modellen en is de C-stijl verder naar achter verplaatst. Door de “One Bow” vormgeving lopen dak en C-stijlen in één vorm door naar achteren waardoor een duidelijk zichtbare kofferbak lijkt te ontbreken. De achterlichten zijn net als bij de EQA en EQC verbonden met een een lichtgevende lijn over de gehele breedte. Deze lijn verandert in de achterlichten in een soort 3D spiraalvorm, geïnspireerd op de koperwindingen van elektromotoren.

Doordat de EQS geen verbrandingsmotor heeft, is er meer aandacht besteed aan het wegfilteren van ruis en andere geluiden tijdens het rijden zoals windruis, afrolgeluid en ook de geluiden en trillingen van de aandrijflijn. Verspreid door het voertuig en zelfs binnenin de carrosseriestructuur zijn speciale akoestische schuimmaterialen aangebracht om geluid te dempen, mede ook vanwege het ontbreken van een structurele scheiding tussen de cabine en de bagageruimte. De elektromotoren en subframes zijn met speciale dempende elementen verbonden aan de rest van de auto. De velgen, leverbaar in diameters 19, 20 en 21 inch, zijn eveneens aerodynamisch geoptimaliseerd.

De EQS beschikt over meerdere systemen voor autonoom rijden. Met de Remote Park assistent kan de auto per smartphone worden geparkeerd. De Memory Park assistent (SAE niveau 2) kan parkeerplekken onthouden, zoals de garage thuis, en kan deze na inlering automatisch uitvoeren. Dankzij Intelligent Park Pilot is de EQS ook voorbereid op Automatische Valet Parking (AVP, SAE niveau 4).
Vanaf de eerste helft van 2022 kan de EQS dankzij Drive Pilot op enkele specifieke wegen in Duitsland tot 60 km/h autonoom rijden. Het systeem gebruikt hiervoor de input van rijsensoren, een LiDAR sensor en onder andere een camera en microfoon in de achterruit.

Standaard wordt de EQS voorzien van dezelfde dashboardindeling als bij de BR223 S-Klasse, dus met vrijstaand scherm voor het instrumentarium en een centraal scherm dat uit de middentunnel omhoog buigt. De middentunnel beschikt over een holte vooronder met een extra opbergplaats, dit is mogelijk dankzij het ontbreken van een traditionele cardantunnel.
Een highlight van de nieuwe EQS is het optionele MBUX Hyperscreen, een combinatie van drie schermen achter één stuk glas dat zich over het hele dashboard strekt. Het rechterscherm is specifiek voor de voorste passagier bedoeld en is alleen te bedienen bij bezetting van de passagiersstoel. De auto kan middels de interieurassistent herkennen wanneer de bestuurder naar het scherm kijkt en kan het scherm dimmen om minder af te leiden. Dit systeem kan tevens indien ingeschakeld al bij het reiken naar de deurgreep waarschuwen voor naderend verkeer bij het uitstappen. Net als in de S-Klasse is de ambientverlichting nu ook actief en verbonden met de rij-assistentiesystemen.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de BR223 S-Klasse is het dashboard aan de bovenzijde voorzien van een beklede traditionele overkapping. De luchtroosters voor de klimaatregeling lijken één brede eenheid te vormen vanaf de middenconsole tot de passagiersdeur.
MBUX is speciaal uitgebreid voor de EQS en biedt de mogelijkheid voor het opslaan van voorkeurslaadpunten en laadpunten om te vermijden. Bij de routebepaling wordt energieverbruik berekend aan de hand van routeverloop, topografie, temperatuur, snelheidslimieten, verkeerssituaties en de beschikbare betaalmogelijkheden bij laadstations. De EQS beschikt hierbij over een visualisatie of de aanwezige energiecapaciteit toereikend is voor het terugkeren naar het startpunt zonder te hoeven laden.
Voor de achterpassagiers is het MBUX High-End Entertainment Plus pakket leverbaar. Dit omvat twee 11,6-inch grote schermen met aanraakbediening en extra bedieningsmogelijkheid via een MBUX Tablet in de middelste armsteun achter.

De uitvoering “Electric Art” wordt standaard voorzien van comfortstoelen, terwijl de “AMG Line” wordt voorzien van slankere sportstoelen. De bekleding op dashboard, armsteunen en de stoelen is vervaardigd uit NeoTex, een combinatie van nubukleder en hightech-neopreen. Er zijn acht kleurcombinaties leverbaar voor de bekleding zoals balaobruin-nevagrijs en spacegrijs-macchiatobeige.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
71462 71463 71464 71465

71466 71467 71468 71469

71470 71471 71472 71473

71474 71475 71476 71477

71478 71479 71480 71481

71482 71483 71484 71485

71486 71487 71488 71499

71490 71491 71492 71493

71494 71495 71496 71497

71498 71499 71500 71501

71502 71503 71504 71505

71506 71507 71508 71509

71510 71511 71512 71513

71514 71515 71516 71517

71518 71519 71520 71521

71522 71523 71524 71525

71526 71527 71528

71529 71530



Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6254
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

16 apr 2021 07:53

Zal best een hoop commentaar op komen maar volgens mij is dit wel een goed geslaagd model
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 282
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

16 apr 2021 08:00

Die trend van de doorlopende achterlichten á saab 9-5 10 jaar geleden ben ik wel een beetje op uitgekeken. Nu op vele VAG producten toegepast. zelfs aan de voorkant. Nee dat had van mij niet gehoeven bij deze mercedes.

verder vind ik hem bijzonder fraai; vind het ook bijzonder dat ze voor een 5 deurs hebben gekozen. Vraag mij wel af in hoeverre ze in de werelddelen waar de S-klasse traditioneel veel word verkocht een overstap naar zoiets willen gaan maken. In (west) europa word het vast een succes
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 2524
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

16 apr 2021 08:46

3000 kg :S straks heb je een groot rijbewijs nodig om electrisch te rijden

De two-tone paint en dan die zakkende lijn op het voorspatboord :sst:
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6612
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

16 apr 2021 09:11

Vind em ook wel fraai geworden. Niet de conceptcar maar toch wel aardig. Vooral het interieur ziet er goed uit, vooral ook met dat hyperscreen.
Poppel180 schreef: 16 apr 2021 08:46 3000 kg :S straks heb je een groot rijbewijs nodig om electrisch te rijden

De two-tone paint en dan die zakkende lijn op het voorspatboord :sst:
Dubbellucht straks onder de EV's :D

Ze hadden dat beter inderdaad boven de wielkast langs moeten laten lopen, het oogt nu raar en alsof je met een andere voorkap rondrijdt en dat terwijl de achterste lijn niet eens de naad volgt. Maar goed, ik zou persoonlijk toch niet voor two-tone gaan.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
CoPilot
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 jan 2010 19:16
Mercedes-Benz: S212 E350 cdi
Specialisatie: CD-DVD-Video-USB sticks
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

16 apr 2021 09:57

Ik zie geen hendels meer aan het dak boven de deuren die normaal in elke auto zitten. Misschien gebruik je ze nooit maar als je zoals ik vaak mensen vervoerd juist wel. Ouderen en slecht ter been passagiers pakken deze hendel vaak vast om in of uit te kunnen stappen. Dit is er nu niet en ben benieuwd of dat een gemis zal zijn in de praktijk.

Wat ik nog niet gezien heb is of je op het middenscherm ook kunt internetten, net als in een Tesla. Als je ergens een half uur stil moet staan om te laden is dat wel handig tijdvermaak.
Verder vind ik de oplossing voor ruitenwisserwater erg lelijk. Alleen maar om de motorkap op slot te kunnen houden. Waarvoor, vraag ik mij dan af. Ik kom nu ook nooit onder de motorkap anders dan water bijvullen en een keer olie pijlen. Heb er verder niets te zoeken en zou niet weten wat er mis kan gaan als je hem wel zelf kunt openen.

1 Jaar gratis laden had ook wel naar 3 jaar gemogen wat mij betreft. Nu nog even afwachten wat dit alles gaat kosten.
Desalniettemin super mooi gemaakt allemaal. Zelf kijk ik al 3 jaar uit naar deze wagen en hoop tot aanschaf over te kunnen gaan zodra Corona de deur uit is.
Centurion
Voor uw CD - DVD - Video - USB sticks
website
Taxi:
website
S212 - E350 cdi Estate
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6612
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

16 apr 2021 10:12

CoPilot schreef: 16 apr 2021 09:57 Ik zie geen hendels meer aan het dak boven de deuren die normaal in elke auto zitten. Misschien gebruik je ze nooit maar als je zoals ik vaak mensen vervoerd juist wel. Ouderen en slecht ter been passagiers pakken deze hendel vaak vast om in of uit te kunnen stappen. Dit is er nu niet en ben benieuwd of dat een gemis zal zijn in de praktijk.
Mogelijk zitten die in de weg bij ongevallen, de accu's zitten in de vloer dus de inzittenden zitten hoger maar het dak willen ze zowel voor styling als aerodynamica zo laag mogelijk. En zo'n panoramisch dak maakt het niet ruimer. Een journalist van 1.95m van AutoBild gaf aan dat het voor hem nog net ging. En achterin is nog iets krapper qua hoofdruimte (qua beenruimte echter flink ruim).
CoPilot schreef: 16 apr 2021 09:57 Wat ik nog niet gezien heb is of je op het middenscherm ook kunt internetten, net als in een Tesla. Als je ergens een half uur stil moet staan om te laden is dat wel handig tijdvermaak.
Je kan via MBUX volgens de uitgebrachte artikelen spelletjes spelen, internet zal er al dan niet via een abonnement bij een provider ook wel in zitten.
CoPilot schreef: 16 apr 2021 09:57 Ik kom nu ook nooit onder de motorkap anders dan water bijvullen en een keer olie pijlen. Heb er verder niets te zoeken en zou niet weten wat er mis kan gaan als je hem wel zelf kunt openen.
HEPA filtrering zit daar, ik weet niet precies hoe het er uit ziet maar ik kan me voorstellen dat je dit soort speciale zaken wilt afschermen zodat er niet mee gerommeld wordt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

16 apr 2021 10:54

Hier dan ook maar de link naar Carwow's filmpje over deze erg mooie auto.
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 6664
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

16 apr 2021 12:46

Van buiten vind ik hem matig. Van binnen wel mooi.

Die gewichten gaan idd nergens over :stom:
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 19079
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

16 apr 2021 13:07

Poppel180 schreef: 16 apr 2021 08:46 De two-tone paint en dan die zakkende lijn op het voorspatboord :sst:
dan ga je je echt afvragen welke eindverantwoordelijke daar akkoord op heeft gegeven en hoeveel negatieve input van collega's is genegeerd...dat lijkt als iets dat volledig mislukt is

greetingz,
Gebruikersavatar
FB350e
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 nov 2020 17:26
Mercedes-Benz: C350e

16 apr 2021 13:30

Vind vooral de neus niet mooi, geldt voor alle EQ modellen.
Interieur daarentegen weer wel.
Doa
Berichten: 1485
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

16 apr 2021 20:35

Ik wil hem eens in volledig zwart zien. Zou hoe dan ook nooit in twee kleuren bestellen. Wat is dat deurtje aan het voorwiel trouwens? Verder best wel mooie auto
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6612
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

16 apr 2021 22:12

Klepje bij het voorwiel is om koelvloeistof bij te vullen. Zie het eerder geplaatste CarWow filmpje rond 6:35. Hij praat er grappend omheen maar zoals hij het water er in giet hoor je het dus bij te vullen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W204, C180 CGI 2013, W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

16 apr 2021 22:19

Ik zou er prima mee kunnen leven.
Bijlagen
06DD7D85-DA37-44FD-9579-7B5DD25E0B79.jpeg
06DD7D85-DA37-44FD-9579-7B5DD25E0B79.jpeg (120.2 KiB) 2620 keer bekeken
9DDA672B-B836-4984-AE52-15803ED27D27.jpeg
9DDA672B-B836-4984-AE52-15803ED27D27.jpeg (148.23 KiB) 2620 keer bekeken
F32AA800-7D38-4F47-B437-FCB98D6BD96F.jpeg
F32AA800-7D38-4F47-B437-FCB98D6BD96F.jpeg (149.8 KiB) 2620 keer bekeken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6612
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

16 apr 2021 22:23

Hier nog wat configuraties.
Bijlagen
21C0145_206.jpg
21C0145_206.jpg (73.41 KiB) 2619 keer bekeken
21C0193_001.jpg
21C0193_001.jpg (88.67 KiB) 2619 keer bekeken
21C0222_045.jpg
21C0222_045.jpg (85.42 KiB) 2619 keer bekeken
21C0230_002.jpg
21C0230_002.jpg (80.59 KiB) 2619 keer bekeken
21C0230_004.jpg
21C0230_004.jpg (47.5 KiB) 2619 keer bekeken
21C0230_019.jpg
21C0230_019.jpg (87.53 KiB) 2619 keer bekeken
21C0217_036.jpg
21C0217_036.jpg (89.19 KiB) 2619 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie