Elektrische Sonderklasse: de nieuwe EQS (V297)
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Enige echte probleem van deze wagen lijkt me die 5e deur. In deze klasse kun je het natuurlijk niet hebben dat de prinses achterin tocht in heur nek voelt als de lakei de beautycase in de koffer legt. Er zal dus minstens een airscarf o.i.d. bedacht moeten worden, maar eigenlijk is dit een no go.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Natuurlijk wel want van de beautycase is ze onafscheidelijk dus die draagt ze zelf!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Als je 5 spookrijders tegenkomt dan moet je je gaan afvragen of je zelf niet de spookrijder bent...
Ik zie een hoop reacties dat men de auto wel mooi vind... en dus zal ik het wel zijn die aan het spookrijden is...
Het is wel een enorm groot ding, dat valt eigenlijk in de video pas op als die kerel er naast staat...
Van binnen dan:
Dat is een hoop (glas) dashboard!
Op de foto's vind ik de naar beneden duikende lijn van het voor en achter deurpaneel erg storend... geen doorlopende lijnen meer
Het is mij veel te druk daar binnen, maar misschien valt het in het echt allemaal wel mee...
In die video:
Wanneer die kerel op al die knoppen drukt van de spiegel bediening en de knoppen op het stuur, dat lijkt het of die hele knopunits naar binnen gedrukt worden, is dat een slechte supportconstructie of een "enter" waarbij de hele knopunit naar binnen gedrukt kan worden als alternatief voor elke knop afzonderlijk?
Ik zie een hoop reacties dat men de auto wel mooi vind... en dus zal ik het wel zijn die aan het spookrijden is...
Het is wel een enorm groot ding, dat valt eigenlijk in de video pas op als die kerel er naast staat...
Van binnen dan:
Dat is een hoop (glas) dashboard!
Op de foto's vind ik de naar beneden duikende lijn van het voor en achter deurpaneel erg storend... geen doorlopende lijnen meer
Het is mij veel te druk daar binnen, maar misschien valt het in het echt allemaal wel mee...
In die video:
Wanneer die kerel op al die knoppen drukt van de spiegel bediening en de knoppen op het stuur, dat lijkt het of die hele knopunits naar binnen gedrukt worden, is dat een slechte supportconstructie of een "enter" waarbij de hele knopunit naar binnen gedrukt kan worden als alternatief voor elke knop afzonderlijk?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Dat zal wel de bedoeling niet zijn. De demo wagens hadden wel meer flaws... De eerste hadden vb een oudere mbux versie draaien op dat hyperscreen waardoor alles niet zo vlot en gedetailleerd oogde.
Het zal ook zeker mijn favoriete auto niet worden op vlak van looks maar ik vind het wel mooi op wat kleinere zaken na maar kan me weinig auto's bedenken waarvan ik dat niet had.
Al blij dat het op vlak van design geen totale miskleun is zoals de BMW 4 of ix
Het zal ook zeker mijn favoriete auto niet worden op vlak van looks maar ik vind het wel mooi op wat kleinere zaken na maar kan me weinig auto's bedenken waarvan ik dat niet had.
Al blij dat het op vlak van design geen totale miskleun is zoals de BMW 4 of ix
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik weet niet of het onbedoeld is, dat zal later een dealerexemplaar moeten bevestigen, maar ik kan me voorstellen dat ze zich hebben voorbereid op meerdere doelgroepen, namelijk enerzijds zij die zo min mogelijk moeite willen doen en voor wie een touchscreen achtig element voldoende is, en anderzijds zij die toch wat feedback willen. Zo is het hyperscreen ook voorzien van motoren die een feedback leveren bij bediening.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ik kwam de EQS vandaag in ongecamoufleerde vorm in Duitsland tegen en hij zag er mede dankzij de zwarte kleur helemaal niet verkeerd uit! In eerste instantie dacht ik dat het een electrische C klasse was, dankzij de lage motorkap en koplampen die dicht bij elkaar staan is het een minder imposante verschijning dan een S.
Aardappel kwaliteit EQS screenshot via mijn dashcam:
Aardappel kwaliteit EQS screenshot via mijn dashcam:
- CoPilot
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 31 jan 2010 19:16
- Mercedes-Benz: S212 E350 cdi - W297 EQS450+
- Specialisatie: CD-DVD-Video-USB sticks
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Nu kwam ik deze 2 afbeeldingen tegen als idee. De EQS station. Die mogen ze van mij zo gaan maken.
- Bijlagen
-
- IMG_3305.jpeg (127.96 KiB) 3319 keer bekeken
-
- IMG_3306.jpeg (106.61 KiB) 3319 keer bekeken
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Een mooie groene uitvaartwagen
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
EQS AMG inmiddels ook gezien, foto's dankzij Motor1.com en Motorauthority.com.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Filmpje van de inmiddels opgestarte productie. Verkoopvrijgave (en dus configureren) is vanaf midden volgende maand.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 jun 2021 16:41
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz B-klasse
De EQS ziet er veel beter uit dan al die Tesla modellen. Strak uiterlijk met een luxe interieur. Ik overweeg al een tijdje om een elektrische auto te kopen, maar alleen twijfel ik tussen full elektrisch of een hybride. Ik zoek een stadsauto. Welke optie zal het best bij mij passen?
Kies een geschikte auto alarmsysteem: Lees hier
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
In Duitsland kan de EQS inmiddels geconfigureerd worden, en daarmee zijn ook de Duitse prijzen bekend.
EQS 450+ (245kW of 333pk, 16,2 kWh/100km): €106.374,10
EQS 580 4Matic (385kW of 523pk, 17,6 kWh/100km): €135.529,10
Wat opties ter voorbeeld:
- AMG Line: €4.760,00
- Two-tone hightechzilver + obsidiaanzwart: €13.696,90
- Frontpaneel met Mercedes-Benz sterpatroon: €392,70
- Zonneklep uittrekbaar: €113,05
- Energizing Air Control Plus (met HEPA filtrering): €535,50
- MBUX Augmented Reality HUD: €2.380,00
- MBUX Hyperscreen: €8.568,00
EQS 450+ (245kW of 333pk, 16,2 kWh/100km): €106.374,10
EQS 580 4Matic (385kW of 523pk, 17,6 kWh/100km): €135.529,10
Wat opties ter voorbeeld:
- AMG Line: €4.760,00
- Two-tone hightechzilver + obsidiaanzwart: €13.696,90
- Frontpaneel met Mercedes-Benz sterpatroon: €392,70
- Zonneklep uittrekbaar: €113,05
- Energizing Air Control Plus (met HEPA filtrering): €535,50
- MBUX Augmented Reality HUD: €2.380,00
- MBUX Hyperscreen: €8.568,00
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
En dan nu de Nederlandse configurator live, met Nederlandse prijzen:
EQS 450+ (245kW of 333pk, 16,2 kWh/100km): €118.891
EQS 580 4Matic (385kW of 523pk, 17,6 kWh/100km): €154.949
Wat opties ter voorbeeld:
- Two-tone hightechzilver + obsidiaanzwart: €13.927
- Frontpaneel met Mercedes-Benz sterpatroon: €399
- Zonneklep uittrekbaar: €115
- Energizing Air Control Plus (met HEPA filtrering): Onderdeel van Premium Plus €6.655
EQS 450+ (245kW of 333pk, 16,2 kWh/100km): €118.891
EQS 580 4Matic (385kW of 523pk, 17,6 kWh/100km): €154.949
Wat opties ter voorbeeld:
- Two-tone hightechzilver + obsidiaanzwart: €13.927
- Frontpaneel met Mercedes-Benz sterpatroon: €399
- Zonneklep uittrekbaar: €115
- Energizing Air Control Plus (met HEPA filtrering): Onderdeel van Premium Plus €6.655
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Het nog altijd mooier dan een lelijke Tesla. Ik bedoel hoe kun je ooit van Daimler naar Musk overstappen?
Meestal shabby die in een Tesla stapt. Model Stinkt.
Maar los van dat mislukte two tone zie je maar weer wie echt auto’s maakt met een beleving en wie een elektrische step met een carrosserie om heen. Was even wennen maar toch een ding.
A star is born when atoms of light elements are squeezed under enough pressure into a vehicle by Daimler AG.
“The Benz Or Nothing!”
“The Benz Or Nothing!”