Nieuwe C-Klasse Limousine en Estate (BR206) debuteren gelijktijdig en zijn geavanceerder dan ooit.

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
EricBenz
Donateur
Berichten: 711
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

29 aug 2021 18:56

Recent in de W206 gereden, een 180. Mooie afwerking en kwa geluid stiller dan mijn W204. Stoelen prima echter kwa schakelen wat onrustig. Wellicht zelflerende bak en een demoauto die zo op zijn tijd wat vlot geerden wordt. Voor mij hoeft het niet een groot scherm rechtsonder (en wat doen die luchtroosters erboven? ik heb ze daar echt niet nodig). Prachtig scherm om mee te spelen als je stilstaat en de navigatie heeft een prachtige view op de omgeving. Echter ik heb meer behoefte aan een scherm kort bij mijn gezichtsveld zoals de widescreen bij de 213.

En voor mij is de vraag: met hoeveel plezier rijd ik mijn huidige auto? Met plezier :D , Na de proefrit niet meer aan de W206 gedacht (wellicht omdat ik weinig concessies heb gedaan bij het zoeken naar mijn huidige auto) en (nog) geen behoefte aan een andere auto.
blue_note
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2021 08:59

31 aug 2021 14:45

S_W204 schreef: 29 aug 2021 18:13
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.

Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 9602
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

31 aug 2021 15:22

blue_note schreef: 31 aug 2021 14:45
S_W204 schreef: 29 aug 2021 18:13
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.

Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
Er gaat (qua rijbeleving) niks boven qubic inches en liefst een 6 cylinder. Al die kleine blokken hedentendage met inmiddels 9-traps automaten schakelen voortdurend zo dat in het meest “efficiënte” toerenbereik wordt gereden qua verbruik en uitstoot.

*-opiniealert-*

Ik schreef er eerder over na een proefrit in n A200 nl “nerveuze bak” en werd weggehoond. Het is als je bijv de R6 320 cdi, 500 V8 en 350 V6 hebt gekend / van motoren en rijdersauto’s houdt “niks”.

Kan je beter een exemplaar met n grote cilinderinhoud en handbak (bestaan ze nog) of EV met z’n onverslaanbaar koppel en acceleratievermogen kopen tzt.

Het tijdperk van de lekkere benzineauto’s is vwb het gros van het grut (om begrijpelijke reden) voorbij.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3302
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

31 aug 2021 17:19

blue_note schreef: 31 aug 2021 14:45 Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.

Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
Ik denk (hoop) dat de C300e niet te vergelijken is met de C200. Zou zeker gaan proefrijden zodra deze beschikbaar is.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 4228
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

31 aug 2021 17:24

René SLK230 schreef: 31 aug 2021 15:22 rijdersauto’s
Niet-zelfrijdend? Of eentje die niet stilstaat? :?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
blue_note
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2021 08:59

31 aug 2021 21:16

S_W204 schreef: 31 aug 2021 17:19
blue_note schreef: 31 aug 2021 14:45 Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.

Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
Ik denk (hoop) dat de C300e niet te vergelijken is met de C200. Zou zeker gaan proefrijden zodra deze beschikbaar is.
Ik ben al blij als de prijzen tijdig bekend zijn alvorens ik moet bestellen. Rijden gaat 'm helaas sowieso niet worden voordat ik kan beslissen.
Eelco77
Berichten: 782
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01 sep 2021 12:05

René SLK230 schreef: 31 aug 2021 15:22
Ik schreef er eerder over na een proefrit in n A200 nl “nerveuze bak” en werd weggehoond. Het is als je bijv de R6 320 cdi, 500 V8 en 350 V6 hebt gekend / van motoren en rijdersauto’s houdt “niks”.

Kan je beter een exemplaar met n grote cilinderinhoud en handbak (bestaan ze nog) of EV met z’n onverslaanbaar koppel en acceleratievermogen kopen tzt.

Het tijdperk van de lekkere benzineauto’s is vwb het gros van het grut (om begrijpelijke reden) voorbij.
Ik had dit ook al eerder in de dit topic geschreven. De A200 is wel erg zenuwachtig qua gasresponse en ik vond het niet er passen bij de verder vrij comfortabel afgestemde auto.

De facelift c200 had dit ook, waarbij de 48v generator toch niet helemaal het late koppel van de 1.5 kon bijbenen,
In de nieuwe br206 vond ij het voor de c200 beter op orde, maar het blijft een beetje gekunsteld aanvoelen.
blue_note
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2021 08:59

18 sep 2021 07:44

Ik hoorde van de Duitse dealer dat daar de prijzen voor oktober bekend worden. Idem voor Nederland??
Plaats reactie