Gezocht w211/s211 320cdi
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Oké in theorie zouden ze er bij de v6 motoren op moeten zitten. De verhoging voor auto's zonder roetfilter is best behoorlijk op al het forse bedrag van de wegenbelasting... Vandaar dat de keuze voor een auto waar een roetfilter in hoort te zitten dan toch wel een stukje aantrekkelijker wordt
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Bayram
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 06 aug 2010 19:18
- Mercedes-Benz: W126 300SE/ W221 420 CDI
- Specialisatie: Doe het zelven
- Locatie: Overijssel
Ligt er aan hoeveel je rijdt. Ik heb geen roetfilter op mijn W211 280 CDI V6 en ik haal qua verbruik geregeld 1 op 15.5 a 16.5
Vergeleken met de 1 op 12 (of slechter) die de meesten doen is het mij het verschil in belasting wel waard.
Vergeleken met de 1 op 12 (of slechter) die de meesten doen is het mij het verschil in belasting wel waard.
Das beste oder nichts
Idd Bayram, we betalen al genoeg en dan die paar euro erbij is dan ook te verwaarlozen.
In D zie ik ook al 2004 320ers met een roetfilter voorbij komen.
In D zie ik ook al 2004 320ers met een roetfilter voorbij komen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
astraTD schreef:Idd Bayram, we betalen al genoeg en dan die paar euro erbij is dan ook te verwaarlozen.
In D zie ik ook al 2004 320ers met een roetfilter voorbij komen.
Dat klopt, iemand die ik ken heeft een E320 cdi bwjr 2004 met roetfilter en Euro 4.
Dacht dat dat helemaal niet mogelijk was, die auto stoot dus maar 0,002 gr/km uit ( V5 ) terwijl mijn 4 cilinder 0,005 uitstoot.
grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Euro 4 is met roetfilter?
Ik ben er niet zo in thuis die die milieu eisen enzo...
Ik ben er niet zo in thuis die die milieu eisen enzo...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Met Euro 4 zou je normaal gesproken ook een roetfilter hebben ja. Maar de auto van Bayram schijnt er geen 1 te hebben vreemd genoeg.
Terwijl dat wel een facelift is.
grtzz
Terwijl dat wel een facelift is.
grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Indien Belgische wagen was DPF toen destijds optioneel. Zou me niet verbazen dat het in sommige landen optioneel was of af de optielijst werd gehaald wegens "overbodig"
- Bayram
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 06 aug 2010 19:18
- Mercedes-Benz: W126 300SE/ W221 420 CDI
- Specialisatie: Doe het zelven
- Locatie: Overijssel
Bij mij staat er geen DPF op de optielijst. Mijn auto komt uit Italïe. Verder denk ik dat de RDW hun administratie niet in orde hebben.
Als je het niet eens bent met de registratie moet je bij de dealer een bewijs a 150 euro opvragen om aan te tonen dat de auto bijv minder uitstoot dan ze hebben staan.
Ik hoorde gisteren dat Rotterdam haar milieu zone opheft, misschien wordt de rest van Nederland ook nog wel wakker.
Als je moet kiezen tussen een perfecte auto zonder DPF en een auto met DPF dan lijikt me de keus makkelijk.
DPF verbruikt meer en die dingen kunnen ook kapot gaan/ vol zitten en dat is geen kleine reparatie
Als je het niet eens bent met de registratie moet je bij de dealer een bewijs a 150 euro opvragen om aan te tonen dat de auto bijv minder uitstoot dan ze hebben staan.
Ik hoorde gisteren dat Rotterdam haar milieu zone opheft, misschien wordt de rest van Nederland ook nog wel wakker.
Als je moet kiezen tussen een perfecte auto zonder DPF en een auto met DPF dan lijikt me de keus makkelijk.
DPF verbruikt meer en die dingen kunnen ook kapot gaan/ vol zitten en dat is geen kleine reparatie
Das beste oder nichts
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Er komt een landelijke regeling/harmonisatie om de versnippering tegen te gaan en zodat niet elke stad die geregeerd wordt door Groenen zijn eigen regeltjes kan opstellen. Dan zijn er dacht ik 2 opties voor diesel personenauto's: streng (euro 4) en mild (euro 3).Bayram schreef: Ik hoorde gisteren dat Rotterdam haar milieu zone opheft, misschien wordt de rest van Nederland ook nog wel wakker.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Oké oké genoeg om over na te denken. Ik vind de 6 ij lijn een heerlijke motor. Maar houd me tegen omdat de milieu eisen en daarbij de extra wegenbelasting best wel flink is.... Ik rijd niet heel erg veel dat ik perse een diesel nodig heb maar met huidige benzine prijzen rij ik tijdelijk een auto op Lpg. Die zie je niet veel bij Mercedes dus dat zal een reden hebben. Daarom toch aan het kijken naar een diesel.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
25.000 tot 30.000 zeker. Als ik met de auto van 't jaar op vakantie. Gaat komt er pakweg nog 3 tot 5000 bij
Dus niet extreem veel wat sommige hier wel doen.
Alleen een 6cilinder diesel is zo'n fijn apparaat
Benzine ben ik niet zo gecharmeerd van. Tenzij het een grote motor is zoals een E500, amg geld heb ik helaas niet wat wel mijn droom auto is. Maar een E500 kost ook een flinke duit en heeft denk ik een tank in de vorm van een trechter
Dus niet extreem veel wat sommige hier wel doen.
Alleen een 6cilinder diesel is zo'n fijn apparaat
Benzine ben ik niet zo gecharmeerd van. Tenzij het een grote motor is zoals een E500, amg geld heb ik helaas niet wat wel mijn droom auto is. Maar een E500 kost ook een flinke duit en heeft denk ik een tank in de vorm van een trechter
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Ik heb in begin zelfs maar 5000km per jaar gereden met een diesel. Toen even een overstap na benzine maar gauw terug na diesel is gewoon verslavend. De laatste paar jaar rij ik niks anders als 40.000+ uit gezonderd op het laatste jaar met een uitschieter met een tonnetje. 108.000 precies. De weg kan ik dromen en de files schieten. Dit zijn best zware auto’s en ik denk dat het omslag punt vele lager ligt als gemiddeld, als ik ooit terug zou vallen na 10/15.000 per jaar blijf ik nog dieselen.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Maar dan zal het er wel 1 met roetfilter moeten worden. De milieu eisen zullen niet minder worden alleen maar meer aankomende jaren ben ik bang.
Ik heb der 2 gezien uit 2005. De 1 uit juli zonder roetfilter de ander uit november 2005 met roetfilter. Alle 2 een 3.0 v6 met 7 traps automaat. Dus daartussen zal ongeveer het omslag punt liggen. Of de 1 later op kenteken gezet kan natuurlijk ook. Staan er ook 2 op mp met veel kilometers met best een flinke stand. 575 en 660. Vind ik een beetje riskant. Ben niet bang voor wat meer km maar dit is wel veel.
Andere met relatief lage km standen gaan de prijzen hard omhoog.
Idee is om een jaar of anderhalf een E te rijden en te kijken voor een W221 als dit haalbaar is
Ik heb der 2 gezien uit 2005. De 1 uit juli zonder roetfilter de ander uit november 2005 met roetfilter. Alle 2 een 3.0 v6 met 7 traps automaat. Dus daartussen zal ongeveer het omslag punt liggen. Of de 1 later op kenteken gezet kan natuurlijk ook. Staan er ook 2 op mp met veel kilometers met best een flinke stand. 575 en 660. Vind ik een beetje riskant. Ben niet bang voor wat meer km maar dit is wel veel.
Andere met relatief lage km standen gaan de prijzen hard omhoog.
Idee is om een jaar of anderhalf een E te rijden en te kijken voor een W221 als dit haalbaar is
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004