Remklauwen SLK 55 AMG
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 07 mar 2019 08:46
- Mercedes-Benz: SLK 55 AMG
Wellicht even handig om te vermelden welke variant je zoekt. Er zijn namelijk twee varianten gebruikt.
De grote 6 pots klauwen waren standaard van 2004-2008. Echter hebben ze vanaf de facelift (2008) alle auto's standaard met kleinere klauwen uitgerust (en 345mm enkele schijven). De 6 pots variant was vanaf dan optioneel als P30 pakket. Schijven verschillen ook trouwens.
Ik heb trouwens nog wel een set schijven over met voldoende vlees mocht je die ook zoeken. De dure zwevende varianten van 340mm.
De grote 6 pots klauwen waren standaard van 2004-2008. Echter hebben ze vanaf de facelift (2008) alle auto's standaard met kleinere klauwen uitgerust (en 345mm enkele schijven). De 6 pots variant was vanaf dan optioneel als P30 pakket. Schijven verschillen ook trouwens.
Ik heb trouwens nog wel een set schijven over met voldoende vlees mocht je die ook zoeken. De dure zwevende varianten van 340mm.
Laatst gewijzigd door SmokeyTheBandit op 19 jun 2021 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
er zijn drie verschillende (voorste) remklauwen gebruikt op de 171er SLK55SmokeyTheBandit schreef: ↑19 jun 2021 19:04 Wellicht even handig om te vermelden welke variant je zoekt. Er zijn namelijk twee varianten gebruikt.
greetingz,
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 07 mar 2019 08:46
- Mercedes-Benz: SLK 55 AMG
De klauwen zelf zijn identiek de brackets waar de klauwen op zitten (losse delen) zijn idd iets anders.
De 6 pots was er ook icm 360mm schijven idd.
Op die variant zijn ze brackets 10mm hoger.
De 6 pots was er ook icm 360mm schijven idd.
Op die variant zijn ze brackets 10mm hoger.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 07 mar 2019 08:46
- Mercedes-Benz: SLK 55 AMG
De E55 klauwen passen idd ook op onze auto's. Echter moet je dan ook weer een stap omhoog qua diameter schijven.
Houdt er wel rekening mee houden dat je met grotere klauwen en schijven ook onafgeveerd gewicht toevoegd.
Qua wegligging kan dat dus wel degelijk wat (negatieve) effecten hebben.
De adapters zijn niet los te bestellen via mercedes voor zover ik weet.
Voor de 360mm 6 pots klauwen zijn er wel brackets. Deze zijn denk ik zelfs nog beter en sterker dan de fabrieks exemplaren.
Zie : https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... r-6-kolben
Ik zou zelf nooit E55 klauwen er op zetten, de wegligging is voor mij van enorm belang dus onafgeveerd gewicht toevoegen is een no-no.
Met het monteren van meer aggressive blokken in de 6 pots kun je ook betere prestaties behalen zonder bovenstaande nadelen.
Het nadeel van dit aspect is echter dat je schijven dan ook meer ter verduren krijgen en dus ook sneller af zijn.
Houdt er wel rekening mee houden dat je met grotere klauwen en schijven ook onafgeveerd gewicht toevoegd.
Qua wegligging kan dat dus wel degelijk wat (negatieve) effecten hebben.
De adapters zijn niet los te bestellen via mercedes voor zover ik weet.
Voor de 360mm 6 pots klauwen zijn er wel brackets. Deze zijn denk ik zelfs nog beter en sterker dan de fabrieks exemplaren.
Zie : https://epytec.de/en/brake-system/adapt ... r-6-kolben
Ik zou zelf nooit E55 klauwen er op zetten, de wegligging is voor mij van enorm belang dus onafgeveerd gewicht toevoegen is een no-no.
Met het monteren van meer aggressive blokken in de 6 pots kun je ook betere prestaties behalen zonder bovenstaande nadelen.
Het nadeel van dit aspect is echter dat je schijven dan ook meer ter verduren krijgen en dus ook sneller af zijn.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 07 mar 2019 08:46
- Mercedes-Benz: SLK 55 AMG
de 6 pots zeker igg.
Regel de 6 pots klauwen -> en kijk dan wat je wilt met schijven (340 of 360).
De meeste 6 pots komen met de 340mm brackets aangezien dat gewoon meer gangbaar en geleverd is.
Wil je naar de 360mm toe heb je deze adapters nodig en klaar
De truc zit hem in het volgende :
Alle 6 klauwen komen doorgaans altijd met de brackets/adapters maar dit zijn te demonteren delen.
Deze klauwen hebben doorgaans altijd dezelfde montage punten maar de brackets waar ze op zitten niet.
Met het wisselen van de brackets kun je dus aardig spelen
Deze foto laat het vrij duidelijk zien
Regel de 6 pots klauwen -> en kijk dan wat je wilt met schijven (340 of 360).
De meeste 6 pots komen met de 340mm brackets aangezien dat gewoon meer gangbaar en geleverd is.
Wil je naar de 360mm toe heb je deze adapters nodig en klaar
De truc zit hem in het volgende :
Alle 6 klauwen komen doorgaans altijd met de brackets/adapters maar dit zijn te demonteren delen.
Deze klauwen hebben doorgaans altijd dezelfde montage punten maar de brackets waar ze op zitten niet.
Met het wisselen van de brackets kun je dus aardig spelen
Deze foto laat het vrij duidelijk zien
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
in het verleden hebben we veel AMG & S(L)600 remklauwen verkocht - maar wel altijd compleet met de juiste originele montagebrackets (ik ben zelf niet zo'n fan van aftermarket brackets tenzij het helemaal niet anders kan)
en op mijn eigen S203 C270CDI had ik de SLK55 performance remmen liggen (en die bevielen -in tegenstelling tot de eerst gemonteerde C32 remmen- zeer goed)
viewtopic.php?p=86833#p86833
greetingz,
en op mijn eigen S203 C270CDI had ik de SLK55 performance remmen liggen (en die bevielen -in tegenstelling tot de eerst gemonteerde C32 remmen- zeer goed)
viewtopic.php?p=86833#p86833
greetingz,
- Bijlagen
-
- remklauwen1.jpg (91.21 KiB) 427 keer bekeken