Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel

Belangrijke mededelingen over het forum.

Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel

Elektrisch, vanwege de lagere kosten;
3
5%
Elektrisch, vanwege ontwikkelingen van de accutechnologie;
2
3%
Elektrisch omdat de brandstofcel technologie niet vergenoeg ontwikkeld is;
0
Geen stemmen
Brandstofcel, vanwege de grotere actieradius;
30
51%
Brandstofcel, vanwege de ontwikkelingen op waterstof gebied;
16
27%
Anders, graag je reactie hieronder.
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 59
bart37
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 feb 2009 19:27
Mercedes-Benz: Peugeot 107, Renault Scenic
Specialisatie: W202, audio, elektra, koeling
Locatie: Vlaardingen

13 feb 2011 21:09

mr. Michel schreef:Hoe bevalt dat in de praktijk? Dit is namelijk serieus iets wat wij overwegen voor de zaak (mijn vrouw had vroeger een Vivacity brom-scoot).
Heel erg goed! Hoewel het met het afgelopen (?) winterweer wel wat koud kan zijn en je je dus goed moet inpakken. Ik rijd 36km per dag en het opladen kost me c.a. 40 cent. Het opladen gaat ook best rap: is na een enkele reis (18km) in een uur of 2 gepiept.
De actieradius (met mijn postuur van 1,97 m en 110kg) vind ik met c.a. 40-50km best acceptabel, heb je iets "gemiddelder" afmetingen dan is een grotere afstand haalbaar.

Als je (vrouw) eens wil proefrijden, stuur me maar een PB-tje!
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was.... Nu rijd ik een Peugeot 107, en o wat ben ik blij als ik er ben!
Gebruikersavatar
Henk51
Berichten: 903
Lid geworden op: 03 apr 2010 19:16
Mercedes-Benz: (W201)190E 1.8 Class (17-3-1993)
Specialisatie: rustig maar vlot rijden
Locatie: onder Breda (Z.W.-Brabant)

23 feb 2011 20:01

Natuurlijk de brandsofcel, maar niet alleen voor de actieradius, maar ook voor het geluid 8-)

een electische V8 pffffffffff moet er niet aan denken......... ;)
lukev47
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:53

10 mar 2011 13:10

brandstofcel, is gewoonweg schoner dan electrisch. Ik heb gelezen dat de uitstoot van de nieuwe diesel nagenoeg net zoveel Co2 bevat als rijden op electra. (buiten het feit dat je lang moet opladen en men alleen rekening houdt met de afstand die je er mee kunt rijden, terwijl ik per dag 1 uur stil sta in de file..)
Gebruikersavatar
JKA320
Berichten: 352
Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447

17 mar 2011 19:18

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een accu danwel batterij zal worden. Nu is de capaciteit dan nog beperkt maar dit wordt continue verbeterd.
Kijk hiervoor eens naar de ontwikkeling van de mobiele telefoon. 20 jaar geleden kwam zo'n beetje het eerste model in omloop. Hierbij had je nog een autoaccu en kon je maar liefst 5 hel minuten bellen. En nu vind je je telefoon vaak niet eens meer terug maar kan je wel een paar uur bellenm!

Leuk.... dat weet ik niet maar dat was ook de vraag niet

gr. Jeroen
Gebruikersavatar
heihar
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:06
Mercedes-Benz: C209 CLK240
Locatie: Utrecht

06 apr 2011 16:24

Brandstof cel alleen als er een goede manier wordt gevonden om waterstof op te wekken, en niet net zoals nu dat er aardgas gebruikt wordt om waterstof uit te winnen.
Overigens is de actie radius van waterstof nog een probleem omdat je met een volle tank nu nog geen 200km kan komen en dus een zelfde probleem heeft als electro.
Er zijn wel ontwikkelingen, maar die zijn er op accu gebied ook. Er zijn nu al accu's die in 5 min met een speciale lader tot 80% vol zijn te krijgen.

Overigens mag de prijs van de brandstofcel wel flink omlaag hoor prijzen van ruim 150.000 euro voor een cel....
:'(
Maar waarom niet iets als waterstof met een mooie 6 cilinder?
Natuurlijk niet zo efficiënt als een cel alhoewel ik hoor dat die ook flink wat warmte genereren.
Plaats reactie