Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrijving

Belangrijke mededelingen over het forum.

Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrijving?

Doorontwikkeling benzine- /dieselmotor
109
56%
Hybride
37
19%
Elektrisch
24
12%
Anders (laat het weten als reactie)
23
12%
 
Totaal aantal stemmen: 193
René
Berichten: 8265
Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
Locatie: Monster
Contacteer:

19 nov 2010 13:01

Gegeven het feit dat fossiele brandstoffen opraken en dat de opwerking van plantaardige olie steeds meer in het gedrang zal gaan komen vanwege opkomende voedselschaarste, en daarbij het feit dat het milieu de schadelijke uitstoot uiteindelijk niet meer zal kunnen verdragen denk ik dat vooral de ontwikkeling van de waterstofmotor nog het meest opportuun zal blijken te zijn.
***Sterren stralen overal***

Logboek van mijn S210
Gebruikersavatar
ai
Berichten: 2597
Lid geworden op: 23 okt 2007 12:33
Mercedes-Benz: E320CDI 2004 Avantgarde - BMW E60 530D 2007 - W201 190D 2.0 1984
Specialisatie: E-Klasse / Taxi
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19 nov 2010 17:51

Benzine/Diesel motoren:

Als taxi-chauffeur ga je toch geen elektro-motor rijden.
Lekker Diesel vooral het heerlijke gevoel wanneer 'lekker ruikende' diesel tankt en de roet die je achter laat bij vol optrekken ;)
Mercedes E320CDI 2004 Avantgarde
BMW E60 530D 2007 High-Executive
Niks rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
Jester
Berichten: 705
Lid geworden op: 23 sep 2009 15:33
Mercedes-Benz: E36
Specialisatie: Denken in oplossingen
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

19 nov 2010 19:33

Hybride/elektronisch, absoluut niet. Zo'n accu pack dat maar 4/5 jaar mee gaat en het vervolgens kosten technisch niet meer rendabel is om het te laten vervangen, nee bedankt.
Het ergste zijn nog de mensen die denken dat zij eigenhandig met hun hybride de planeet wel zullen redden :stom:
Of van die lease rijders die zo gefrustreerd raken van dat batterij hok dat ze debiel gaan rijden...

Waterstof, enigszins interessant ik vraag me alleen af hoe vervuilend zoiets is qua rest afval van de auto zelf.

Benzine (Bio-ethanol)en Diesel (Biodiesel) zie ik mezelf de komende 10 jaar zeker nog wel op rijden.
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.
The lissensed fool.

Meer volgers op je twitter acount? klik.
Geld verdienen via hetinternet?
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

19 nov 2010 22:50

Jester schreef:....
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
een mooie 6 in lijn met een dikke uitlaat het liefste 3" is ook een mooi geluid hoor :owja:
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6352
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

19 nov 2010 22:52

Baxman schreef:Gegeven het feit dat fossiele brandstoffen opraken en dat de opwerking van plantaardige olie steeds meer in het gedrang zal gaan komen vanwege opkomende voedselschaarste, en daarbij het feit dat het milieu de schadelijke uitstoot uiteindelijk niet meer zal kunnen verdragen denk ik dat vooral de ontwikkeling van de waterstofmotor nog het meest opportuun zal blijken te zijn.
Die raken al 20 jaar op, is t nie? 8-)
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
MURPHY
Berichten: 815
Lid geworden op: 13 jul 2007 04:10
Mercedes-Benz: ML 350 -W164/E 200 CDI W212
Locatie: Suriname/Nederland

20 nov 2010 00:38

Benzine, en vooral de diesel verder verbeteren :)

Gr,

J.F
Gebruikersavatar
Lubbert
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:34
Mercedes-Benz: W203
Locatie: Nuenen

20 nov 2010 10:39

Kijk eens om je heen!
De belangrijkste te verbeteren eigenschap van een auto s het verbruik, en hiermee de emissie.
Hybride technologie (als bijvoorbeeld gebruikt in de niewe E300CDI BlueTec)
biedt hiervoor geweldige mogelijkheden.

Ik zie dan ook uit naar een C klasse CDI met een kleine accu (zeg 1kWh), EPS, etc.
Dit met een kleine lichte dieselmotor + een eMotor van, zeg, 20 kW
Gemiddeld verbruik beneden 3 l / 100km moet op den duur haalbaar zijn.
Misschien tijd om de aanduiding C190 weer van stal te halen!!

Groeten, Lubbert
Gebruikersavatar
Jester
Berichten: 705
Lid geworden op: 23 sep 2009 15:33
Mercedes-Benz: E36
Specialisatie: Denken in oplossingen
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

20 nov 2010 10:45

Xelaw210 schreef:
Jester schreef:....
Ook is het zo dat er natuurlijk niets boven het gebrul van een lekker motor uit kan.
De V8 en de 5 cilinders blijven bij mij favoriet.
een mooie 6 in lijn met een dikke uitlaat het liefste 3" is ook een mooi geluid hoor :owja:
Ja en nissan 6 in lijn turbo is ook wel fijn maar toch hou ik meer van een v8 / 5 cilinder.
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.
The lissensed fool.

Meer volgers op je twitter acount? klik.
Geld verdienen via hetinternet?
Gebruikersavatar
KO260E
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jul 2007 20:15
Mercedes-Benz: W126 500SEL 1981 Astralsilber
Specialisatie: kunststofkozijnen
Locatie: Franeker

20 nov 2010 11:51

yep, benzine ! ! :)

Klaas
as it net kin sa't it mat, dan mat it mar sa't it kin.
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

20 nov 2010 21:42

ik heb gekozen voor, Doorontwikkeling benzine- /dieselmotor

moet er niet aan denken , mis de motorsound .

dus sorry .


gr richard
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Guido126
Berichten: 3223
Lid geworden op: 09 mei 2007 09:45

22 nov 2010 14:41

Nucleaire energie ftw! Nooit meer tanken, 20 jaar rijden, een half kilo radioactief afval.
als je dat goed maakt dan moet het bij botsingen ook niet zo veel uitmaken

Na die periode lekker naar de ruimte schieten :twisted:
Gebruikersavatar
Mr.W210
Berichten: 267
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:59
Mercedes-Benz: W211 220CDI Elegance 2005
Specialisatie: Gecertificeerd prutser
Locatie: Wagenberg
Contacteer:

22 nov 2010 15:01

Electrisch!!

Wen er maar aan. Ik vind het ook niet leuk en rij veel liever een echte diesel, maar geloof me, de dagen zijn geteld. Op het moment dat we zonne-energie goed kunnen omzetten en opslaan rij je straks gewoon rond met zonnecellen op je dak. En nu niet zeggen dat dat nog jaren gaat duren voordat dat echt rendabel of uberhaupt mogelijk is. Als er eenmaal een doorbraak is, en daar wordt hard aan gewerkt, kan het heel snel gaan.

Electrisch dus, maar liever een ouderwetse verbrandingsmotor
Mookie
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.
Gebruikersavatar
whodini
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jul 2009 02:41
Mercedes-Benz: W124-300CE
Locatie: Rotterdam

26 nov 2010 17:14

Ik kies natuurlijk voor doorontwikkeling verbrandingsmotor maar ik hoop dat ze alle drie gelijk komen te staan.
Zo ontlast je benzine/diesel verbruik en dat de benzine/diesel prijzen sterk zullen dalen :goedzo:
Gr. Humberto
René
Berichten: 8265
Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
Locatie: Monster
Contacteer:

27 nov 2010 17:08

Mr.W210 schreef:Op het moment dat we zonne-energie goed kunnen omzetten en opslaan rij je straks gewoon rond met zonnecellen op je dak. En nu niet zeggen dat dat nog jaren gaat duren voordat dat echt rendabel of uberhaupt mogelijk is. Als er eenmaal een doorbraak is, en daar wordt hard aan gewerkt, kan het heel snel gaan.
Nederland is voor wat betreft de zonne-energie een ontwikkelingsland. Als je ziet hoever ze in bv Duitsland al daarmee zijn. :o Niet zo heel lang geleden was er een uitzending van 'Noorderlicht' aan gewijd. Dat was een echte 'eyeopener'. Als je die hebt gezien vraag je je af waarom de Nederlandse overheid de stimulering daarvan heeft stopgezet i.p.v. verder gesubsidieerd. :S
***Sterren stralen overal***

Logboek van mijn S210
Gebruikersavatar
Mr.W210
Berichten: 267
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:59
Mercedes-Benz: W211 220CDI Elegance 2005
Specialisatie: Gecertificeerd prutser
Locatie: Wagenberg
Contacteer:

27 nov 2010 17:29

Baxman schreef:Nederland is voor wat betreft de zonne-energie een ontwikkelingsland. Als je ziet hoever ze in bv Duitsland al daarmee zijn. :o Niet zo heel lang geleden was er een uitzending van 'Noorderlicht' aan gewijd. Dat was een echte 'eyeopener'. Als je die hebt gezien vraag je je af waarom de Nederlandse overheid de stimulering daarvan heeft stopgezet i.p.v. verder gesubsidieerd. :S
Klopt, ik heb die docu ook gezien en afgelopen zomer ben ik zelf in Zuid-Duitsland geweest. Hele boerderij-daken liggen er vol met zonne-cellen.
HPIM0891.jpg
Wat denk je ervan als die technologie zich verbeterd, en we echt efficiënt de zonne-energie om kunnen zetten in bruikbaardere energie? Ik kan niet met bewijs komen of overtuigende argumenten aanvoeren, maar het gaat gewoon gebeuren dat een autodak genoeg zonlicht kan omzetten om je auto fatsoenlijk voort te bewegen, en dan bedoel ik niet die hi-tech auto's in een australische woestijn.
1746114250_6e809765e4_3.jpg
1746114250_6e809765e4_3.jpg (66.05 KiB) 6686 keer bekeken
Mookie
Mijn andere hobby op www.vanmook.net.
Mijn W211 logboek.
Mijn W210 logboek. (VERKOCHT)
Verbruik W211 220CDI 2005 op Spritmonitor.
Plaats reactie