W208 CLK CV achterklep werkt minimaal

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

22 mar 2020 15:13

Hoi,
Op de CLK 320 W208 gaat sinds een week de achterklep maar moeizaam open, maakt geen verschil of ik het via de sleutels of via het knopje op de middenconsole doe. Met moeizaam bedoel ik, 3 keer drukken of trekken aan het knopje, je hoort alle drie de keren wel wat geluid maar er gebeurt niks. CV op de deuren is (nog) probleemloos en maar 1X drukken voor nodig.

Gecontroleerd: aansluitingen van het slot van de achterklep en ook de aansluitingen op de CV pomp; ziet er allemaal prima uit en extra aangedrukt - geen verschil.

Heeft iemand dit eerder gehad en/of is dit een eerste signaal dat de CV pomp aan het kapot gaan is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

29 mar 2020 01:27

Hoi, was idd de voorbode van het kapot gaan van de CV pomp; nu vandaag vervangen en alles weer goed.
Verder kwam ik er achter dat de achterklep van de CLK een soort bunkerdeur is...dus beter altijd met een deel van de achterbankleuning iets los rijden.

Stel nu dat de achterklep niet meer open wil door een kapotte CV pomp en je hebt geen sleutel die past op de achterklepslot en de achterbank zit vast geklikt, dan heb je dus 2 opties (pls correct me if incorrect):
1. Nummerplaat weghalen en vierkantje uitslijpen (zorg dat het precies achter je nummerplaat zal vallen) en dan kan je het palletje in het slot zelf in de klep, wat door de CVpomp wordt aangestuurd, met je vinger indrukken zodat de klep opengaat.
2. stuk van de achterbankleuning wegsnijden en dan groot gat slijpen (andere achterrugleuning kan je vrij makkelijk via sloperijen of autodemotagebedrijven vinden) om dan in de kofferbak te kruipen en onder het slot kan je een plastic kapje opentrekken en daarachter zitten 2 10mm boutjes, losmaken en de achterklep met haak schiet omhoog/vrij.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

29 mar 2020 12:35

Nu dat je dit weet, kun je natuurlijk ook voorzorg maatregelen nemen door of om een kabeltje aan de opener te maken en deze naar/onder de achterbank te lijden en daar te verstoppen zodat je zonder iets te slopen de kofferklep van binnen uit kunt openen !
2e optie is om achter de nummerplaat ( ter hoogte van de opener ) een gat te boren en netjes afwerken om met je vinger of iets anders waarmee je de opener kunt bedienen, daar zijn verchroomde inzet slotjes voor, je monteert een huls waar een insteekslotje zit die met een sleutel kunt verwijderen, als het slotje eruit is, heb je een open gat +/_ 15 mm waardoor je de kofferklep in noodgevallen kunt openen.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Plaats reactie