Ik heb gezien dat die Hardy disc meestal pas na 15 jaar problemen geeft, is 4,5 jaar niet erg ongebruikelijk?
Blij dat de garage het heeft gezien maar ik moet wel de volle rekening betalen.
W205 c350e Hardy schijf scheurtjes na 4,5 jaar en 118k
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ja ze slijten sneller.
We zien dit vooral bij de plug-ins. Net als snellere bandenslijtage. De elektromotor geeft hem meer op zijn donder.
We zien dit vooral bij de plug-ins. Net als snellere bandenslijtage. De elektromotor geeft hem meer op zijn donder.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 nov 2015 20:54
- Mercedes-Benz: ml163
Wat erg zeg
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 nov 2015 20:54
- Mercedes-Benz: ml163
Ja sorry hoor, maar 4.5 jaar oud.
Tijden veranderen en materialen ook.
Tijden veranderen en materialen ook.
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
...al die Newtonmeters in één keer...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Kinderachtige reactie rolfridders. Ik heb ook nog een Kia Rio uit 2012, 180.000km , kwaliteit steekt met kop en schouders boven Mercedes uit. En als na 6,5 jaar de fuseehoezen scheurtjes hebben worden die onder garantie vervangen. Ik heb 70.000 euro voor mijn c betaald en verbaas me over dit soort dingen. Bij 60.000km moest er ook al een draagarm van een voorwiel worden vervangen. Aanvankelijk ook mijn kosten totdat de dealer zo vriendelijk was dit te betalen.
Das Beste oder Nichts...
Das Beste oder Nichts...
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Raimon bedankt voor je reactie, dat klinkt idd logisch en nu snap ik dat het geen uitzondering is.
Banden vreet de auto ook graag... benzine gelukkig een stuk minder
Banden vreet de auto ook graag... benzine gelukkig een stuk minder
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
- Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03
Ik zou lekker in die kia blijven rijden..C350e schreef: ↑25 jan 2020 22:19 Kinderachtige reactie rolfridders. Ik heb ook nog een Kia Rio uit 2012, 180.000km , kwaliteit steekt met kop en schouders boven Mercedes uit. En als na 6,5 jaar de fuseehoezen scheurtjes hebben worden die onder garantie vervangen. Ik heb 70.000 euro voor mijn c betaald en verbaas me over dit soort dingen. Bij 60.000km moest er ook al een draagarm van een voorwiel worden vervangen. Aanvankelijk ook mijn kosten totdat de dealer zo vriendelijk was dit te betalen.
Das Beste oder Nichts...
Sorry hoor een kia is niet slecht, maar voel eens wat je in je handen hebt en druk eens op een knopje tik eens tegen het dashboard.
En ook daar roepen ze product eigenschap als iets meer herrie maakt dan normaal.
Ik moet toegeven voor het geld ziet er leuk uit, maar woordje premium past er niet bij.
En ook daar roepen ze product eigenschap als iets meer herrie maakt dan normaal.
Ik moet toegeven voor het geld ziet er leuk uit, maar woordje premium past er niet bij.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Rustig aan allemaal. De discussie goed of slecht, duur of goedkoop voegt weinig toe aan de oorspronkelijke vraag.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Tsja, dan ook nog maar even een knuppeltje gooien..C350e schreef: ↑25 jan 2020 22:19 Kinderachtige reactie rolfridders. Ik heb ook nog een Kia Rio uit 2012, 180.000km , kwaliteit steekt met kop en schouders boven Mercedes uit. En als na 6,5 jaar de fuseehoezen scheurtjes hebben worden die onder garantie vervangen. Ik heb 70.000 euro voor mijn c betaald en verbaas me over dit soort dingen. Bij 60.000km moest er ook al een draagarm van een voorwiel worden vervangen. Aanvankelijk ook mijn kosten totdat de dealer zo vriendelijk was dit te betalen.
Das Beste oder Nichts...
Dit is exact waarom ik voor de dagelijkse auto ook weer terug gestapt ben op Japans: dat gaat niet met de frequentie kapot zoals MB.
Het is dat ik voor de MB hobby auto's enkele echt goede reparateurs weet zoals Raimon en MBenz, anders gingen die gezien enkele ervaringen bij andere "gewone" MB dealers er ook zeker uit, want hebben naar wat ik voorheen gewend was met andere merken, bovengemiddelde reparatie noodzaak.
Zelfde geldt trouwens helaas ook voor VAG en BMW, daar zijn allerlei mankementen ook "standaard" dus MB is wat dat betreft niet de enige..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 3442
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Wat een leuke reacties weer op een vrij normale vraag.
Ik zou ook niet gedacht hebben dat dat zo snel gaat
Ik zou ook niet gedacht hebben dat dat zo snel gaat
Het is altijd wat en zelden goed
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Komt dit dan door de manier waarop er mee gereden wordt?
Want of je nou met een brandstof auto of (halve)E auto (weg)rijdt, dat blijft toch het zelfde "gas" geven?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Bij een brandstofmotor zit het maximaal koppel ergens halverwege het motortoerental. Bij een elektromotor is het koppel het hoogste aan het begin. Zie het geleende plaatje.
Daarnaast zal ook iedere keer wanneer je remt de koppeling andersom belast worden omdat de wielen dan de elektromotor gaat aandrijven om weer energie op te slaan. Dit gaat ook met enige belasting van de aandrijflijn.
Het voordeel is wel dat de remmen 2x zo lang meegegaan. Eigenlijk zouden we die halverwege nog een keer moeten factureren
Daarnaast zal ook iedere keer wanneer je remt de koppeling andersom belast worden omdat de wielen dan de elektromotor gaat aandrijven om weer energie op te slaan. Dit gaat ook met enige belasting van de aandrijflijn.
Het voordeel is wel dat de remmen 2x zo lang meegegaan. Eigenlijk zouden we die halverwege nog een keer moeten factureren
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!