Oranje lampje blijft branden ???

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Adana01
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 mar 2015 23:06
Specialisatie: Lastig vallen

10 jan 2020 16:20

Voor zover ik weet kunnen ze het weten door de kleppendeksel te demonteren en de motor met de hand te draaien. Zodra een nokkenas versteller een bijgeluid maakt (dit moet je echt horen want typend is dit niet te begrijpen) weet je welke defect is. Maar ik weet niet zeker of dit bij alle verstellers zijn. Voor zover ik de topic lees wil je het voor zo goedkoop mogelijk laten doen, toch leert de ervaring dat goedkoop uiteindelijk duurkoop wordt+ heel wat gezeik. Maar dit laat ik natuurlijk aan jou over.
Pinkpanther
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 sep 2017 21:13
Mercedes-Benz: C coupe 2012 zwart

10 jan 2020 20:47

Ok dank voor info... hier heb ik wat aan...….kun je het ook niet horen met de kleppendeksel er nog op ...als ik er die olievuldop afhaal.
Kleppendeksel is er tijdje geleden al af geweest om ketting en tandwielen te bekijken... vlg monteur lag ketting er goed strak op en tandwielen ook perfect


Pinkpanther
Adana01
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 mar 2015 23:06
Specialisatie: Lastig vallen

10 jan 2020 21:44

Niet geprobeerd, maar de kleppendeksel eraf halen zal niet zo lang duren..
Pinkpanther
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 sep 2017 21:13
Mercedes-Benz: C coupe 2012 zwart

12 jan 2020 19:56

Ok vlg week kleppendeksel eraf.. is er al afgeweest….om tandwielen en ketting te bekijken, ketting lag er mooi strak op en tandwielen ook OK.
Die kabelbomen die boven het kleppendeksel lopen heb ik vorige keer laten zitten maar heel gedoe..... of moeten deze eigenlijk ook verwijderd worden als het kleppendeksel eraf gaat ??
Zal waarschijnlijk inlaat nokkenasversteller vervangen worden is mijn vermoeden, maar als het dan weer goed is...ben ik weer tevreden MB rijder.
Heb alleen start probleem, dan soort dieselgeluid, 3 seconden maar als ie eenmaal loop is alles OK. ook geen bijgeluiden.

Pinkpanther (A)
Borst
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2021 11:22
Mercedes-Benz: 2011 204 CGI

09 mei 2021 11:39

Hallo even voorstellen Richard borst uit Rotterdam Ik heb even de reacties gelezen en bij mij is het precies hetzelfde mijn lampje brandt Met vlagen af en toe dagen niet en dan weer wel.
Ik rij ongeveer al 3 jaar zo
Zag daar eigenlijk niet zo'n probleem in omdat het niet constant was ben al bij meerdere garages geweest om dit uit te laten zoeken maar niemand heeft dat voor mekaar gekregen ben bij de Mercedes geweest op laatst en dat betaal je al €500 voor dat je de drempel over bent geweest heb de kettingspanning en de timing laten controleren en die stonden allemaal goed nu kan het alleen een kwestie zijn van de spanners Morgen heb ik weer een afspraak bij een specialist hoop dat hij eruit komt
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

09 mei 2021 11:55

Ik snap dat wisselen van garage niet.

Diagnosestellen in dingen controleren. Mocht het stap 1 niet zijn dan is die in ieder geval uitgesloten. Hier lees je bijvoorbeeld dat veel de timing is gecontroleerd. Dat is een prima diagnosestap om mee te beginnen. Elke keer wanneer je naar een andere garage gaat zal men weer een stappenplan bedenken zeer waarschijnlijk dingen gaan controleren die al gedaan zijn. Dus dubbel betalen…..

Breng de auto bij een garage die de middelen en kennis heeft. Naar mijn idee is dat:
1. Originele legale diagnose apparatuur (legaal omdat hij dan up to date is)
2. Originele legale werkplaats informatie (legaal omdat hij dan up to date is)
3. Beschik over speciaal gereedschap om alles juist te monteren.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

09 mei 2021 13:59

Ik snap je redenatie Raimon, hartstikke terecht ook nog wel denk ik. Maar er zijn simpelweg teveel ervaringen waarbij 100den Euro's gelapt worden zonder er iets mee op te schieten. Dat zouden de dealergarages moeten verbeteren.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

09 mei 2021 14:28

Ik heb het niet specifiek over de dealer. Er zijn meerdere mensen die wel investeren om deze klus aan te kunnen.

Mogelijk dat ik nu een berg gezeur over me heen krijg maar…. Ik zie veel garages om ons heen die het verdienmodel inrichten op onderhoud en slijtagedelen vervangen. Laag risicowerk met maximale winst. Naar mijn idee is dit niet de plaats om je storing aan te bieden omdat ze er niet voor ingericht zijn.

Ik krijg dagelijks belletjes van garages met de meest simpele storing. Ze hopen dan van mij een kant en klare diagnose per telefoon te krijgen. Ik geef naargelang mijn drukte mogelijke oorzaken aan. Daarna vragen ze bij het magazijn het goedkoopste onderdelen en die adviseren ze dan. En die situaties lees ik hier regelmatig terug helaas.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

09 mei 2021 17:01

Hier in het dorp zit zo'n garage die je wellicht bedoeld, maar met een heel wat schappelijker uurloon. (€55,-). Voor storingsdiagnose huurt hij iemand die met een Caddy langs komt die vol apparatuur zit. Die laat hij de diagnose doen.

Zo zit de handel in elkaar.

Als je duurder bent, laat de klant zien waarom. En wel nuttig, niet met 'overdone' aan luxe, maar op kwaliteit. Bij de bakker kosten een brood 2,69, bij de Lidl heb je er 3 voor.
Plaats reactie