W163 problemen met sleutel e.d.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Mgschell
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2019 12:26
Mercedes-Benz: A190,E320,ML320,G300,w114-230

11 nov 2019 19:25

Beste forumleden,

Het gaat hier om een ML320
Chassis WDC163 154

Dit is misschien een veelvoorkomende vraag, maar een paar weken terug hebben wij de ML gekocht.
De vorige eigenaar melde ons dat er wat problemen waren met de afstandsbedieningen.
Aangezien het hier om de welbekende klapsleutel gaat heb ik eerst de batterijen gewisseld naar de dealer gereden en gevraagd of zij konden controleren of er een signaal vanuit de sleutels ging, dit was inderdaad het geval, dus dat probleem afgevangen.

Nu doet van de bestuurderskant het slot moeilijk, het binnenwerk, dus hopelijk krijg ik deze week de andere binnen om deze in te bouwen.
Gisteravond kwam ik er toevallig achter dat de mistlampen voor het ook niet doen, dacht aan een zekering, helaas, relais, ook niet.
Achter doet het wel, dus is het ook de schakelaar in de AHK het niet.

Nou heb ik een klein rekensommetje gedaan, afstandsbedieningen doen het niet, mistlampen voor doen het niet, ook het lampje in de klokkenunit brand niet, binnenverlichting gaat niet aan bij het openen van de deur met de sleutel, en de deuren gaan niet op slot, op na geprobeerd de boel in te stellen via de bedieningsknoppen, als we gaan rijden en last but Not least de treeplankverlichting aan de rechterzijde heeft geen spanning, dus doet het ook niet.

De vraag is eigenlijk simpel, dat denk ik dan, zou het de AAM kunnen zijn?
Zo ja is deze te vervangen door een gebruikte en opnieuw te programmeren?

Ik hoop dat er iemand is die me een eindje op weg kan helpen.

Alvast heel erg bedankt voor de input.

Groetjes, Michel
Plaats reactie