sprinter 316 cdi start niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

10 nov 2019 19:02

beste mede forumers
ik zit hier met een sprinter 316 cdi
bwj 2010 euro 5 /2.2cdi
motor nummer om 651

motor had lager schaden en tikkkend geluid . blok voledig gereviseerd / nieuwe krukas lagers bl's
pakkingen /waterpomp spanners riem kop laten vlakken noem maar op
nu willend wij de eerste start doen
draait hij wel rond met de start motor maar slaat niet aan
voor de zekerheid hebben wij de diessel lijn op de retoer mechanis ontlucht en ook met de computer ntlucht
4 nieuwe injectoren/ verstuivers gemonteerd en ingeleerd / merk delpi
maar hij wil nog niet aanslaan
remmenreiniger in de luchtfilter en hij slaat aan maar valt terug uit
common rail druk is 180 bar
geeft geen foutmeldingen

wij zijn ons aan het dood staren en al een week aan het zoekken wij vinden het niet
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25794
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

11 nov 2019 10:44

Heb je een krukassensorsignaal? Worden de injectoren aangestuurd?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Foetske
Berichten: 904
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

13 nov 2019 20:39

Common raildruk 180 bar??? Moet volgens mij minstens 270 zijn om te kúnnen starten.
Vermoedelijk, na opbouw, toch nog ergens een luchtbel in de rail.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7279
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

13 nov 2019 22:17

Waarom nieuwe verstuivers? Als ik een ketting van een 651 vervang dan laat ik de verstuivers er altijd zo kort mogelijk uit. Die gaan dus na een paar uur weer terug en dan heb je vaak al moeite om hem aan de gang te krijgen en soms moet je wel wel 30+ minuten gaan rijden voor het weer lekker loopt. Als je hem iets langer op startpilot laat lopen komt het dan ook niet goed?
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

31 jan 2020 23:22

Jeroen schreef: 11 nov 2019 10:44 Heb je een krukassensorsignaal? Worden de injectoren aangestuurd?

gr J
ja voor de zekerheid ook een nieuwe sensr gestoken
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

31 jan 2020 23:23

Foetske schreef: 13 nov 2019 20:39 Common raildruk 180 bar??? Moet volgens mij minstens 270 zijn om te kúnnen starten.
Vermoedelijk, na opbouw, toch nog ergens een luchtbel in de rail.
rail druk is 270 maar de injectoren worden niet aangestuurd
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

31 jan 2020 23:25

Tom schreef: 13 nov 2019 22:17 Waarom nieuwe verstuivers? Als ik een ketting van een 651 vervang dan laat ik de verstuivers er altijd zo kort mogelijk uit. Die gaan dus na een paar uur weer terug en dan heb je vaak al moeite om hem aan de gang te krijgen en soms moet je wel wel 30+ minuten gaan rijden voor het weer lekker loopt. Als je hem iets langer op startpilot laat lopen komt het dan ook niet goed?
omdat de verstuivers er toch uit waren hebben wij ze laten testen en 2 waren niet meer 100 procent
maar om zeker te zijn hebben wij 4 nieuw gestoken
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

31 jan 2020 23:27

ondertussen zijn wij nog geen stap verder buiten dat hij met start piloot perfect draait
maar dat wisten wij al
de injectoren worden niet aangestuurd volgens mij ...
volgende stappen die wij gaan ondernemen is
contactslot en ecu opsturen naar een bedrijf in nederland
ter controlen
omdat wij wel de fout melding hebben gekregen
geen conectie ecu met ezs maar dit is maar 1 malig geweest
ook zijn de sleutels voor de zekerheid opnieuw gecodeert door een mercedes benz dealer
Adana01
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 mar 2015 23:06
Specialisatie: Lastig vallen

01 feb 2020 17:42

Controleer de timing voor de zekerheid? Misschien zijn de nokkenassen 180 graden verkeerd gemonteerd? (uiteindelijk maken mensen ook fouten)
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7279
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

01 feb 2020 20:19

Als je die verkeerd om gemonteerd zou hebben dan had je de timing nooit kunnen controleren. Dat zou wel een heel slordige fout zijn.
KEVIN GILISSEN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2019 18:50

01 feb 2020 23:41

Tom schreef: 01 feb 2020 20:19 Als je die verkeerd om gemonteerd zou hebben dan had je de timing nooit kunnen controleren. Dat zou wel een heel slordige fout zijn.
inderdaad timing staat voledig op punt zijn er zelfs een speciaal afstel aparaat gaan voor huren
Jan227
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jan 2020 20:12
Mercedes-Benz: Sprinter
Locatie: Oost

02 feb 2020 11:42

Als je start, geeft de diagnosetool dan in de live data een aannemelijk start toerental ? Aansturing van de verstuivers is snel te controleren met een scoop. Dan sluit je al veel dingen uit.

Mvg Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
Plaats reactie