Gisteren c203 aan zee de wagen buiten laten staan en voor het eerst draaide de startmotor de motor maar heel traag rond. Alhoewel hij bij zeg maar derde motor omwenteling direct startte heb ik toch mijn twijfels bij staat van de batterij ( geen idee en nog niet nagezien hoe oud dat ding eigenlijk is ). Na rit van +/- 70 km sliep hij deze nacht in de garage en alles verliep als normaal ( was ook zo koud niet natuurlijk )
Ik vroeg me af of je via de boordcomputer op één of andere manier de laadtoestand of andere toestanden van de lading kan opvragen?
Zo ja graag ook hoe je bij de gegevens komt ( volgorde van knoppen indrukken aub )
Alvast bedankt
Chris
C203 Wat kan je allemaal opvragen aan de boordcomputer
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
Nogmaals , thanks. Dit is de juiste uitvoering maar gericht op instellingen niet echt op wat je allemaal kan te zien krijgen zeg maar standaard
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Probeer deze eens https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... -menu.html
Posts uit 2002 voor het "secret menu" van een W203. Jouw uitvoering dus.
Geen idee wat je ermee kunt en/of om zeep kunt helpen...
Eigen risico!
Posts uit 2002 voor het "secret menu" van een W203. Jouw uitvoering dus.
Geen idee wat je ermee kunt en/of om zeep kunt helpen...
Eigen risico!
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
hey Pete, lang geleden dat secret menu brengt inderdaad heel weinig zoden aan de dijk maar goed batterij doet het al heel de week zoals het hoort maar is ook niet echt koud....................de startkabels liggen er in, daar waar hij meestal stil staat zijn er hulpvaardige batterijen bij de hand
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
Kan natuurlijk zelf de batterij uitmeten maar heb geen idee wat ze bvb na een nacht stilstand zonder belasting zou moeten geven. Heb ook wel reserve batterij staan maar ben niet scheutig om die er zomaar gaan in te plaatsen want lees hier en daar spookverhalen van wat er nadien allemaal van fouten te zien is!
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Die spookverhalen zijn zoals het er staat spookverhalen. Zelfs mij, gezegend met 2 linkerhanden, is het gelukt om zonder problemen gewoon een accu te verwisselen. Gwoon de goeie volgorde aanhouden, eerst minpool los,dan plus los,accu er uit, nieuwe erin,dan eerst plus vast en als laatste de min. Eventueel ramen opnieuw synchroniseren, hoe staat in je handleiding, starten en stukkie rijden om eventueel via GPS de tijd van het klokje weer goed te zetten. Da's alles. Stelt niks voor. Vaak ben je te bang.Zenobie schreef:Kan natuurlijk zelf de batterij uitmeten maar heb geen idee wat ze bvb na een nacht stilstand zonder belasting zou moeten geven. Heb ook wel reserve batterij staan maar ben niet scheutig om die er zomaar gaan in te plaatsen want lees hier en daar spookverhalen van wat er nadien allemaal van fouten te zien is!
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
oooooooooooke, de eerste x dat de batterij het terug laat afweten gaat de andere er in. k hou jullie op de hoogte van de al dan niet spookverhalen
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Haloween is net geweestZenobie schreef:... spookverhalen
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
- Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
- Locatie: Belgie
Vandaag, er toch maar aan begonnen want zondag morgen had de batterij het weerom moeilijk maar weerom startte hij na twee toeren
Nou spookverhalen zijn niet helemaal larie en apekool. Batterij vervangen op een manier die een mecanicien mij aanrade.
Alleen je moet eigenlijk over 3 batterijen beschikken Batterij kabel klemmen van de wagen met startkabels verbinden met een andere batterij (al dan niet in een andere wagen ) de " slechte batterij" loskoppelen en uithalen, de nieuwe batterij erin, kabels terug op de polen en startkabels dan pas los koppelen. Op die manier komt de wagen tijdens het vervangen van de batterij niet zonder stroom te zitten.
Nou had ik deze morgen de batterij in de wagen gemeten en gaf gisteren avond 12.48 V aan en na een nacht stilstand 12.43 V, stond in de niet verwarmde garage en startte op normale wijze. Nu had ik een reserve batterij en deze gaf gisteren 12.54 V en deze morgen net hetzelfde aan......dus ging ik er van uit dat de reserve batterij in beter staat is. Eerlijkheidshalve moet ik er bij vertellen dat de batterij in de Mercedes een 100 Ah en 760 A startcapaciteit vermeld en dat de reserve 72 Ah 680 A is.
Werkte dus niet behalve taktaktak was er helemaal geen geluid bij het proberen starten. Correct me if i ame wrong, ik maak hier op uit dat de reserve batterij wel de volt houdt maar geen startcapaciteit meer heeft gezien er eigenlijk helemaal niets gebeurde bij het starten. Er zal wel een logische verklaring voor zijn , ik hoor ze graag want snap het niet gezien volt ok!
Van pure mizerie maar terug de oude batterij geplaatst en startte meteen.........................boordcomputer melding ESP unavailable of zoiets, er een blokje rond mee rond gereden en ............ geen fouten meer.........Rare dingen die Mercedessen
Na dit lang verhaal , mijn vragen
Hoe komt het dat de reserve batterij gezien hogere voltage geen kik gaf, zo een verschil in A en Ah is dit nu toch niet?
Is de batterij zoals vermeld een standaard batterij en kan daar echt niets kleiner in, het ding is amper te tillen en meet 34.5x17.5 cm
Alvast bedankt
Nou spookverhalen zijn niet helemaal larie en apekool. Batterij vervangen op een manier die een mecanicien mij aanrade.
Alleen je moet eigenlijk over 3 batterijen beschikken Batterij kabel klemmen van de wagen met startkabels verbinden met een andere batterij (al dan niet in een andere wagen ) de " slechte batterij" loskoppelen en uithalen, de nieuwe batterij erin, kabels terug op de polen en startkabels dan pas los koppelen. Op die manier komt de wagen tijdens het vervangen van de batterij niet zonder stroom te zitten.
Nou had ik deze morgen de batterij in de wagen gemeten en gaf gisteren avond 12.48 V aan en na een nacht stilstand 12.43 V, stond in de niet verwarmde garage en startte op normale wijze. Nu had ik een reserve batterij en deze gaf gisteren 12.54 V en deze morgen net hetzelfde aan......dus ging ik er van uit dat de reserve batterij in beter staat is. Eerlijkheidshalve moet ik er bij vertellen dat de batterij in de Mercedes een 100 Ah en 760 A startcapaciteit vermeld en dat de reserve 72 Ah 680 A is.
Werkte dus niet behalve taktaktak was er helemaal geen geluid bij het proberen starten. Correct me if i ame wrong, ik maak hier op uit dat de reserve batterij wel de volt houdt maar geen startcapaciteit meer heeft gezien er eigenlijk helemaal niets gebeurde bij het starten. Er zal wel een logische verklaring voor zijn , ik hoor ze graag want snap het niet gezien volt ok!
Van pure mizerie maar terug de oude batterij geplaatst en startte meteen.........................boordcomputer melding ESP unavailable of zoiets, er een blokje rond mee rond gereden en ............ geen fouten meer.........Rare dingen die Mercedessen
Na dit lang verhaal , mijn vragen
Hoe komt het dat de reserve batterij gezien hogere voltage geen kik gaf, zo een verschil in A en Ah is dit nu toch niet?
Is de batterij zoals vermeld een standaard batterij en kan daar echt niets kleiner in, het ding is amper te tillen en meet 34.5x17.5 cm
Alvast bedankt
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Lekstroom? Die met het lagere Amperage is dan nog sneller leeg.
Zelf zie ik graag 12,7 Volt in rust, maar dat gaat wellicht bij de huidige buitentemperaturen niet lukken,
gr J
Zelf zie ik graag 12,7 Volt in rust, maar dat gaat wellicht bij de huidige buitentemperaturen niet lukken,
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)