W211 accu steeds leeg " lekstroom"

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

11 nov 2019 16:16

Jurrienp schreef: Vanmorgen dus weer raak.
Helemaal dood. Zelf geen deuren die open konden.

Dat met de zekering heb ik gedaan. Helaas geen enkel verschil.

Wat ga ik nu doen.
Ik lees erg veel over het alarm van de w211.
Ik heb op een filmpje gezien dat de sirene bij de bestuurderskant voorwiel zit. Kan ik deze gewoon loskoppelen?

Ik heb de sirene van de week gehoord. Dit moet je voorstellen als een geluid alsof de baterei leeg is.
Nu weet ik niet zo goed hoe het werkt met zoon alarm systeem, maar hey lijkt mij dat er ergens een nood/backup baterei op moet zitten.
Ik verdenk het alarm ook omdat ik er geen zekering voor vinden kan??

Dus weer verder prutsen....
Thx
Die sirene heeft een oplaadbar Li-on batterij. Zodat ie ook gaat loeien als een onverlaat wat kabels los gaat trekken. Nou wil (iig bij bepaalde types zoals mijn r171) die batterij wel eens gaan lekken waarbij de printplaat in de sirene beschadigt wordt. Omdat dat ding (iig bij de R171) aan de permanent +12V hangt kán (let wel kán dus, hé) daardoor ook de acu wel eens leeggetrokken worden. En als die batterij leeg raakt krijg je inderdaad zo'n waarschuwingssignaal zoals je hebt gehoord.
Je kunt dat ding er altijd even uit rossen en eens kijken of dat scheelt. Heb je alleen geen sirene meer voor je alarm. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet zo erg vindt. :owja:
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

11 nov 2019 17:49

Sneaky Pete schreef: Je kunt dat ding er altijd even uit rossen en eens kijken of dat scheelt. Heb je alleen geen sirene meer voor je alarm. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet zo erg vindt. :owja:
Dat heeft hij al gedaan schrijft hij en zonder succes:
Jurrienp schreef:Het geen hier boven heb ik geprobeerd..
De sirene afgekoppeld "lekstroom" bleef hoog.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

11 nov 2019 19:12

mr. Michel schreef:
Sneaky Pete schreef: Je kunt dat ding er altijd even uit rossen en eens kijken of dat scheelt. Heb je alleen geen sirene meer voor je alarm. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet zo erg vindt. :owja:
Dat heeft hij al gedaan schrijft hij en zonder succes:
Jurrienp schreef:Het geen hier boven heb ik geprobeerd..
De sirene afgekoppeld "lekstroom" bleef hoog.
Oh ja. Overheen gelezen...... :stom:
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

11 nov 2019 21:56

Als je een lekstroom van 6Amp hebt moet dit te meten en te vinden zijn. Mijn 'best guess' zou zijn om minitieus de zekeringen volgens een bepaalde volgorde eruit te halen en met een zogenaamde ampere tang om de massadraad vanaf de accu continue te meten wat de lekstroom doet. Dit opschrijven zodat je voor jezelf een goed idee krijgt welke componenten je uit kunt sluiten. Dan moeten er na enige tijd niet heel veel aanwijsbare schuldigen meer over blijven lijkt me.
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Benzman1862
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 08:04
Mercedes-Benz: w211 E270

28 nov 2019 10:49

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een E270 cdi.
Heb je ondertussen jouw oorzaak gevonden en kunnen verhelpen?
Zou je een update kunnen plaatsen? Thx
Jurrienp
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2019 16:51
Mercedes-Benz: W211 270 cdi 02

28 nov 2019 23:24

Benzman1862 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een E270 cdi.
Heb je ondertussen jouw oorzaak gevonden en kunnen verhelpen?
Zou je een update kunnen plaatsen? Thx
Kleine update en wellicht het probleem gevonden .
Na een week niet naar de auto te hebben omgekeken weer gaan prutsen. En uit gekomen op zekering f06 in de kofferruimte.
Deze zekering is voor AGW ( audio cataway )
Deze er uit gehaald en de auto in ruststand laten komen.
Nu gaf de multimeter aan dat er geen 6amp maar 0,07amp "lekstroom" aanwezig was.
Ik begreep dat dat normaal was.
Nu 3 dage weinig gereden en telkens netjes starten, geen problemen meer dus . Enkel ik nu geen muziek meer in de auto heb.
Ik ben nu opzoek naar zoon AGW logic7. En deze vind ik best nog wel aan de prijs. De basic uitvoering is erg goedkoop.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds bang ben dat er weer meer achter weg komt!!

Greetz
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

28 nov 2019 23:38

Jurrienp schreef:
Benzman1862 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een E270 cdi.
Heb je ondertussen jouw oorzaak gevonden en kunnen verhelpen?
Zou je een update kunnen plaatsen? Thx
Kleine update en wellicht het probleem gevonden .
Na een week niet naar de auto te hebben omgekeken weer gaan prutsen. En uit gekomen op zekering f06 in de kofferruimte.
Deze zekering is voor AGW ( audio cataway )
Deze er uit gehaald en de auto in ruststand laten komen.
Nu gaf de multimeter aan dat er geen 6amp maar 0,07amp "lekstroom" aanwezig was.
Ik begreep dat dat normaal was.
Nu 3 dage weinig gereden en telkens netjes starten, geen problemen meer dus . Enkel ik nu geen muziek meer in de auto heb.
Ik ben nu opzoek naar zoon AGW logic7. En deze vind ik best nog wel aan de prijs. De basic uitvoering is erg goedkoop.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds bang ben dat er weer meer achter weg komt!!

Greetz
Stuur MBenzNL ff een PB. Misschien kan hij je er aan helpen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
DylanHedin
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2019 15:34
Mercedes-Benz: w176 A250, r170 SLK200 en w124 300CE
Specialisatie: diagnose

29 nov 2019 12:11

De manier van zoeken was hier niet echt gericht..
Na het meten van verliesstroom ga je toch eerst richting de voorzekeringsdoos en vertrek je van daaruit toch?
Soit, als je de kring gevonden hebt welke verantwoordelijk is kijk dan nu eerst via het elektrisch schema verder.
Relais' die blijven doorgeven heb ik ook wel al eens gehad.
Autotechnicus Mercedes-Benz Hedin Automotive Zottegem
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1985
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

29 nov 2019 15:10

Jurrienp schreef:
Benzman1862 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een E270 cdi.
Heb je ondertussen jouw oorzaak gevonden en kunnen verhelpen?
Zou je een update kunnen plaatsen? Thx
Kleine update en wellicht het probleem gevonden .
Na een week niet naar de auto te hebben omgekeken weer gaan prutsen. En uit gekomen op zekering f06 in de kofferruimte.
Deze zekering is voor AGW ( audio cataway )
Deze er uit gehaald en de auto in ruststand laten komen.
Nu gaf de multimeter aan dat er geen 6amp maar 0,07amp "lekstroom" aanwezig was.
Ik begreep dat dat normaal was.
Nu 3 dage weinig gereden en telkens netjes starten, geen problemen meer dus . Enkel ik nu geen muziek meer in de auto heb.
Ik ben nu opzoek naar zoon AGW logic7. En deze vind ik best nog wel aan de prijs. De basic uitvoering is erg goedkoop.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds bang ben dat er weer meer achter weg komt!!

Greetz
De AGW controleert de optische MOST ring. Als je daar de zekering van verwijderd zal die ring inderdaad niks meer doen. maar dat wil nog niet zeggen dat de AGW de boosdoener is. Er zitten meedere componeneten op die ring, je navigatiedrive en je telefoonmodule bijv. In principe kan het probleem in elke component op die ring zitten, wat tot gevolg heeft dat je ring aktief blijft. En een aktieve MOST ring kan inderdaad aardig wat stroom trekken. Voordat je die AGW vervangt zou ik eerst eens zoeken of het niet door een andere component op die ring veroorzaakt wordt. 1 voor 1 de MOST-plug van elke component verwijderen en vervangen door een loopplug zodat de ring gesloten blijft en zo uitvinden waar het nou precies door veroorzaakt wordt.
Benzman1862
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017 08:04
Mercedes-Benz: w211 E270

30 nov 2019 00:04

Na een avondje prutsen met een een lampje als ampere meter ook op de 40Amp zekering van de audiogateway uitgekomen.
Voorlopig even zonder radio rijden. Overigens vonden wij dat 40 Amp wel een erg hoge zekering is als het alleen voor de radio is.
Het bericht van Geniepige Peter geeft wat hoop. Ik heb ook zo'n nokia telefoonoplader in mijn Benz. Wellicht zit daar een storing in. Maar dat uitzoeken zal voor een andere keer zijn.
Jurrienp
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2019 16:51
Mercedes-Benz: W211 270 cdi 02

30 nov 2019 17:30

Sneaky Pete schreef:
Jurrienp schreef:
Benzman1862 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een E270 cdi.
Heb je ondertussen jouw oorzaak gevonden en kunnen verhelpen?
Zou je een update kunnen plaatsen? Thx
Kleine update en wellicht het probleem gevonden .
Na een week niet naar de auto te hebben omgekeken weer gaan prutsen. En uit gekomen op zekering f06 in de kofferruimte.
Deze zekering is voor AGW ( audio cataway )
Deze er uit gehaald en de auto in ruststand laten komen.
Nu gaf de multimeter aan dat er geen 6amp maar 0,07amp "lekstroom" aanwezig was.
Ik begreep dat dat normaal was.
Nu 3 dage weinig gereden en telkens netjes starten, geen problemen meer dus . Enkel ik nu geen muziek meer in de auto heb.
Ik ben nu opzoek naar zoon AGW logic7. En deze vind ik best nog wel aan de prijs. De basic uitvoering is erg goedkoop.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds bang ben dat er weer meer achter weg komt!!

Greetz
De AGW controleert de optische MOST ring. Als je daar de zekering van verwijderd zal die ring inderdaad niks meer doen. maar dat wil nog niet zeggen dat de AGW de boosdoener is. Er zitten meedere componeneten op die ring, je navigatiedrive en je telefoonmodule bijv. In principe kan het probleem in elke component op die ring zitten, wat tot gevolg heeft dat je ring aktief blijft. En een aktieve MOST ring kan inderdaad aardig wat stroom trekken. Voordat je die AGW vervangt zou ik eerst eens zoeken of het niet door een andere component op die ring veroorzaakt wordt. 1 voor 1 de MOST-plug van elke component verwijderen en vervangen door een loopplug zodat de ring gesloten blijft en zo uitvinden waar het nou precies door veroorzaakt wordt.

Dat klopt.
Ik ben nu op de hoogte van de most ring. Aldoende leer ik steeds meer over mijn auto.
In deze most ring is de agw de master zeg maar.
De kans is erg groot dat dat het probleem is...
Ik heb al een tijdje ook contact met benznl (steve)
Hij zegt ook gewoon vervangen die agw aangezien deze nog al eens stuk gaan.
Ik heb nu eerst even een loopplug stekker besteld voor de glasvezel kabel. Dit om dingen te kunnen uitsluiten.

Ik blijf het heel vreemd vinden dat de lampjes achter het schakelaarlijst niet altijd werken. Soms knipperen ze en dan werkt het weer naar behoren.
Als de lampjes uit zijn werken de knoppen ook niet.
Soms wel lastig met bijvoorbeeld de gevaarslampen.
viano32kompressor
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2019 22:51

01 dec 2019 03:18

Hallo

Ik had een w203 270cdi

Ook lek stroom dit kwam door de stand kachel
Plus eraf van dr stand kachel en mijn probleem was opgelost
Jurrienp
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2019 16:51
Mercedes-Benz: W211 270 cdi 02

17 dec 2019 19:16

OPGELOST!!!!

Het ging om de AGW.
Deze unit vervangen en het probleem is opgelost.
Zelfs na 2 dagen de auto niet te hebben gebruikt start hij heel netjes.
Ben weer blij met mijn auto!!!!

Dankjewel voor alle reacties die ik heb ontvangen..
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

17 dec 2019 20:07

Jij bedankt voor je reply met oplossing!!
W211 rijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2020 19:22
Mercedes-Benz: W211

21 jul 2020 19:45

Hallo allen!

Ik ben net nieuw op dit forum. Om hier aan te haken, mijn w211 uit 2002 heeft dezelfde klachten. Na 1,5 dag is de accu leeg. De radio (BE 6025) met optic fiber hield er een poosje geleden mee op.
De AWG heb ik nog niet gevonden, deze zit achterin?
Is er een beetje betaalbaar aan een andere AWG/radio te komen? Werken die MOST doosjes een beetje knap?
Ik ben heel tevreden over mijn 18 jaar oude benz met 6 ton ervaring, maar het niet hebben van een radio maken de lange ritten wel wat eentonig.
Plaats reactie